Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

PKP: Remont trasy kolejowej z Poznania do Szczecina. Po jego zakończeniu pociągi pojadą... wolniej niż teraz?

Norbert Kowalski
Grzegorz Dembiński
W przyszłym roku rozpoczną się główne prace remontowe na trasie kolejowej z Poznania do Szczecina. Chociaż po ich zakończeniu cała trasa będzie przystosowana do poruszania się pociągów z prędkością 160 km na godzinę, to na odcinku z Wronek do Dobiegniewa, pociągi być może pojadą... wolniej niż obecnie.

Obecnie na większości odcinków trasy do Szczecina pociągi poruszają się z prędkością nie większą niż 120 km na godzinę. Są jednak wyjątki, takie jak ok. 50-kilometrowy odcinek Wronki-Dobiegniew, gdzie maksymalna prędkość może wynosić nawet 150 km na godzinę. I mimo że po zakończeniu remontu linii do Szczecina, maksymalna prędkość z jaką mogłyby poruszać się pociągi jeszcze wzrośnie, to w praktyce... może jednak spaść do 130 km na godzinę.

Przyczyną jest decyzja środowiskowa Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska z 2015 r., w której górny limit prędkości został wyznaczony właśnie na 130 km na godzinę. Jednak przedstawiciele RDOŚ w Poznaniu poinformowali nas, że PKP Polskie Linie Kolejowe kilka lat temu... same zaproponowały, aby maksymalna prędkość na odcinku z Wronek do Dobiegniewa wynosiła 130 km na godzinę.

  • Dlaczego PKP zdecydowało o zmniejszeniu prędkości pociągów na trasie?
  • Od czerwca 2017 roku na trasie z Poznania do Szczecina trwają tzw. prace wyprzedzające. Co to znaczy?
  • Remonty tras kolejowych w Wielkopolsce. Czy którąś z tras pokonamy szybciej?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski