Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Zabytkowe pojazdy: Projektowane by pracować a nie cieszyć [ZDJĘCIA]

Mateusz Pilarczyk
Wybieramy Najpiękniejszy Pojazd Zabytkowy Wielkopolski, ale nie każdy wehikuł biorący udział w wyborach został zaprojektowany, aby cieszyć oko. Część z nich przeznaczona była do ciężkiej pracy.

Lanz Bulldog, to legendarna niemiecka marka produkująca ciągniki rolnicze. Przez sześć lat w Tarnowie Podgórnym pod Poznaniem jeden z kolekcjonerów przywracał do życia model 7506. Ciągnik o mocy 25 KM liczy sobie 72 lata. Jest na chodzie, a jego silnik wydaje specyficzny dźwięk, którego nie sposób pomylić z innym pojazdem.

25 lat mniej ma ciężarówka Lublin 51 z Leszna produkowana na licencji radzieckiego Gaza. Ciężarówka ma akurat militarną zabudowę sanitarną typu N-243, ale auto to występowało też w wersji ze skrzynią ładunkową, a nawet z nadwoziem kina objazdowego, albo warsztatów. Samochód został odnaleziony na złomowisku i przeszedł gruntowną renowację.

Z 1956 roku pochodzi też Volkswagen T1 „Bulli”, który dał początek całej serii wytwarzanych do dziś Transporterów. Buli, czyli Bus Lieferwagen powstał na bazie płyty podłogowej popularnego garbusa, którą odpowiednio wzmocniono.

– Idea konstrukcji była następująca: kierowca z przodu, silnik z tyłu, a między nimi miejsce na 750 kg ładunku – opisuje właściciel leciwego T1.

Co ciekawe biorący udział w wyborach egzemplarz od nowości znajduje się w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski