MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Używane Mitsubishi Eclipse Cross (od 2017 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa

Kamil Rogala
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi
Wielu fanów japońskiej motoryzacji kojarzy Mitsubishi Eclipse z ciekawym coupe i materiałem na mniej lub bardziej udany tuning. Obecnie oferowany model Eclipse Cross ma z poprzednikiem tylko wspólną nazwę. Czym charakteryzuje się to auto i czy warto rozważyć zakup używanego egzemplarza?

Spis treści

Używane Mitsubishi Eclipse Cross. Nadwozie/wnętrze

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi

Aby wyróżnić się na zatłoczonym rynku kompaktowych crossoverów, trzeba zaoferować coś innego, nietypowego, być może ekscentrycznego. Mitsubishi Eclipse Cross to ma i co prawda nie każdemu musi się podobać, to trudno odmówić mu ciekawego wyglądu, śmiałych elementów i stylistycznych dodatków. Najwięcej dzieje się z przodu. Tutaj styliści starali się wpleść elementy z nazwy tj. cross – krzyż. Faktycznie spoglądając od frontu widać literę X zaznaczoną przez dwa chromowane elementy, które łączą główne, strzeliste klosze lamp ze światłami przeciwmgielnymi w zderzaku. W centralnej części mamy czarną blendę, którą w górnej części podkreśla prosty grill z tradycyjnym logo. Linia boczna poprowadzona jest dość wysoko, a szyby z przodu charakteryzują się dość dużą powierzchnią poprawiającą widoczność. Na uwagę zasługuje wyraźne przetłoczenie na wysokości klamek oraz łagodnie opadająca linia dachu i klapa bagażnika narysowana pod dużym kątem. Tył z kolei to przede wszystkim światła zachodzące na słupki C oraz szeroka listwa dzieląca tylną szybę.

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi

Wnętrze samochodu jest typowe dla japońskiej estetyki, z licznymi przyciskami o różnorodnych funkcjach, błyszczącymi plastikowymi elementami oraz zróżnicowanymi kształtami i fakturami, które są uzupełnione o paletę szarości. Ergonomia i funkcjonalność są tu kluczowe, mimo że obfitość przycisków, paneli i przełączników może sprawiać odmienne wrażenie. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest mały ekran, który wystaje ponad jej krawędź i nie zachwyca jakością ani rozdzielczością. Poniżej znajdują się nawiewy, panel sterowania klimatyzacją i wiele przycisków do regulacji ogrzewania kierownicy, siedzeń itp. Dostępne są porty USB, przycisk do sterowania napędem oraz panel dotykowy z przyciskami do obsługi systemu, który może przypominać te z Lexusów. Niestety, system info-rozrywkowy nie jest intuicyjny w obsłudze.

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi

Przestrzeń wewnątrz jest przyzwoita, z przodu panuje komfort i nie brakuje miejsca, a siedzenia są stosunkowo wygodne, choć mogłyby lepiej podtrzymywać boki. Z tyłu również jest przestronnie, z wystarczającą ilością miejsca nad głową, a kanapa przesuwana wzdłużnie umożliwia dostosowanie przestrzeni do indywidualnych potrzeb. Jakość materiałów jest akceptowalna, ale obecność błyszczących elementów w miejscach często dotykanych może być uciążliwa, ponieważ przyciąga kurz i odciski palców, a z czasem również nieestetyczne rysy i przebarwienia. Bagażnik zasługuje na pochwałę za niemal płaską powierzchnię po złożeniu siedzeń, oferując pojemność od 378 do 1159 litrów.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross. Silniki/układ napędowy

Mitsubishi Eclipse Cross wyróżnia się na rynku dzięki swojej ofercie silnikowej. Choć nie jest ona szeroka, to zawiera trzy interesujące opcje. Pierwszą
Mitsubishi Eclipse Cross wyróżnia się na rynku dzięki swojej ofercie silnikowej. Choć nie jest ona szeroka, to zawiera trzy interesujące opcje. Pierwszą z nich jest benzynowy silnik 1.5 T o mocy 163 KM i momencie obrotowym 250 Nm, dostępny zarówno z manualną, jak i bezstopniową skrzynią CVT. Możliwy jest wybór między napędem na przednią oś a napędem na wszystkie koła. W wariancie z napędem 4x4, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,4 sekundy, maksymalna prędkość to 200 km/h, a średnie zużycie paliwa to około 9 l/100 km. Drugą opcją jest diesel 2.2 DiD o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm, który w połączeniu z 8-biegowym automatem i napędem 4x4 osiąga 100 km/h w 10,7 sekundy, prędkość maksymalną 195 km/h i średnie spalanie 5,5 l/100 km. Dodatkowo po roku 2021 do oferty dołączył odświeżony model z układem hybrydowym plug-in. Opiera się on na benzynowym silniku 2.4 i generuje moc systemową 188 KM. Posiada napęd na cztery koła, skrzynię CVT i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy. Bateria o pojemności 13 kWh umożliwia przejechanie do 45 kilometrów w trybie elektrycznym. Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross wyróżnia się na rynku dzięki swojej ofercie silnikowej. Choć nie jest ona szeroka, to zawiera trzy interesujące opcje. Pierwszą z nich jest benzynowy silnik 1.5 T o mocy 163 KM i momencie obrotowym 250 Nm, dostępny zarówno z manualną, jak i bezstopniową skrzynią CVT. Możliwy jest wybór między napędem na przednią oś a napędem na wszystkie koła. W wariancie z napędem 4x4, przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 10,4 sekundy, maksymalna prędkość to 200 km/h, a średnie zużycie paliwa to około 9 l/100 km. Drugą opcją jest diesel 2.2 DiD o mocy 150 KM i momencie obrotowym 400 Nm, który w połączeniu z 8-biegowym automatem i napędem 4x4 osiąga 100 km/h w 10,7 sekundy, prędkość maksymalną 195 km/h i średnie spalanie 5,5 l/100 km. Dodatkowo po roku 2021 do oferty dołączył odświeżony model z układem hybrydowym plug-in. Opiera się on na benzynowym silniku 2.4 i generuje moc systemową 188 KM. Posiada napęd na cztery koła, skrzynię CVT i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 10,9 sekundy. Bateria o pojemności 13 kWh umożliwia przejechanie do 45 kilometrów w trybie elektrycznym.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross. Typowe usterki/sytuacja rynkowa

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi

Modele podstawowe Mitsubishi Eclipse Cross mogą nie być wyposażone w czujniki parkowania, co może prowadzić do niewielkich uszkodzeń karoserii i/lub felg podczas parkowania. Wnętrze charakteryzuje się odpornością, jednak obecność licznych twardych i błyszczących plastików może ujawniać ślady zużycia lub niedostatecznej pielęgnacji. W bagażniku znajdują się również elementy z tworzywa sztucznego, które mogą wykazywać oznaki zużycia, szczególnie jeśli wcześniejszy właściciel często przewoził ciężkie przedmioty. Standardowo pojazd opuszczał fabrykę na kołach z oponami o wysokim profilu, więc ewentualne uszkodzenia felg mogły wynikać z silnych uderzeń. Zaleca się również sprawdzenie systemu info-rozrywkowego oraz panelu dotykowego, który może nie być najwygodniejszy w użytkowaniu.

W dniu publikacji na popularnym serwisie z ogłoszeniami motoryzacyjnymi umieszczonych było około 130 ogłoszeń dotyczących Mitsubishi Eclipse Cross. Przykładowo model z 2018 roku z przebiegiem 75 000 kilometrów i silnikiem 1.5 T to koszt około 83 000 złotych. Za około 140 000 złotych kupimy egzemplarz z 2022 roku z przebiegiem 10 000 kilometrów i napędem hybrydowym plug-in.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross. Podsumowanie

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie.
Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego. Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross jest doskonałym wyborem dla osób ceniących nie tyle sportowe doznania, co niezawodność i klasyczny styl w atrakcyjnej formie. Napęd na wszystkie koła to niewątpliwy atut podczas wyjazdów, na przykład na piknik, a hybrydowy napęd typu plug-in umożliwia codzienne dojazdy do pracy, korzystając z trybu elektrycznego.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross zalety:

  • nietypowa, trochę ekscentryczna, ale przyjemna dla oka stylistyka;
  • całkiem solidnie wykonane i ergonomiczne wnętrze;
  • niewielka, ale zróżnicowana paleta silników;
  • dostępne wersje zarówno z manualną, jak i automatyczną przekładnią oraz napędem na cztery koła;
  • udawany terenowy charakter sprawdzi się w miejskiej dżungli.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross wady:

  • wnętrze częściowo wykonane z twardych i połyskujących tworzyw;
  • sam system i jego obsługa pozostawiają sporo do życzenia;
  • wiele dość staromodnych rozwiązań;
  • słaba widoczność do tyłu przez dzieloną szybę;
  • stylistyka nie każdemu przypadnie do gustu.

Używane Mitsubishi Eclipse Cross. Opinie

Mieczysław z Lęborka: ”Mitsubishi Eclipse Cross to świetny wybór dla rodziny. Wnętrze jest przestronne i wygodne, a system S-AWC działa znakomicie na śniegu i błocie. Po dłuższej trasie mogę potwierdzić, że spalanie jest niższe niż podaje producent. Jedyne zastrzeżenia to fabryczne opony - wymiana na lepsze znacznie poprawiła komfort jazdy.”

Katarzyna z Warszawy: “Jestem zaskoczona jak dobrze Eclipse Cross radzi sobie w mieście. Silnik 1.5 Turbo jest dynamiczny, a samochód łatwo się parkuje dzięki kompaktowym wymiarom. Wnętrze jest stylowe, choć czarne elementy lakierowane rysują się zbyt łatwo. Ogólnie, to udany zakup.”

Tomasz z Krakowa: ”Po testowaniu kilku SUVów, zdecydowałem się na Eclipse Cross i nie żałuję. Auto ma ciekawy design i jest dobrze wyposażone. Zauważyłem, że przy wyższych prędkościach auto traci nieco na dynamice, ale to drobnostka w porównaniu do ogólnego komfortu i jakości jazdy.”

Wybrane jednostki napędowe w Mitsubishi Eclipse Cross:

Silnik

Pojemność silnika/baterii

Moc

Moment obrotowy

Prędkość maks.

Przyspieszenie 0-100 km/h

Średnie zużycie paliwa

Emisja CO2

1.5 T

1499 ccm

163 KM

250 Nm

200 km/h

10,4 s

7,5 l/100km

170 g/km

2.2 DiD

2360 ccm

150 KM

400 Nm

195 km/h

10,7 s

5,5 l/100km

119 g/km

2.4 PHEV

2360 ccm

188 KM

193 Nm (silnik spalinowy)

162 km/h

10,9 s

2,0 l/100km

65 g/km

od 7 lat
Wideo

Precz z Zielonym Ładem! - protest rolników w Warszawie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używane Mitsubishi Eclipse Cross (od 2017 r.). Wady, zalety, typowe usterki, sytuacja rynkowa - Motofakty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski