Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy?

Karolina Koziolek
Karolina Koziolek
Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy?
Święty Marcin w remoncie: Jak mają jechać auta? Jak pojadą tramwaje? Kiedy to się skończy? Łukasz Gdak
W nocy z soboty na niedzielę zamknięty zostanie odcinek ulicy Święty Marcin między Ratajczaka a Gwarną. Remont potrwa do marca 2019 r. Zobacz, jak będą się poruszać kierowcy, które tramwaje zmienią trasę i jak wygląda harmonogram prac na Świętym Marcinie.

W nocy z 2 na 3 września rozpocznie się długo zapowiadany remont ulicy Święty Marcin. Oznacza to, że od niedzieli ulica będzie częściowo nieprzejezdna, a wiele linii tramwajowych zmieni swoje trasy.

Utrudnienia dla kierowców

Tak gruntowny remont jest jednak czasochłonny, to oznacza wiele utrudnień dla kierowców i pasażerów komunikacji miejskiej.
Od niedzieli ulica Święty Marcin będzie zamknięta na odcinku od ul. Ratajczaka do ul. Gwarnej aż do marca 2019 r. Dla kierowców planowane są objazdy.

– Jadąc od strony Kaponiery objazd prowadzony będzie ulicami: T. Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekary do ul. Święty Marcin – informuje Zarząd Dróg Miejskich w Poznaniu.

– Zmieni się ruch na ul. 27 Grudnia - pas rowerowy zostanie przeniesiony na chodnik i będzie ona przejezdna od placu Wolności aż do ul. Fredry skąd dalej, przez ul. Kościuszki, będzie można dojechać do ul. Św. Marcin.
Na ulicach: Ratajczaka (pomiędzy 27 Grudnia i Św. Marcin oraz Św. Marcin i ul. Taczaka), Kantaka, Garncarskiej, a także ul. Św. Marcin (pomiędzy ul. Ratajczaka i ul. Piekary) ruch pojazdów będzie odbywać się w dwóch kierunkach. Ma to umożliwić dojazd mieszkańcom do swoich posesji – czytamy w komunikacie ZDM.

Ostatnie chwile tramwajów na Świętym Marcinie

Źródło: gloswielkopolski.pl

Zmiany tras tramwajów

Zmiany czekają też pasażerów komunikacji miejskiej. Trasy zmieni wiele tramwajów oraz niektóre autobusy.
– Od 3 września ponownie kursować będą tramwaje na liniach 6, 12 i 18, a od 4 września na linii 3. Od niedzieli nie będzie kursować linia T6, zostanie zlikwidowana – informuje Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne.

Zmienią się trasy tramwajów: 2, 3, 5, 9, 13, 16 oraz nocna linia 201.

Pasażerowie muszą uważać. Nowe trasy będą obowiązywać do 17 września po czym zmienią się kolejny raz. Przyczyną jest remont zwrotnicy u zbiegu ulicy Gwarnej i Święty Marcin. Po remoncie (od 18 września) tramwaje częściowo wrócą na tę trasę.
Wprowadzone zostaną także dwie nowe linie: 23 oraz 29.

Linia 23 będzie kursować ze Starołęki na Aleje Marcinkowskiego, natomiast linia 29 z Dębca na plac Wiosny Ludów.
Na liniach 1, 4, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 17 i 18 tramwaje kursować będą po stałych trasach.

Co po remoncie

– Ulica przez lata ulegała degradacji. Zatrzymać ten proces mogą jedynie gruntowne zmiany. Modernizacja Świętego Marcina jest konieczna. Konsultacje społeczne wykazały, że jest co do tego zgoda wśród mieszkańców Poznania – mówi Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania odpowiedzialny za rewitalizację.

Ulica po remoncie znacznie się zmieni. Torowisko zostanie przesunięte w kierunku południowym (oddali się od Alf). Dzięki temu chodnik po stronie Alf zostanie poszerzony, zmieszczą się tam m.in. kawiarniane ogródki. Przed skrzyżowaniem z ul. Ratajczaka powstanie przystanek wiedeński. Ulica będzie funkcjonować w trybie strefy zamieszkania. Priorytet będą mieli piesi.

Harmonogram modernizacji

Modernizacja ulicy Święty Marcin odbywa się w ramach Projektu Centrum mającego na celu rewitalizację śródmieścia i uspokojenie ruchu w tym obszarze miasta.

Projekt będzie przebiegał w dwóch etapach. Pierwszy dotyczy remontu ulicy Święty Marcin między Ratajczaka a Gwarną. Drugi zakłada budowę trasy tramwajowej w ulicy Ratajczaka, który potrwa do 2022 r. Do końca 2020 zostaną równolegle przebudowane ulice: 27 Grudnia, Kantaka, Gwarna, plac Gwarny, pozostałe odcinki ul. Św. Marcin, fragment Al. Marcinkowskiego.

Wartość inwestycji to 230 mln zł. Z czego w lipcu br. miasto Poznań otrzymało 104,5 mln zł unijnego dofinansowania na przebudowę tras tramwajowych i wspomnianych ulic.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski