Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

ZTM Poznań: Promocje biletowe karty PEKA będą rozszerzone

Marcin Idczak
Program lojalnościowy dla kupujacych bilety ma zostać zmieniony. Łatwiej będzie o zniżki
Program lojalnościowy dla kupujacych bilety ma zostać zmieniony. Łatwiej będzie o zniżki Paweł Miecznik
Od 16 grudnia kupujący bilety na karcie PEKA mogą otrzymać zniżki na kolejne przejazdy. Jednak postawiono bardzo wysoki próg finansowy, by pasażerowie MPK Poznań mogli skorzystać z promocji.

- To co zrobiliśmy można nazwać tymczasową protezą - tak o wprowadzonej promocji biletowej na karcie PEKA mówi Tomasz Lewandowski, miejski radny i przewodniczący Komisji Gospodarki Komunalnej i Polityki Mieszkaniowej.

Jak wyjaśnia Agnieszka Smogulecka z Zarządu Transportu Miejskiego zdobywanie punktów jest możliwe przy zakupie biletów okresowych o okresie ważności od 30 dni (z wyłączeniem biletów specjalnych) oraz doładowaniu tPortmonetki kwotą co najmniej 50 złotych. Dodatkowo bardziej premiowane są zakupy przez internet, a nie w punktach stacjonarnych.

- Wiem, że jest to bardzo niedoskonałe, ale groziło nam odebranie unijnej dotacji jeśli w systemie PEKA nie będzie obowiązywał mechanizm premiowy - zaznacza Tomasz Lewandowski.

Dlatego na szybko przygotowano właśnie taką promocję. Dodatkowo osoby, które chcą z niej skorzystać muszą się zarejestrować w Zarządzie Transportu Miejskiego (można też poprzez internet). Według wyjaśnień Macieja Wudarskiego, zastępcy prezydenta Poznania w ciągu kilkunastu dni zrobiło to około czterech tysięcy osób.

- PEKA nie jest systemem zamkniętym - to podstawowa zaleta, która umożliwia ciągły rozwój systemu i doskonalenie zaimplementowanych rozwiązań informatycznych - zaznacza Agnieszka Smogulecka.

Dlatego jak mówi Tomasz Lewandowski - radni wraz z Maciejem Wudarskim rozmawiali już na temat rozszerzenia programu biletowego. - Oczywiście głównym założeniem musi być to, że możliwość tańszych przejazdów w zamian za wcześniejsze kupno biletów, przyciągnie coraz więcej osób do komunikacji publicznej - zaznacza radny Lewandowski.

Dlatego według niego trzeba przeprowadzić jeszcze szczegółowe analizy i wyliczenia, tak by promocja nie była tylko na papierze albo powodowała ponoszenie strat przez miasto. - Liczy się wymierny efekt, czyli wzrost liczby pasażerów - wyjaśnia Tomasz Lewandowski.

Przy obecnych rozwiązaniach - gdy kupi się bilet normalny, metropolitalny na 90 dni to zniżka wyniesie 14 złotych przy następnym zakupie (cena spadnie z 279 na 265 złotych).

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski