Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

W fabryce Volkswagena w Poznaniu ruszy produkcja golfa i aut elektrycznych! Mamy komentarz zarządu spółki!

Karol Pomeranek
Karol Pomeranek
Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań
Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań Robert Woźniak
- Jeszcze w tej dekadzie na liniach produkcyjnych zakładu w Poznaniu produkowana będzie część wolumenu modelu Golf (przekazanie nadprodukcji zakładu w Wolfsburgu). To jednak nie wszystko. W najbliższych latach Volkswagen Poznań będzie stopniowo, ale sukcesywnie zmieniał profil swojej działalności w kierunku produkcji samochodów elektrycznych z nowej rodziny SPACE oraz części aluminiowych do aut elektrycznych w Odlewni - poinformował w komunikacie zarząd poznańskiego Volkswagena.

Już w piatek załoga poznańskiego Volkswagena otrzymała od zarządu grupy specjalny list, w którym przekazano bardzo ważne informacje dot. przyszłości firmy w Polsce.

Legendarny golf i auta elektryczne!

– Od dłuższego czasu informujemy Was, że jako Zarząd i Związek Zawodowy Solidarność prowadzimy intensywne działania, by zapewnić długoterminowe obłożenie naszych fabryk, a tym samym zabezpieczyć stałe miejsca pracy dla naszych pracowników, co stanowi dla nas absolutny priorytet. Dlatego z przyjemnością informujemy, że w ramach Rundy Planowania Nr 72 Rada Nadzorcza Koncernu Volkswagen podjęła decyzje, które pozwalają nam z optymizmem patrzeć w przyszłość.

– czytamy we wstępie. I dalej pojawia się informacja, na którą załoga czekała od dawna.

Czytaj także: Volkswagen Crafter 2.0 TDI to półmilionowy samochód wyprodukowany w fabryce Volkswagen Poznań we Wrześni

– Jeszcze w tej dekadzie na liniach produkcyjnych Zakładu w Poznaniu produkowana będzie część wolumenu modelu Golf (przekazanie nadprodukcji Zakładu w Wolfsburgu). To jednak nie wszystko. W najbliższych latach Volkswagen Poznań będzie stopniowo, ale sukcesywnie zmieniał profil swojej działalności w kierunku produkcji samochodów elektrycznych z nowej rodziny SPACE oraz części aluminiowych do aut elektrycznych w Odlewni. Wraz z rodziną pojazdów SPACE Volkswagen Poznań zabezpiecza średnio- i długoterminową przyszłość dla stałej załogi i wszystkich zakładów spółki. Pierwszym pojazdem z rodziny SPACE będzie całkowicie nowa wersja elektrycznego Craftera.

Koncern zaufał Poznaniowi

Jak zaznacza Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań, decyzja o powierzeniu spółce z siedzibą w Poznaniu produkcji nowych modeli będzie kształtować przyszłość jej zakładów w Poznaniu, Swarzędzu i w we Wrześni.

– Przede wszystkim oznacza to zabezpieczenie miejsc pracy dla stałych pracowników. Będzie to możliwe dzięki efektywnemu wykorzystaniu mocy produkcyjnych i potencjału naszych zakładów. Decyzja Rady Nadzorczej jest niewątpliwie wyrazem uznania i zaufania, jakim darzy nas Koncern Volkswagen i marka Volkswagen Samochody Użytkowe. W ciągu 30 lat istnienia Volkswagen Poznań udowodniliśmy, że produkujemy dobre, wysokiej jakości samochody w konkurencyjnej cenie. To także kolejny krok w kierunku rozwoju kompetencji naszego zespołu.

Tym samym, od 2027 roku fabryka w Poznaniu będzie drugim obok Wolfsburga zakładem Koncernu, w którym produkowany będzie Volkswagen Golf.

– Poznań będzie realizował nadwyżki produkcyjne, a głównym ośrodkiem produkcyjnym dla tego modelu pozostanie jak dotąd Wolfsburg. Produkcja w poznańskich zakładach odbywać się będzie w systemie MKD (Medium-Knocked-Down) obejmującym lakiernię i montaż

– wyjaśnia szefowa spółki VW Poznań.

Produkcja Caddy oraz Craftera będzie kontynuowana

Co ważne, produkcja Volkswagena Caddy w Poznaniu oraz Volkswagena Craftera we Wrześni będzie kontynuowana.

– Wielkopolska to jedyne miejsce na świecie, w którym powstają te dwa modele. Zgodnie z zapowiedziami VWN sprzed kilku miesięcy, model T6.1, zgodnie z planem, zostanie wycofany latem przyszłego roku. W przyszłym roku nie zabraknie jednak modernizacji produktowych. W 2024 roku na rynku pojaw się zapowiadany nowy Crafter – dostępny z nowym wyposażeniem i wersjami modelowymi. Także w przyszłym roku planujemy rozruch produkcji hybrydowego modelu Caddy. Ze względu na ogólny trend w kierunku pojazdów z napędem elektrycznym, w ciągu dekady spodziewany jest spadek wolumenu modeli z silnikami spalinowymi

– wylicza szefowa VW Poznań.

Stefanie Hegels przekazała również ważne informacje dotyczące obszaru rozwoju technicznego.

– Będziemy potrzebować więcej osób w tym dziale, których zadaniem będzie dalszy rozwój obecnych modeli i rozwój przyszłych lekkich pojazdów dostawczych. Obecnie pracuje tu około 130 osób, a w najbliższej przyszłości podwoimy tę liczbę

– zapowiedziała.

Zabezpieczenie stałych miejsc pracy

Jedną z osób, dzięki której zarząd spółki mógł zakomunikować tak optymistyczne wieści jest Piotr Olbryś, przewodniczący NSZZ Solidarność w Volkswagen Poznań, członek światowej i europejskiej rady zakładowej koncernu VW. Zakładowa organizacja, na czele której stoi, liczy ponad 6000 członków. Tak na marginesie, w tym momencie to największa w Polsce zakładowa organizacja związkowa w przemyśle.

– Jako członek rady zakładowej koncernu, ale także przy każdej innej możliwej okazji, od dłuższego czasu zabiegałem u kolegów z Niemiec o pozyskanie produktów dla poznańskiego zakładu. Moim celem nadrzędnym było zabezpieczenie obecnych, stałych miejsc pracy w naszej fabryce. Najważniejsze więc, że się udało, że mamy perspektywy na przyszłość.

Czytaj także: Największy pracodawca w Poznaniu nagrodzony. Chce wydłużyć tramwaj do Swarzędza!

W ocenie przewodniczącego Olbrysia, to bardzo dobra wiadomość nie tylko dla poznańskiej fabryki. Z jednej strony bowiem udało się zabezpieczyć stałe miejsca pracy, jak również – dzięki planowanej modernizacji i rozszerzeniu profilu działalności – można spodziewać się wkrótce kolejnych rekrutacji zwłaszcza dla specjalistów do działu rozwoju.

– Proszę pamiętać, że jedno miejsce pracy w Volkswagenie generuje kilka kolejnych miejsc pracy u poddostawców i kooperantów. Przewodniczący Olbryś podkreśla, że w koncernie głos załogi jest słyszalny w ramach modelu współdziałania i współodpowiedzialności.

– Najważniejsze jest zapewnienie równowagi między konkurencyjnością przedsiębiorstwa, a dobrem wszystkich jego pracowników

– podsumowuje.

Prezydent Poznania: Musimy dbać o relacje z biznesem

Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak z entuzjazmem przyjął ostatnie decyzje koncernu z Wolfsburga. Nie był jednak nimi zaskoczony, bo – jak zaznacza w rozmowie z nami – z polskimi władzami koncernu jest w stałym kontakcie. W jego opinii to oczywiście bardzo dobra informacja zarówno dla miasta jak i regionu.

– Jednym z zadań prezydenta Miasta jest utrzymywanie właściwych relacji z biznesem, co przekłada się później na ważne dla mieszkańców inwestycje i tworzenie nowych miejsc pracy. Musimy o te relacje dbać, pielęgnować je, tworzyć dla inwestorów odpowiedni klimat. Tak było oczywiście i w tym przypadku. Chciałbym w tym miejscu podziękować naszym radnym, z którymi udało się nam przygotować odpowiedni grunt pod ogłoszone właśnie decyzje inwestycyjne poznańskiego Volkswagena. Wiem, że z uwagą śledzą je władze poznańskiej Politechniki, z którymi będę miał przyjemność spotkać się w najbliższym czasie. Chcemy się wspólnie zastanowić nad optymalnym modelem współpracy, by w dobie tak dużego kroku technologicznego, będącego udziałem największego pracodawcy w naszym regionie, jak najlepiej wykorzystać to dla mieszkańców Poznania i regionu

– podkreśla prezydent Poznania.

Zaczęło się od 48 pracowników

Spółkę Volkswagen Poznań, która dziś jest największym pracodawcą w Wielkopolsce z zatrudnieniem na poziomie ponad 9 000 pracowników, powołano do życia 26 listopada 1993 roku. Jak czytamy w komunikacie prasowym, 26 listopada 1993 roku Grupa Volkswagen i producent maszyn rolniczych Fabryka Samochodów Rolniczych Polmo założyły spółkę Volkswagen Poznań (VWP).

– Na jednej linii 48 pracowników montowało Transportera czwartej generacji. Następnie uruchomiono kolejną linię montażową dla pojazdów marki Škoda, a w 1996 roku uruchomiono odlewnię. W tym samym roku VWP stał się spółką córką koncernu Volkswagen AG. Po szeroko zakrojonej rozbudowie zakładu w latach 2001-2003 rozpoczęto produkcję Volkswagena Caddy, którego już piąta generacja jest obecnie produkowana. Kolejnym kamieniem milowym była budowa fabryki we Wrześni, gdzie od 2016 roku seryjnie produkowany jest Crafter oraz MAN TGE.

W tym roku więc poznańska spółka świętuje 30-lecie działalności. Z tej okazji w ciągu roku pracownicy i leśnicy posadzili 30 000 drzew w Poznaniu i we Wrześni, a firma przekazała „Niebieskie Granty” na inicjatywy społeczne oraz ochronę środowiska.

– Od trzydziestu już lat wnosimy swój wkład w rozwój kraju i regionu. Spółka Volkswagen Poznań jest dziś stałym elementem przemysłowego i ekonomicznego krajobrazu Polski i Wielkopolski. Tych sukcesów nie odnieślibyśmy jednak, gdyby nie ludzie – nasza załoga. Wysoko wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy są głównym czynnikiem sukcesu naszego przedsiębiorstwa. Im wszystkim należy się słowo uznania – Dziękuję! Bez nich Volkswagen Poznań nie byłby w tym miejscu, w jakim jest teraz – jednego z najbardziej znaczących pracodawców i zakładów przemysłowych w Polsce

– oceniła Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań.

– Volkswagen Poznań przeszedł dynamiczny rozwój w ciągu ostatnich 30 lat: od małego zakładu montażowego do jednej z największych i najnowocześniejszych zakładów motoryzacyjnych w Polsce. Atrakcyjne produkty, nowoczesna produkcja samochodów i zmotywowani pracownicy stanowią podstawę tej historii sukcesu, którą teraz przenosimy w przyszłość

– dodał Josef Baumert, członek zarządu marki VWN odpowiedzialny za produkcję i logistykę.

Volkswagen Poznań w liczbach:

  • 1993 – rok utworzenia spółki jako Joint Venture pomiędzy Volkswagen AG i Fabryką Samochodów Rolniczych Polmo
  • 48 – tylu pracowników zatrudnionych było po uruchomieniu fabryki
  • 1996 – od grudnia tego roku Volkswagen Poznań jest 100% spółką-córką koncernu Volkswagen AG
  • 9 000 – tylu pracowników pracuje obecnie w Volkswagen Poznań
  • 4 lokalizacje – Poznań-Antoninek, Poznań-Wilda (Odlewnia),Września, Swarzędz
  • Aktualnie produkowane modele: Caddy, Caddy Maxi, Caddy California, Transporter T6.1, Crafter, MAN TGE, Grand California
  • 4 miliony – liczba wyprodukowanych samochodów
  • 95 milionów – liczba wyprodukowanych komponentów
Czy wiesz, że:
Volkswagen Golf to kompaktowy samochód rodzinny produkowany przez niemiecki koncern Volkswagen od 1974 roku. W ciągu kilkudziesięciu lat sprzedaży samochód zmieniał nadwozie. Posiadał różne nazwy, Volkswagen Rabbit (Mk1, Mk5) w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie oraz Volkswagen Caribe (Mk1) w Meksyku. Golf jest najlepiej sprzedającym się modelem Volkswagena oraz drugim najchętniej kupowanym modelem samochodu na świecie. Do 2012 roku z taśmy produkcyjnej zeszło 29 milionów aut. (źródło: autokult.pl)
Stefanie Hegels, prezeska zarządu Volkswagen Poznań

W fabryce Volkswagena w Poznaniu ruszy produkcja golfa i aut...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski