Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wiadukt przy ul. Kościelnej ma być przebudowany. Poznań musi zapewnić lepszy przejazd i chce współpracować z PKP

Grzegorz Okoński
Grzegorz Okoński
Pod wiaduktem prowadzi tylko jedna nitka jezdni, ruch zorganizowany jest wahadłowo.
Pod wiaduktem prowadzi tylko jedna nitka jezdni, ruch zorganizowany jest wahadłowo. Grzegorz Dembiński
Kierowcy nadal, mimo jasno określonej organizacji ruchu, wjeżdżają z ul. św. Wawrzyńca w lewo, pod wiadukt kolejowy ul. Kościelnej, co jest zabronione i grozi poważnym wypadkiem – czołowym zderzeniem oraz zablokowaniem całej ulicy. Obecne rozwiązanie, choć teraz jeszcze jedyne, bez alternatyw, nie jest jednak docelowym: może się zmienić, gdy wiadukt ulegnie przebudowie, która jest zaplanowana.

Pod nasypem kolejowym wzdłuż ul. św. Wawrzyńca, w linii ul. Kościelnej, zbudowany jest przejazd w postaci jednej nitki jezdni, po którym samochody jadą wahadłowo, a ruch sterowany jest sygnalizacją świetlną. W sytuacji bardzo dużego zwiększenia natężenia ruchu na Jeżycach, budowy nowych osiedli w bezpośrednim sąsiedztwie Kościelnej i poprowadzenia nowej ulicy św. Wawrzyńca, miasto chciałoby zapewnić lepszy przejazd w rejonie nasypu, o większej przepustowości. Zależne jest to jednak od decyzji kolei i od własnych możliwości finansowych.

- W 2020 roku została opracowana wielowariantowa koncepcja dla budowy wiaduktu kolejowego pod linią kolejową nr 351 w ciągu ulicy Kościelnej i Nad Wierzbakiem – mówi Agata Kaniewska z Zarządu Dróg Miejskich. - Jednak PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. nie uzgodniły zaproponowanych w koncepcji rozwiązań z uwagi na przewidywaną potrzebę zachowania rezerwy na dobudowę kolejnych torów na linii nr 351, wymagającą całkowitej przebudowy odcinka linii kolejowej wraz ze wszystkimi koniecznymi obiektami, a więc także wiaduktu pod linią kolejową w ciągu ul. Kościelnej. Miasto będzie kontynuować rozmowy z PKP i dalsze działania zmierzające do realizacji tego zadania.

od 16 lat

Sprawa przejazdu jest tym ważniejsza, że w przyszłości Poznań chce przedłużyć ul. św. Wawrzyńca i na wysokości ulicy Pułaskiego planowane jest nowe przejście przez istniejący nasyp kolejowy.

- Jednak realizacja planów związanych z budową wiaduktu pod linią kolejową nr 351 jest możliwa wyłącznie po zabezpieczeniu w budżecie Miasta Poznania koniecznych środków finansowych – zastrzega Agata Kaniewska.

W planach jest także zbudowanie przystanka kolejowego na Jeżycach, w ramach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej, właśnie przy ul. Kościelnej.

Zobacz też: Będzie przystanek kolejowy na Jeżycach. Pociągi będą zatrzymywać się przy ul. Kościelnej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski