Od 1997 roku nie było naprawiane torowisko na trasie PST. Z tego względu konieczne jest przeprowadzenie prac, które umożliwią szybką i bezawaryjną komunikację. Do przywrócenia pierwotnych parametrów eksploatacyjnych, pozwalających na przejazd tramwajów nawet z odcinkową prędkością 70 km/h, niezbędna jest wymiana nawierzchni torowej w pełnym zakresie.
- Przewidujemy wymianę szyn, podkładów i podsypki tłuczniowej. Przeprowadzona zostanie również konserwacja betonowej warstwy ochronnej koryta balastowego na estakadzie Bogdanki i wiadukcie nad ulicą Poznańską, przy czym szczegółowy zakres prac związanych z tą konserwacją poznamy dopiero po demontażu nawierzchni torowej i ocenie stanu technicznego koryta balastowego
– wyjaśnia Marek Grzybowski, wiceprezes MPK Poznań ds. technicznych.
Realizację prac przewidziano na około 6 miesięcy od dnia podpisania umowy. Wykonawcy mogą składać swoje oferty do 4 kwietnia bieżącego roku.
Równolegle z pracami na odcinku od Roosevelta do PST Słowiańska, prowadzone będą także prace na zasadniczej części trasy, od Słowiańskiej do przystanku Szymanowskiego. Oprócz torowiska odnowione zostaną także wyeksploatowane i zużyte elementy infrastruktury związane z trasą, takie jak instalacja niskiego napięcia czy oświetlenie.
Wszystkie prace związane z trasą PST mają rozpocząć się w połowie roku, po uruchomieniu trasy tramwajowej na Naramowice. Podczas remontu zostaną uruchomione linie autobusowe, które będą kursować wzdłuż trasy Pestki.
Zobacz też: Masz to na samochodzie? Wkrótce zostanie skradziony. Złodzieje celowo oznaczają samochody
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?