Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Jak będzie wyglądała trasa tramwajowa na Ratajach?

Marcin Idczak
Tak ma wyglądać odcinek od ul. Kórnickiej do os. Lecha
Tak ma wyglądać odcinek od ul. Kórnickiej do os. Lecha ZTM Poznań
Zakończyły się konsultacje w sprawie przebudowy linii tramwajowej na górnym tarasie Rataj.

Modernizacja obejmie odcinek trasy tramwajowej w ciągu ul. Kórnickiej (od skrzyżowania z ul. Jana Pawła II do os. Lecha - bez tunelu) oraz w ciągu ul. Żegrze (od os. Lecha do ronda Żegrze). Generalnym założeniem jest wykonanie torów o nowoczesnych parametrach technicznych i technologicznych, gwarantujących m.in. trwałość, stabilność, poprawę bezpieczeństwa, ograniczenie emisji drgań i hałasu oraz poprawienie komfortu podróżowania. Przebudowana i dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych ma zostać infrastruktura przystankowa.

Jak informuje Zarząd Transportu Miejskiego, zgodnie z propozycjami:

Przystanek ''Kórnicka" pozostaje w obecnej lokalizacji, zgodnie z postulatami strony społecznej oraz opinią Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu; zostanie jednak kompleksowo zmodernizowany i wydłużony do długości krawędzi peronowej - 45 metrów (dostosowanie trasy tramwajowej do możliwości obsługi dłuższych składów w przyszłości).

Przystanek ''Polanka'' z uwagi na postępujący rozwój zabudowy mieszkaniowej, uchwały Wspólnot Mieszkaniowych ul. Milczańskiej i Rady Osiedla Rataje, opinię Miejskiej Pracowni Urbanistycznej w Poznaniu (w tym zapisy miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego) oraz analizę zasięgu przestrzennego przystanku zdecydowano o rozsunięciu istniejących peronów i utworzenie – zamiast jednego – dwóch przystanków:

''Polanka I'', który zlokalizowany będzie bliżej istniejącego przejazdu drogowego w ciągu ulic Katowicka i Milczańska (przejazd – zgodnie z postulatami mieszkańców oraz zapisami planu miejscowego – zostanie zamknięty dla samochodów – pozostanie wyłącznie przejście pieszo-rowerowe przez torowisko tramwajowe),
''Polanka II'', który będzie zlokalizowany przy osiedlu Zielony Taras.

Wychodząc jednak naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców os. Polanka przystanek ''Polanka I'' został zaprojektowany po wschodniej stronie przejścia przez torowisko, bliżej osiedla, co nie będzie miało istotnego wpływu na długość dojścia mieszkańców centralnej części osiedla w porównaniu ze stanem istniejącym, a dzięki dodaniu dodatkowego przystanku (''Polanka II'') znacznie zwiększy się dostępność mieszkańców pozostałych osiedli do tramwaju.

''Przystanek "Os. Tysiąclecia'' (wraz z infrastrukturą towarzyszącą) zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

Przystanek ''Os. Czecha" – zgodnie z postulatami strony społecznej – pozostanie w dotychczasowej lokalizacji, zostanie w pełni zmodernizowany i dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych (pojawi się dodatkowe dojście – przejście dla pieszych – w poziomie jezdni ul. Chartowo). Dodatkowo, dzięki korektom projektowym, przystanek zostanie przebudowany do standardu zintegrowanego przystanku tramwajowo-autobusowego, co ułatwi dokonywanie przesiadek.

Przystanki w ciągu ul. Żegrze pozostają w obecnych lokalizacjach, zostaną zmodernizowane i dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych (przejścia dla pieszych w poziomie jezdni ul. Żegrze wykonywane w ramach odrębnego zadania na podstawie odrębnej dokumentacji projektowej).

Przebudowa ronda Żegrze zostanie przeprowadzona pod kątem planowanego wydłużenia trasy tramwajowej w ciągu ul. Unii Lubelskiej do nowej pętli ''Falista''. Na rondzie zostanie zlikwidowane przejście podziemne, które zostanie zastąpione przez przejście dla pieszych w poziomie jezdni ul. Hetmańskiej.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski