Do 2017 roku ma zostać zamknięta ulica Smołdzinowska, obecny dojazd do osiedla Zieliniec. Zanim jednak do tego dojdzie, musi powstać droga zastępcza. Przedstawiciele fabryki Volkswagena spotkali się we wtorek z reprezentantami mieszkańców osiedla Zieliniec, aby omówić plan nowego układu komunikacyjnego.
To jego przyszły kształt wciąż budzi wiele emocji. Trzeba rozbudować skrzyżowanie ulicy Warszawskiej i Sośnickiej, przebudować ulicę Sośnicką, Sarnią i Kamieńską oraz zbieg ulicy Zieleńskiej, Starachowickiej i Grodnickiej. Mieszkańców niepokoi też zaplanowane miejsce dla zajezdni autobusowej i wiążące się z tym wykupienie fragmentów trzech działek.
- Po raz pierwszy poruszono kwestię wykupu fragmentów działek od osób prywatnych - powiedział Andrzej Bielerzewski, przewodniczący Rady Osiedla Antoninek - Zieliniec - Kobylepole. - Nadal trwają dyskusje na temat szczegółów nowego układu komunikacyjnego. Ogólne warunki zostały zaakceptowane przez większość mieszkańców i potwierdzone przez ekspertyzy przeprowadzone przez naukowców Politechniki Poznańskiej - dodał.
Volkswagen podpisał już umowę partycypacyjną z miastem. Nowy układ komunikacyjny powstanie w pięciu etapach, z czego dwoma ostatnimi zajmie się ZDM. Koncern ma przeznaczyć na ten cel ponad cztery miliony euro. Wszystko po to, aby zamknąć ulicę Smołdzinowską, która rozdziela teren należący do Volkswagena.
- Przedstawiamy mieszkańcom projekt, czekamy na ich ewentualne uwagi, a po ich uzgodnieniu i uzyskaniu wszystkich dokumentów ruszą prace budowlane - mówi Szymon Trzebiatowski z Volkswagena.
Uwagi padające podczas wtorkowego spotkania dotyczyły głównie miejsca zajezdni autobusowej. Zgodnie z planem pracowni architektonicznej konieczne będzie wykupienie fragmentów trzech działek osób prywatnych, aby na poszerzonej w ten sposób ulicy zmieściły się autobusy. Zdaniem mieszkańców autobusy powinny zatrzymywać się przy "figurze", czyli u zbiegu ulicy Rugijskiej oraz Zieleńskiej, tak jak do tej pory.
Rozmowy na temat nowej drogi dla mieszkańców Zielińca trwają już od czterech lat. W ubiegłym roku Rada Miasta Poznania przegłosowała zmiany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego dla "Strefy przemysłowej przy ulicy Warszawskiej w Poznaniu", dzięki której zamknięcie ulicy Smołdzinowskiej zostało dopuszczone.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?