Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Uczniowie i nauczyciele „Marcinka” wypracowali kodeks wartości

Anna Jarmuż
Uczniowie i nauczyciele „Marcinka” wypracowali kodeks wartości
Uczniowie i nauczyciele „Marcinka” wypracowali kodeks wartości Anna Jarmuż
Młodzież z I LO wzięła udział w projekcie „Wartościowa szkoła”. Wspólnie z nauczycielami opracowali obowiązujący w szkole kodeks.

Rozwój, Team Spirit (czyli duch współpracy), Szacunek i Pasja - to wartości, które są najważniejsze dla uczniów i nauczycieli I LO im. Karola Marcinkowskiego. Kodeks wartości został wypracowany w ramach projektu „Wartościowa szkoła”. Teraz młodzież i pedagodzy mają zamiar stosować go w praktyce.

- W codziennym życiu nie ma czasu na rozmowę. Przychodzimy do szkoły, robimy swoje i wychodzimy. Tak samo postępują uczniowie. To duży problem - mówi Alina Chojnacka, dyrektorka I LO. Dlatego, od razy zgodziła się na współpracę z centrum szkoleniowym SchoolBranding. pl, które podobne warsztaty przeprowadzało już w wielu firmach - jednak po raz pierwszy w szkole.

- W organizacjach, czy to biznesowych czy edukacyjnych, rzadko mówi się o tym, jak ze sobą żyć - jak ma wyglądać komunikacja i współpraca, jaka ma być atmosfera. Nie często się nad pracuje - tłumaczy Rafał Błachowski ze SchoolBranding.pl. Tymczasem, jak zauważa, świat zmienia się wyjątkowo szybko.

- 30 lat to w zasadzie różnica dwóch czy trzech pokoleń. Nauczycielom i uczniom czasem trudno znaleźć wspólny język. Rozmawiają o nauce, programie, ocenach - ale nie o tym, jacy powinni dla siebie być - wyjaśnia Rafał Błachowski. - Stąd pomysł, by podczas warsztatów sprawdzić, co jest dla nauczycieli i uczniów najważniejsze. Ustalić zasady, które uczynią szkołę jeszcze mocniejszą - na tle innych wyjątkową - dodaje.

Uwaga! TVN: Nauczyciel, który się nie nudzi

Źródło: Uwaga! TVN / x-news

Warsztaty „Wartościowa szkoła” w „Marcinku” odbywały się w styczniu. Wzięło w nich udział 49 uczniów i 34 nauczycieli. We wtorek w szkole odbyło się oficjalnie podsumowanie projektu.

- Okazało się, że zarówno nauczyciele, jak uczniowie postrzegają szkołę bardzo podobnie - przyznaje Rafał Błachowski. - Dla wszystkich ważną wartością był rozwój. Jako istotne często wymieniano też szacunek, pasję i teen spirit. To pokazuje, że mimo przepaści pokoleniowej, patrzenie na świat nauczycieli i uczniów jest podobne. Istnieje duża szansa, że to co zostało wypracowane, faktycznie będzie żyło.

Jak przyznaje dyrektorka I LO, wypracowanie kodeksu wartości to dopiero początek.

- Do młodych ludzi nie jest łatwo dotrzeć. Tak naprawdę dopiero po pewnym czasie zobaczymy, czy warsztaty przyniosły efekty - mówi Alina Chojnacka. Jest jednak dobrej myśli. Zapewnia też, że kodeks trafi do wszystkich uczniów i rodziców „Marcinka”.

Sami uczniowie przyznają, że dzięki warsztatom poczuli się ważni i potrzebni. Cieszą się, że mają wpływ na to, jak będzie działać ich szkoła, a nauczyciele liczą się z ich zdaniem.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski