- Tramwaj na Naramowice to już nie marzenia, plany i wizualizacje, to realne usprawnienie komunikacyjne - mówi Jacek Jaśkowiak, prezydent Poznania. - Mimo trudnych do przewidzenia okoliczności, jakie w ostatnim czasie miały wpływ na rynek budowlany na całym świecie, dopinamy swego i zgodnie z zapowiedziami oddajemy trasę tramwajową pasażerom.
Zobacz też:
Trasa obejmuje siedem przystanków za pętlą Wilczak: Serbska – Włodarska – Lechicka/Naramowicka – Naramowice – Os. Łokietka – Jasna Rola – Błażeja. Do tej pory tramwaj kursował do Lechickiej/Naramowickiej, a na dalszym odcinku prowadzone były jeszcze prace budowlane.
- Torowisko, sieć trakcyjna i przystanki są gotowe, w zakresie trasy tramwajowej aktualnie zajmujemy się pracami wykończeniowymi. Równolegle trwają roboty drogowe, gdyż budujemy także nowe ulice, a wzdłuż nich chodniki i infrastrukturę rowerową. Przed nami jeszcze m.in. testy obciążeniowe wiaduktów drogowych nad ul. Lechicką i uruchomienie całego węzła. Zakończenie zadania planujemy na jesień – informuje Justyna Litka, prezes zarządu Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Budowa trasy tramwajowej na Naramowice jest sztandarową inwestycją Poznania i związana jest z obecnymi i planowanymi innymi trasami tramwajowymi, m.in. połączeniem z Garbarami, czy tramwajem w ulicy Ratajczaka.
- Od 23 kwietnia planowane jest uruchomienie pozostałego odcinka trasy, co oznacza, że między ul. Włodarską a Lechicką tramwaje pojadą już dwutorowo, podczas gdy aktualnie dostępny jest tam jeden tor – informują PIM.
- Następnie tramwaje z pasażerami przejadą nowym wiaduktem nad ul. Lechicką. Od tego węzła drogowego trasa tramwajowa nie biegnie już wzdłuż ul. Naramowickiej, lecz odgałęzia się nieco na zachód. Wzdłuż trasy powstała także nowa droga, która otrzymała nazwę al. Praw Kobiet. W rejonie skrzyżowania z ul. Sarmacką będzie przystanek autobusowo-tramwajowy Naramowice, który wyróżniał się będzie możliwością łatwych przesiadek tzw. drzwi w drzwi. Już dziś autobusy jadące w kierunku centrum korzystają z docelowej lokalizacji. Kolejny przystanek to os. Łokietka w rejonie ul. Łużyckiej, a następny – Jasna Rola przy skrzyżowaniu ul. Zofii Hilczer-Kurnatowskiej i al. Praw Kobiet. Ostatni na trasie jest przystanek Błażeja przy tejże ulicy. Nie jest to tradycyjna pętla tramwajowa, a końcówka czołowa przystosowana do obsługi dwukierunkowych tramwajów - opisują Poznańskie Inwestycje Miejskie.
W przyszłości torowisko będzie prowadzone dalej, w ramach III etapu na północ, w stronę Umultowa. Natomiast II etap budowy trasy przyniesie torowisko, które połączy pętlę Wilczak z centrum miasta poprzez ul. Szelągowską i Garbary. Inwestycja ma już ostateczną decyzję o uwarunkowaniach środowiskowych.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?