Na tramwaj na Naramowice jednak czekamy. Do...

    Na tramwaj na Naramowice jednak czekamy. Do... 2019 roku

    Anna Jarmuż, Norbert Kowalski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Dopiero w 2019 roku rozpocznie się budowa tramwaju na Naramowice. W 2021 roku gotowy ma być pierwszy odcinek do ul. Błażeja.

    Dopiero w 2019 roku rozpocznie się budowa tramwaju na Naramowice. W 2021 roku gotowy ma być pierwszy odcinek do ul. Błażeja. ©Grzegorz Dembiński

    Miał być gotowy do końca przyszłego roku, ale to jest nierealne już od dawna. Co więcej, dopiero w 2019 roku w ogóle rozpocznie się budowa tramwaju na Naramowice. W 2021 roku gotowy ma być pierwszy odcinek do ul. Błażeja.
    Dopiero w 2019 roku rozpocznie się budowa tramwaju na Naramowice. W 2021 roku gotowy ma być pierwszy odcinek do ul. Błażeja.

    Dopiero w 2019 roku rozpocznie się budowa tramwaju na Naramowice. W 2021 roku gotowy ma być pierwszy odcinek do ul. Błażeja. ©Grzegorz Dembiński

    Budowa trasy tramwajowej na Naramowice od lat jest jedną z największych bolączek w Poznaniu. Chociaż mówi się o niej od lat i każdy przyznaje, że tramwaj na Naramowice jest potrzebny, trzeba będzie na niego jeszcze trochę poczekać. Okazuje się, że budowa pierwszego - 3,2-kilometrowego - odcinka trasy (z pętli Wilczak do ul. Błażeja) nie ruszy wcześniej niż w pierwszej połowie 2019 roku.

    W czasie kampanii prezydenckiej Jacek Jaśkowiak przekonywał, że tramwaj na Naramowice dojedzie już w 2018 roku.
    Dziś jednak już wiadomo, że do końca przyszłego roku gotowy będzie jedynie projekt trasy, wybrany zostanie wykonawca i rozpoczną się prace przygotowawcze. A główne prace budowlane rozpoczną się dopiero w 2019 roku, czyli kilka miesięcy po tym, jak tramwaj na Naramowice miał już kursować.

    Przypomnijmy, że budowa całej trasy tramwajowej na Naramowice została podzielona na trzy etapy. Pierwszy z nich zakładał przedłużenie torowiska z pętli na Wilczaku do ul. Błażeja. Prace na tym etapie są najbardziej zaawansowane, a pozytywna decyzja wydana kilka tygodni temu przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w końcu przybliża nas do rozpoczęcia właściwych prac budowlanych. Te mają się zakończyć do połowy 2021 roku. Ale dopiero w 2022 roku tramwaje będą dojeżdżały na Naramowi-ce, kursując przez Wilczak.

    To może się zmienić, kiedy zakończony zostanie drugi etap prac, czyli budowa trasy tramwajowej od pętli Wilczak do ul. Estkowskiego wzdłuż ul. Szelągowskiej. W tym przypadku rozpoczęcie prac planowane jest na 2020 rok i miałyby one potrwać do przełomu 2023/2024 roku. Melodią przyszłości jest za to trzeci etap, czyli budowa torowiska od ul. Błażeja w stronę kampusu Morasko.


    Więcej na ten temat znajdziecie w naszym serwisie PLUS



    Zobacz też:
    Minirondo na skrzyżowaniu ulic Ratajczaka, Kościuszki i Niezłomnych. Kierowcy się gubią



    Czytaj także

      Komentarze (11)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Grobelny przez 16 lat nie zrobił nawet projektu

      mieszkaniec Naramowic (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Szczerze mówiąc nie oczekiwałem cudów i nie wierzyłem że przez 4 lata kadencji Jaskowiaka uda się zbudować nową linię bo za duży bajzel został po poprzedniku. Dobrze, że w przyszłym roku ruszą...rozwiń całość

      Szczerze mówiąc nie oczekiwałem cudów i nie wierzyłem że przez 4 lata kadencji Jaskowiaka uda się zbudować nową linię bo za duży bajzel został po poprzedniku. Dobrze, że w przyszłym roku ruszą prace porządkowe bo nie od dziś wiadomo że konieczne jest zburzenie 2 bloków. Mam nadzieję że od 2021 będę mógł na zostawic auto w garażu i z Błażeja jeździć tramwajem do centrum.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      kolejny sukces Jacka Jaśkowiaka

      Gall Anonim (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 7

      Kolejny sukces Jacka "powolne miasto Poznań" Jaśkowiaka.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "Aby do wyborów"

      Poznaniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 11

      Tam jest potrzebne bezkolizyjne skrzyżowanie nic poz tym. Tylko głąby bawiące się Poznaniam tego nie widzą>


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      krscp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4

      Bezkolizyjne skrzyżowanie... LOL :D Po wyburzeniu Browaru, Domu Żołnierza i Izby Rzemieślniczej, tak?


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia

      krscp (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 6 / 2

      EDIT: Zwracam honor - zasugerowałem się filmem o nowym rondzie, a Twj komentarz jest o Naramowicach :) A w temacie Naramowic, to skąd tym bezkolizyjnym skrzyżowaniem dojedziesz dalej? Do świateł na...rozwiń całość

      EDIT: Zwracam honor - zasugerowałem się filmem o nowym rondzie, a Twj komentarz jest o Naramowicach :) A w temacie Naramowic, to skąd tym bezkolizyjnym skrzyżowaniem dojedziesz dalej? Do świateł na Serbskiej? Tramwaj jest jedyną opcją, żeby zachęcić mieszkańców do dojazdu do centrum komunikacją miejską, w innym przypadku będziesz stał w korku nie na Lechickiej, tylko na kolejnym skrzyżowaniu.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezkolizyjne

      g (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 1 / 3

      korki robią się do krzyżówki z Lechicką, gdzie z Naramowic więcej samochodów jedzie w lewo w stronę mostu, blokując ruch w stronę miasta - za krzyżówką przejazd jest płynny; z powrotem, w wyniku...rozwiń całość

      korki robią się do krzyżówki z Lechicką, gdzie z Naramowic więcej samochodów jedzie w lewo w stronę mostu, blokując ruch w stronę miasta - za krzyżówką przejazd jest płynny; z powrotem, w wyniku mało wydajnych węzłów w samych Naramowicach wszystkie kierunki na krzyżówce wzajemnie się blokują; problem korków w tym rejonie (i nie tylko), to niedrożne węzły - Lechicka jest dwujezdniowa, przy Naramowickiej jest zwężenie i krótkie światła, przez co Lechicka korkuje się tak samo jak przed przebudową; są autobusy - tańszym rozwiązaniem jest udrożnić węzły dla wszystkich i zaprojektować optymalny priorytet dla autobusów (te docelowo będziemy mieli pewnie elektryczne); współczuję hałasu tramwajowego mieszkańcom Błażeja i okoliczwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      bezkolizyjnie cd

      g (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

      przykład blokady: ruch od strony miasta na Naramowickiej jest korkowany przez Naramowice (ludzie rozjeżdżają się w różnych kierunkach i napotykają blokadę w postaci korka w drugim kierunku i...rozwiń całość

      przykład blokady: ruch od strony miasta na Naramowickiej jest korkowany przez Naramowice (ludzie rozjeżdżają się w różnych kierunkach i napotykają blokadę w postaci korka w drugim kierunku i niewydajnych węzłów), jadący od Naramowic w lewo - w stronę mostu, są blokowani przez jadących od strony miasta - stają oni na środku krzyżówki, ale za Chiny Ludowe mnie nie puszczą, skręcających w lewo jest więcej - zaczynają korkować Naramowice, skręcający w lewo od strony Murawy też są zablokowani, oni z kolei blokują ruch od strony Umultowskiej, Lechicka od strony mostu blokuje się przez krótkie światła i duże natężenie ruchu tranzytowego (tak, Panie Prezydencie - dlaczego przez mieszkaniowe dzielnice wali tranzyt, również ciężarowy? przecież tramwaj tego nie zmieni, o tym nie było w kampanii wyborczej); nie ma się co oszukiwać, że bezkolizyjny węzeł i układ drogowy w Naramowicach i tak powstanązwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jaka trasa?

      Kocur (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 2 / 3

      A gdzie mapka z zaznaczoną trasą? Czyżby jeszcze nawet tego nie ustalono?

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      jaśkowiak czyli kataklizm dla naszego miasta

      adam (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 10 / 9

      jaśkowiak czyli kataklizm dla naszego miasta

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Teraz wiemy!!!

      współczesny głupek (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 3

      Jeżeli chcemy mieć tramwaj na Naramowice, w bliżej nie określonej przyszłości, to musimy Jaśkowiaka wybierać na następne kadencje!!! Jasne? Jedna kadencja , jedno przejście dla pieszych.


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Za wszelką cenę Jaśkowiak i ekipa????

      Poznaniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

      Niech Was Pan Bóg broni!!!

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo

      Gry On Line - Zagraj Reklama