Nie dość, że pociągi jeżdżą rzadziej, to jeszcze wolniej. Niestety będzie tak do połowy grudnia tego roku czyli do końca remontu linii kolejowej Poznań - Czempiń. Jak jednak zapewniają kolejarze po zakończeniu remontu przejazd do Wrocławia będzie trwał niecałe dwie godziny.
Żeby to jednak było możliwe tylko na odcinku między Poznaniem a Czempiniem trzeba przebudować tory na długości trzydziestu dwóch kilometrów, zmodernizować 17 przejazdów kolejowych, a 12 kolejnych zlikwidować. Zastąpione zostaną one czterema wiaduktami. Ponadto trzy stacje kolejowe: Mosina, Czempiń i Luboń muszą być dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. W ramach rozpoczętej modernizacji wybudowane zostaną trzy drogi równoległe do torów kolejowych, 7 przejść dla zwierząt i 18 kilometrów ekranów akustycznych.
Czy możliwe jest przyspieszenie robót remontowych? Zdaniem Tadeusza Sobotnika, dyrektora kontraktu z ramienia PLK PKP SA czas trwania remontu wyznaczają z jednej strony wymogi technologiczne z drugiej możliwość dostępu do torów oraz procedury zamknięć torów. A te terminy muszą być ustalone na 100 dni przed wprowadzeniem zamknięcia.
Równolegle do remontu odcinka Poznań - Czempiń trwa modernizacja linii między Rawiczem a Wrocławiem. Na unowocześnionych odcinkach pociągi będą rozwijały prędkość do 160 km/h. Stanie się to jednak dopiero w roku 2015.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?