Zmiany w prawie telekomunikacyjnym są zdecydowanie korzystne dla abonentów i na pewno ułatwią nam wszystkim życie. Co się więc zmienia?
Zmiany w prawie telekomunikacyjnym: Nie będzie już automatycznego przedłużania umów
Dotychczas operator nie musiał informować nas o tym, że nasza umowa się kończy i była ona automatycznie przedłużana.
Nowe przepisy nakłądają na operatorów obowiązek skontaktowania się z abonentem na minimum 30 dni przed końcem zawartej z nim umowy. Dowiemy się, jak ją rozwiązać lub też zmienić na korzystniejszą.
Jak nie dać się ponieść kłótni w sieci? 5 kluczowych zasad
Zmiany w prawie telekomunikacyjnym: Umowę wypowiemy e-mailem
Zgodnie z nowymi przepisami, wypowiedzenie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych możemy wysłać e-mailem. Nie będzie więc trzeba odwiedzać w tej sprawie oddziału firmy.
Sprawdź: Od stycznia zapłacimy więcej za prąd. O ile?
Operator będzie natomiast musiał zawiadomić nas, i to w kolejnym dniu roboczym, że takie wypowiedzenie wpłynęło i potwierdzić, że je przyjął.
Zmiany w prawie telekomunikacyjnym: Ciągłość dostępu do internetu
Zmiany w przepisach telekomunikacyjnych zapewniają nam też prawo do ciągłości dostępu do internetu przy zmianie dostawcy usługi.
Czytaj również: Jak zwrócić towar kupiony na raty? Czy możemy go sprzedać? Co robić, gdy nam go skradziono? Sprawdź!
W tej kwestii więc nie tylko my będziemy musieli porozumieć się z nowym dostawcą, ale również dotychczasowy i kolejny dostawca między sobą. Żeby bowiem skoordynować zakończenie świadczenia usługi przez jednego dostawcę i uruchomienie jej przez drugiego, obaj muszą się porozumieć.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?