Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wielkopolskie sieci handlowe kolejny raz najbardziej doceniane przez klientów

Monika Kaczyńska
Wielkopolskie sieci handlowe  kolejny raz najbardziej doceniane przez klientów
Wielkopolskie sieci handlowe kolejny raz najbardziej doceniane przez klientów Tomasz Hołod
Polacy najbardziej cenią sklepy, które najlepiej zaspokajają jedną lub kilka z czterech potrzeb: specjalizację, indywidualizację, autentyczność i połączenie sklepu fizycznego z interneto-wym - wynika z badań międzynarodowej firmy doradczej OC&C Strategy Consultants.

Po raz trzeci z rzędu firma ta zapytała 15 tys. Polaków o ich ocenę sieci handlowych.
W tym roku najlepiej zostało ocenione Allegro. Ubiegłoroczny lider - także wielkopolska firma Apart uplasowała się na piątym miejscu.
Allegro, jest najlepszą marką z 50 ocenianych ze względu na niskie ceny, szerokość oferty, asortyment, adekwatność produktów do potrzeb oraz stosunek ceny do jakości.

Sieci z Wielkopolski wypadły także bardzo dobrze w poszczególnych podkategoriach. W pierwszej piątce najbardziej cenionych ze względu na niskie, a także stosunek ceny do jakości  znalazły się Allegro i Lidl.  Do pierwszej piątki najbardziej godnych zaufania trafiły Apart i Allegro.

Ponadto w pierwszej dziesiątce najlepszych sieci w poszczególnych podkategoriach znalazły się jeszcze, pochodzące z Wielkopolski: Piotr i Paweł oraz Merlin.  Pod względem jakości produktów Piotr i Paweł uplasował się na 7. miejscu, Merlin na 10.  Ten ostatni trafił na 8. miejsce w rankingu zaufania.   Z kolei sieć Piotr i Paweł klienci docenili za adekwatność produktów (9. miejsce), szerokość asortymentu i wygląd sklepu (w obu kategoriach wielkopolska sieć zajęła 8. miejsce).

Specjalizacja to jedna z ważnych cech, wpływających na ocenę konsumentów.  - Niemal nieograniczony dostęp do informacji i kultura konsumpcji tworzą kupującego, który jak nigdy przedtem wie, iż nie musi sobie stawiać ograniczeń - zwraca uwagę Marek Zdziech, partner OC&C. - Dlatego konsument pod szyldem sieci handlowej szuka specjalizacji rozumianej jako najwyższy poziom kompetencji - w tej jednej dziedzinie, w której swoją unikalną, niczym nieskrępowaną potrzebę chce zaspokoić - podkreśla.

Stąd też wysoko w rankingu znajdują się firmy, które postawiły na wyrazistą specjalizację. Im ta jest mniej wyraźna, tym ogólna ocena klientów niższa.  Ostatnie miejsca w rankingu zajmują sklepy wielobranżowe: "Żabka", "Małpka Express" i "Czerwona Torebka". Te ostatnie - także z Wielkopolski.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: RPP zdecydowała ws. stóp procentowych? Kiedy obniżka?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski