Regulamin na sezon 2013
Zmniejszenie ekstraligi: W nadchodzącym sezonie po raz ostatni wystartuje w ekstralidze 10 drużyn. Trzy najsłabsze spadną do I ligi. Awansuje tylko najlepszy zespół z I ligi, co oznacza, że w 2014 roku w elicie będzie jeździło tylko 8 drużyn. Podobnie będzie w I lidze. W najniższej klasie rozgrywkowej będą jeździć pozostałe kluby.
System rozgrywek: W ekstralidze po rundzie zasadniczej, w której drużyny pojadą systemem każdy z każdym rozegrane zostaną półfinały, finał oraz mecz o trzecie miejsce. W I lidze także rozegrana zostanie runda zasadnicza, a po niej - to nowość - odbędą się półfinały oraz finał. Awans uzyska tylko zwycięzca, a do II ligi spadną dwa zespoły. To efekt zmniejszenia ekstraligi. System rozgrywek II ligi ustali GKSŻ po zakończeniu procesu licencyjnego. Awans z II ligi uzyska tylko jej zwycięzca. W 2013 roku nie będą rozgrywane mecze barażowe.
KSM: W ekstralidze górny KMS będzie wynosił 40 pkt., a dolny 33 pkt. Dotyczy on także drużyn, których skład nie ulegnie zmianom. W I lidze obowiązywać będzie tylko górny limit KSM, a wynosić on będzie 40 pkt. W II lidze limit KSM ustali GKSŻ. Od 2014 roku KSM nie będzie już obowiązywał.
Liczba Polaków w składzie: W ekstralidze w składzie będzie musiało być dwóch polskich seniorów oraz juniorów. W niższych ligach obligatoryjny będzie start jednego krajowego seniora oraz dwóch młodzieżowców.
Regulamin Finansowy: Nie będzie obowiązywał.
Zastępstwo zawodnika: Będzie stosowane tylko za dwóch najlepszych żużlowców (od 2014 r. tylko za najlepszego), o ile ich zwolnienie lekarskie będzie nie krótsze niż na 15 dni.
Tabela biegów: Identyczna będzie obowiązywać we wszystkich ligach. Drugi wyścig będzie juniorski, a biegi 14 i 15 będą nominowane.
Kartki: Sędzia będzie mógł przyznawać żółte i czerwone kartki zawodnikom stwarzającym niebezpieczną sytuacje na torze lub kradnącym start. Druga żółta kartka oznaczać będzie wykluczenie z wyścigu.
Próba toru: Została przywrócona. Odbędzie się 30 min. przed meczem i wezmą w niej udział dwaj zawodnicy z każdej drużyny.
Komisarz toru: Powołano do życia stanowisko komisarza toru, który będzie przygotowywał tor wspólnie z licencjonowanym klubowym toromistrzem. Jeśli na dwie godziny przed zawodami nie uda się przygotować regulaminowego toru, to gospodarzowi grozi finansowa grzywna i minusowy punkt.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?