Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trasa tramwajowa na Naramowice nie będzie budowana za unijne pieniądze? Poznań poszuka środków dopiero za trzy lata. "Żmudna praca przed nam

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Trasa z Wilczaka do centrum odciąży między innymi węzeł Most Teatralny.
Trasa z Wilczaka do centrum odciąży między innymi węzeł Most Teatralny. Adam Jastrzębowski
Niedawno informowaliśmy, że budowa drugiego etapu tramwaju na Naramowice w Poznaniu może się opóźnić o kilka lat. Głównie ze względów formalnych. Trwają prace projektowe oraz związane z uzyskaniem wszystkim niezbędnych decyzji, które zakończą się za nawet trzy lata.

Spis treści

Trasa tramwajowa na Naramowice w Poznaniu: Najpierw projekt, potem pieniądze

Trasa tramwajowa łącząca Wilczak z centrum Poznania miała być finansowana z unijnego programu FEnIKS. Miasto jednak nie jest pewne, czy uda się przygotować inwestycję na tyle szybko, aby zdążyć z pieniędzy skorzystać. Według Mariusza Wiśniewskiego, wiceprezydenta Poznania, dokumentacja na podstawie której można by było rozpisać przetarg i przystąpić do budowy jest w trakcie przygotowania. Aby inwestycja od strony formalnej była gotowa, potrzeba około dwóch, trzech lat.

- Po pozyskaniu wszystkich zgód i będziemy mogli przystąpić do budowy. Jeszcze żmudna praca przed nami. Dopiero po tych dwóch, trzech latach będzie można przystąpić do poszukiwania pieniędzy i budowy - mówił pod koniec marca Mariusz Wiśniewski.

Czytaj także: Wybory 2024. To nie czas na odkładanie budowy tramwaju na Naramowice w Poznaniu. Radny miejski apeluje: "Teraz, albo nigdy"

Zamiast na trasę tramwajową, pieniądze pójdą na tabor

Branżowy portal transport-publiczny.pl zwraca uwagę, że takie podejście oznacza, iż miasto po prostu może nie zdążyć rozliczyć projektu do końca tej perspektywy unijnej. Dlatego nie jest pewne, że to właśnie z tych pieniędzy zostanie ta budowa sfinansowana. Należy jednak pamiętać, ze znajduje się ona na liście podstawowej do sfinansowania z unijnych pieniędzy. Nie oznacza to jednak, że te pieniądze przepadną.

- Z programu FEnIKS planujemy zakup nowych tramwajów, budowę węzłów przesiadkowych przy okazji zapowiedzianej przez PKP PLK modernizacji towarowej obwodnicy Poznania oraz tramwaj w ulicy Ratajczaka - deklaruje Mariusz Wiśniewski, cytowany przez portal.

Dopiero po stworzeniu pełnej dokumentacji miasto będzie ubiegało się o pieniądze unijne na drugi etap tramwaju na Naramowice.

Zobacz też: 40 mld zł z KPO dla samorządów. Minister podpisała umowę w Poznaniu. Będą nowe ścieżki rowerowe, parki i oczyszczalnie ścieków

Zawsze można sprzedać Moderntrans

Wiceprezydent Poznanian już wcześniej deklarował, że miasto nie wycofuje się z budowy trasy tramwajowej na Naramowice. Co więcej, mieszkańcy już zaczynają się dopominać o realizację trzeciego etapu inwestycji, jakim jest budowa przedłużenia trasy do osiedla Różany Potok.

Przypomnijmy, że w przeszłości mówiło się o koncepcji sprzedaży miejskiej spółki zajmującej się produkcją i remontami tramwajów Moderntrans. Z pieniędzy tych miałaby zostać sfinansowana właśnie rozbudowa tramwaju na Naramowice. Można domniemywać, że jeżeli nie uda się pozyskać dofinansowania z Unii Europejskiej, koncepcja ta być może powróci. Ale o tym rozstrzygną już nowe władze miasta.

Zobacz najważniejsze informacje z programów wszystkich kandydatów. Przejdź dalej -->

Oto programy wszystkich kandydatów na prezydenta Poznania. S...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Miejskie Historie - Trzcianka:

od 16 lat

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski