Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zielone światło dla tramwaju na Podolany i Strzeszyn. Mieszkańcy mogą być dobrej myśli

Nicole Młodziejewska
Nicole Młodziejewska
Radne Dudzińska, Zenka-Podlaszewska, Boguszewska i Sobkowiak zapewniają, że powstanie tramwaju jest pewne
Radne Dudzińska, Zenka-Podlaszewska, Boguszewska i Sobkowiak zapewniają, że powstanie tramwaju jest pewne Nicole Młodziejewska
Tramwaj na Podolany i Strzeszyn to obecnie całkiem możliwa opcja. Jak zapewniają radne osiedli, koncepcja takiego połączenia komunikacyjnego pojawiła się już w dokumentach planistycznych.

Mieszkańcy Podolan i Strzeszyna od lat skarżą się na uciążliwy dojazd do centrum miasta.

- Podolany i Strzeszyn to najszybciej rozwijające się demograficznie osiedla w Poznaniu. Każdego dnia 20 tys. ludzi z tych osiedli stoi w korkach w samochodach, mają problemy, żeby dostać się rano do autobusów i mają problem z dojazdem do centrum miasta i z powrotem - mówi Dominika Zenka-Podlaszewska, przewodnicząca zarządu osiedla Strzeszyn.

Sytuację zdecydowanie może poprawić doprowadzenie linii tramwajowej, która połączyłaby tę część Poznania z centrum miasta. Jak się okazuje, to wcale nie taka utopijna wizja, bo, jak zapewniają radne osiedli, koncepcja tramwaju na Podolany i Strzeszyn została uwzględniona już w dokumentach planistycznych i skonsultowana z przedstawicielami ZTM w Poznaniu.

- Rok temu okazało się, że w studium planowanym miasto nie uwzględniło linii tramwajowej na Strzeszyn, wnieśliśmy w związku z tym swoje uwagi. Na szczęście miejska pracownia urbanistyczna wysłuchała nas, co poskutkowało tym, że do nowego studium wrysowano linię tramwajową na Strzeszyn - informuje Zenka-Podlaszewska.

Jak tłumaczą radne, w niedalekiej przyszłości przy ul. Druskiennickiej na wysokości dzisiejszej Betoniarni WAAB, ma powstać przystanek Kolei Metropolitalnej „Poznań Druskiennicka”. To właśnie tam - choć jeszcze nie wiadomo kiedy - miałyby również dojeżdżać tramwaje.

- Byliśmy w ZTM, przekazaliśmy środki na przyszły rok, aby koncepcja przystanku uwzględniała także przejazd tramwaju na Strzeszyn. Niedawno otrzymaliśmy informację, że te pieniądze przyjęto, tym samym, to zadanie zostanie rozszerzone o koncepcję tramwaju na Strzeszyn - relacjonuje przewodnicząca zarządu osiedla Strzeszyn.

Radne zwracają uwagę, jak bardzo potrzebne jest takie połączenie komunikacyjne dla tej części miasta. Bowiem tramwaj dla Podolan i Strzeszyna umożliwiłby dojazd mieszkańców do dworca kolejowego Poznań Główny, ale również do trzech szpitali: Szpitala Wojewódzkiego, Szpitala MSWiA oraz Wielkopolskiego Centrum Pediatrii.

Choć nie wiadomo jeszcze, kiedy dokładnie powstanie tramwaj na Podolany i Strzeszyn, to mieszkańcy mogą być pewni, że przedstawiciele osiedli, ale także miasta, mają go w swoich planach. - Będziemy lobbować o jak najszybszą jego budowę - dodają radne.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Na Wildzie zginęło 5 osób, a ponad 60 zostało rannych. Minęło już prawie 30 lat od największej katastrofy tramwajowej w Poznaniu. 8 września 1993 roku na ulicy 28 Czerwca 1956 r. tramwaj linii nr 10 wypadł z szyn i uderzył w bok kamienicy.Ratownicy jeszcze długo nie mogli się otrząsnąć po tym, co zobaczyli. - Mną wstrząsnął widok nieprzytomnego dziecka, obok którego leżała urwana ręka - wspominał jeden z nich.Czytaj dalej i zobacz zdjęcia --->

"Tak makabrycznego widoku nie pamiętam". Mija 30 lat od najw...

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski