Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Poznań: Wieżowiec Bałtyk za wysoki dla samolotów? Zahaczą o 18-piętrowy gmach?

KD, KARC
Wieżowiec Bałtyk przy rondzie Kaponiera w Poznaniu będzie najwyższym budynkiem zachodniej pierzei ul. Roosevelta.
Wieżowiec Bałtyk przy rondzie Kaponiera w Poznaniu będzie najwyższym budynkiem zachodniej pierzei ul. Roosevelta.
Wieżowiec Bałtyk przy rondzie Kaponiera w Poznaniu będzie najwyższym budynkiem zachodniej pierzei ul. Roosevelta. Projekt przewiduje 18 pięter, co daje prawie 70 metrów wysokości. Przy czym stojący obok hotel Sheraton ma pięter 6, a hotel Mercure ma ich 7. Nasi internauci pytają, co w związku z tym z lądującymi samolotami, czy Bałtyk nie będzie stanowił przeszkody?

PRZECZYTAJ TAKŻE:
Poznań: Wieżowiec Bałtyk już z warunkami zabudowy [WIZUALIZACJE]

W planowanej lokalizacji wieżowca Bałtyk, zgodnie z mapą powierzchni dotyczących Portu Ławica, dopuszczalne są obiekty do 160 mnpm, a wysokość terenu w tym miejscu wynosi 82 mnpm - powiedziała Hanna Surma, rzecznik prasowy portu Ławica. I dodała: - Im bliżej pasa startowego tym mniejsza dopuszczalna wysokość zabudowy na obszarze ścieżki podejścia do lądowania samolotu. Na przykład na skrzyżowaniu ulic Bukowskiej i Polskiej wynosi ona 136 mnpm. 

Potwierdza to Michał Włodarczak z funduszu inwestycyjnego Garvest, odpowiedzialny z abudowę Bałtyku. - Wieżowiec będzie miał niespełna 70 m. Mógł być wyższy, ale na wyższy budynek nie otrzymaliśmy zgody z Wydziału Architektury UMP - mówi.

To zrozumiałe, że zabudowania znajdujące się w otoczeniu lotniska muszą spełniać warunki określone przez prawo lotnicze. W związku z tym, dla każdego portu jest opracowana mapa powierzchni ograniczających wysokość zabudowy i obiektów naturalnych w rejonie lotniska.

Na etapie projektowania budynku znajdującego się w okolicy portu lotniczego, właściciel nieruchomości zgłasza obiekt do Urzędu Lotnictwa Cywilnego m.in. wówczas, gdy wysokość budynku przekracza lub jest w pobliżu dopuszczalnej wysokości zabudowy. W oparciu o opinie zarządzającego lotniskiem oraz Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej, Urząd  wydaje decyzję o wydaniu lub odmowie zgody na budowę.

W Poznaniu zasadniczy kierunek do lądowania jest znad centrum miasta. W procedurze lądowania o wyborze kierunku podejścia decyduje każdorazowo kontrola zbliżania oraz wieża kontroli lotniska, uwzględniając m.in. warunki atmosferyczne.

Możesz wiedzieć więcej! Kliknij i zarejestruj się: www.gloswielkopolski.pl/piano

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski