Jutro o godzinie 11 w Dziennym Domu Pomocy Społecznej nr 2 przy ul. Nowy Świat 7/11 odbędzie się wykład - szkolenie na temat prawa konsumenckiego właśnie dla seniorów 60+.
CZYTAJ TEŻ:
Akcja Głosu - seniorzy wyjdźcie z cienia
Wyjście z cienia się opłaca
Na emeryturze można zająć się sztuką
Co robić po osiemdziesiątce?Pisać bajki
W sumie zostanie przeprowadzonych 90 takich spotkań w całej Polsce- w klubach seniora, domach pomocy, domach kultury i bibliotekach. Wykłady podzielono na dwie części: w pierwszej seniorzy dowiedzą się jakie mają prawa jako konsumenci, w drugiej - praktycznej - poznają zagrożenia ze strony nieuczciwych przedsiębiorców.
Miejscy rzecznicy konsumentów wyjaśnią np. w jaki sposób można zrezygnować z zakupów od domokrążcy, czy jak reklamować produkt, który się zepsuł - czyli jest wadliwy. Psycholodzy lub policjanci wytłumaczą m.in. jak rozróżniać dobre oferty od nieuczciwych.
Tegoroczna część kampanii edukacyjnej "Bądź świadomym konsumentem" jest kontynuacją pilotażowego projektu UOKiK z 2008 roku, w ramach którego w spotkaniach edukacyjnych poświęconych tematyce konsumenckiej wzięło udział blisko trzy tys. osób z województwa mazowieckiego. Niewystarczająca znajomość praw nadal powoduje, że seniorzy są słabszą stroną w kontaktach z przedsiębiorcami.
- Dlatego Urząd nie zapomina o starszych konsumentach. Z jednej strony budujemy odpowiednie otoczenie, które pomoże młodym ludziom rozwijać skrzydła, umożliwi rozwój przedsiębiorczości i uczciwej konkurencji, z drugiej nie zapominamy o słabszych jego uczestnikach, przede wszystkim seniorach - mówi Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, Prezes UOKiK.
Strefa Biznesu: W Polsce przybywa pracowników z Ameryki Południowej
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?