Argumenty jakie podaje Zbigniew Hoffmann uderzają w komercyjny charakter inwestycji. Zgodnie z analizą urzędników na obsługę pasażerką TriGranit przeznaczył jedynie 7,5 proc. powierzchni inwestycji. Wojewoda deklaruje iż będzie dążył do tego, by dworzec miał inny niż dotychczas projektowany kształt, głównym zadaniem budynku ma być obsługa pasażerów.
Zobacz, co proponował TriGranit
- Dworzec musi pełnić funkcję dworca, a funkcja komercyjna może mieć tylko charakter dodatkowy. Źle jest, gdy to dworzec jest dodatkiem do obiektów komercyjnych, a na dziś tak to wygląda w Poznaniu. Moja zgoda będzie tylko wtedy, gdy w grę będzie wchodziło polepszenie warunków dla pasażerów - komentuje Zbigniew Hoffmann.
Przypomnijmy, że w październiku pisaliśmy iż władze PKP nie przewidują dalszego udziału spółki TriGranit w modernizacji dworca. Dworzec będzie remontowany z funduszy unijnych samodzielnie przez spółkę PKP.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?