W 2016 r. miasto Poznań, powiat poznański oraz gmina Komorniki podpisały porozumienie o wspólnym finansowaniu budowy tunelu. Na jego budowę zarezerwowano 90 mln zł, w tym 66 mln zł dotacji unijnej.
W minionym tygodniu ogłoszono jego wykonawcę. Na drodze przetargu na wykonawcę wybrano firmę Budimex S.A. z Warszawy. Zaproponowana przez nią cena to 95 552 343,57 złotych.
Zgodnie z ustaleniami pomiędzy trzema samorządami, Poznań ma pokryć 46,60 proc. kosztów, Komorniki – 29,72 proc., a powiat poznański 23,68 proc. Budowa ma ruszyć w przyszłym roku.
Nowy węzeł przesiadkowy Grunwaldzka
W 2023 r. powinien być gotowy tunel pod torami kolejowymi, który będzie służył pieszym, rowerzystom i samochodom. W pobliżu stacji kolejowej powstanie pętla autobusowa z parkingiem typu P&R (parkuj i jedź) oraz miejscami dla rowerów. Dzięki temu możliwa będzie przesiadka z pociągu na autobus i odwrotnie („drzwi w drzwi”). Do dyspozycji oczekujących na autobus czy pociąg będzie nowa poczekalnia i wiaty peronowe.
– Obok pętli autobusowej zostawimy teren zarezerwowany pod przyszłą linię tramwajową. Na razie nie ma na nią funduszy – przekazał zastępca prezydenta Poznania Mariusz Wiśniewski.
W rejonie węzła przesiadkowego zaplanowano też windę i schody, które umożliwią zejście na dół na Grunwaldzką i przejście pod torami kolejowymi. Nad Grunwaldzką (na terenie Poznania) zostanie wybudowana kładka pieszo-rowerowa. Z kolei na Grunwaldzkiej, od Twardogórskiej do Wołczyńskiej, powstanie droga z chodnikami i ścieżkami rowerowymi.
ZOBACZ TEŻ:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?