Rowerzyści o budżecie Poznania na 2018 r.: "Rowerowo...

    Rowerzyści o budżecie Poznania na 2018 r.: "Rowerowo niewiele się zmienia"

    Zdjęcie autora materiału

    Zenon Kubiak

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Stowarzyszenie Rowerowy Poznań zwraca uwagę, że takie miasta jak Kraków, Warszawa, czy Wrocław wydają o wiele więcej pieniędzy na poprawę infrastruktury

    Stowarzyszenie Rowerowy Poznań zwraca uwagę, że takie miasta jak Kraków, Warszawa, czy Wrocław wydają o wiele więcej pieniędzy na poprawę infrastruktury rowerowej. ©Waldemar Wylegalski

    W budżecie miasta na 2018 r. na inwestycje związane z poprawą infrastruktury rowerowej zapisano 13,6 mln zł. Zdaniem Stowarzyszenia Rowerowy Poznań to stanowczo za mało zwłaszcza w porównaniu z innymi polskimi miastami.
    Stowarzyszenie Rowerowy Poznań zwraca uwagę, że takie miasta jak Kraków, Warszawa, czy Wrocław wydają o wiele więcej pieniędzy na poprawę infrastruktury

    Stowarzyszenie Rowerowy Poznań zwraca uwagę, że takie miasta jak Kraków, Warszawa, czy Wrocław wydają o wiele więcej pieniędzy na poprawę infrastruktury rowerowej. ©Waldemar Wylegalski

    "W projekcie budżetu Poznania na 2018 r. zapisano bardzo mało środków na budowę najważniejszych, obiecanych mieszkańcom dróg rowerowych. Nie ma pieniędzy na budowę całej trasy rowerowej wzdłuż ul. Grunwaldzkiej. Kwoty na kilka ujętych w budżecie rowerowych inwestycji są za małe, żeby można było je zrealizować. Efekt? Rok 2018 będzie kolejnym, w którym niewiele rowerowo się zmieni" alarmuje Stowarzyszenie Rowerowy Poznań.

    - W naszym mieście bardzo dużo się mówi o drogach rowerowych („całe miasto podporządkowane rowerom”, „wszędzie wymalowane drogi rowerowe”), ale faktycznie niewiele się ich buduje. Wydajemy za mało nie tylko, by dogonić inne polskie miasta, ale nawet by widzieć ich plecy - zwraca uwagę Karol Raniszewski z Rowerowego Poznania.

    Z przygotowanego raportu stowarzyszenia wynika, że na infrastruktrę rowerową przewidziano w przyszłorocznym budzecie kwotę 13,6 mln zł (uwzględniając już 4,25 mln zł na rekreacyjną Wartostradę, 1,55 mln zł „wywalczonych” w budżecie obywatelskim jeszcze w głosowaniu w 2016 r. oraz 700 tys. zł na remonty nawierzchni dróg rowerowych), co daje sumę 25 zł na jednego mieszkańca. W porównaniu do innych duzych polskich miast to suma stosunkowo niewielka, np. Kraków planuje wydać na ten sam cel 67,5 mln zł (88 zł na mieszkańca), Wrocław 31 mln zł (49 zł na mieszkańca), a Warszawa 77,6 mln zł (44 zł na mieszkańca).

    "Na rowerze można jeździć w każdym stylu". Retro cykliści opanowali Poznań - zobacz wideo:

    źródło: gloswielkopolski.pl/x-news.pl.

    Karol Raniszewski zwraca uwagę, że w maju rada miasta uchwaliła Program Rowerowy zakładający, że do 2022 r. w mieście powstanie aż 150 km dróg rowerowych. Tymczasem w projekcie budżetu na 2018 r. przewidziano na ich budowę tylko 4,5 mln zł na ul. Grunwaldzką.

    - To za mało, by ją zbudować, bo potrzeba na nią 12 mln zł i miasto o tym doskonale wie - uważa Raniszewski, dodając, że jak na razie nie zabezpieczono też pieniędzy na realizację programu w Wieloletniej Prognozie Finansowej. - Na razie przy takim poziomie finansowania, trasy z Programu Rowerowego nie powstaną w 2022 r., ale 8-12 lat po terminie, i to przy założeniu, że nie będą finansowane żadne inne rowerowe inwestycje - dodaje.
    1 »

    Komentarze (10)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rowery

    gogo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Po co wpychać ludzi na rowery jak powietrze którym zmuszeni jesteśmy oddychać jest zanieczyszczone w stopniu tragicznym. Strona "atmosfera dla Poznania" to totalna ściema. Nie podaje pomiarów w...rozwiń całość

    Po co wpychać ludzi na rowery jak powietrze którym zmuszeni jesteśmy oddychać jest zanieczyszczone w stopniu tragicznym. Strona "atmosfera dla Poznania" to totalna ściema. Nie podaje pomiarów w czasie rzeczywistym bo nie ma danych z WIOŚ a publikuje tylko prognozy z czapy wyjęte. Więc zamiast kolejnego absurdu rowerowego postawić stacje pomiarowe z prawdziwego zdarzenia,publikować prawdziwe wyniki stanu powietrza a potem dopiero zachęcać ludzi do chodzenia po mieście i jazdy na rowerze. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Rowerowe szaleństwo

    Pyrlander (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 2

    Na Św. Marcinie porobiono reorganizację, podporządkowano go rowerzystom, uścieżkowiono.
    Po niedługim czasie wszystko rozryte. Nie szkoda nakładów?
    Swoją drogą przy obecnej aurze rowerzystów nie...rozwiń całość

    Na Św. Marcinie porobiono reorganizację, podporządkowano go rowerzystom, uścieżkowiono.
    Po niedługim czasie wszystko rozryte. Nie szkoda nakładów?
    Swoją drogą przy obecnej aurze rowerzystów nie widać... Dla 4 miesięcy "frajdy" dla wąskiej grupy osób korkuje się miasto na 12 miesięcy... zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Bzdury. Rozejrzyj się porządnie. To, że ruch rowerowy zimą spada, nie jest niczym odkrywczym. Dzieje się tak nawet w Kopenhadze, całkowicie podporządkowanej rowerzystom. W Poznaniu sezon rowerowy...rozwiń całość

    Bzdury. Rozejrzyj się porządnie. To, że ruch rowerowy zimą spada, nie jest niczym odkrywczym. Dzieje się tak nawet w Kopenhadze, całkowicie podporządkowanej rowerzystom. W Poznaniu sezon rowerowy trwa mniej więcej do świąt Bożego Narodzenia, potem rzeczywiście jest widocznie mniej rowerzystów, ale znacznie przybywa ich od marca. Rower miejski działa od marca do końca listopada i rzadziej w marcu i listopadzie, ale jest wypożyczany przez cały sezon.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    I co z tego

    rob (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13 / 1

    I co z tego że są ścieżki rowerowe jak i tak jeżdżą po chodnikach przykład ul Kościuszki do nich to nie dociera że mają wyznaczone drogi a swoją drogą powinni znać przepisy o ruchu drogowym...rozwiń całość

    I co z tego że są ścieżki rowerowe jak i tak jeżdżą po chodnikach przykład ul Kościuszki do nich to nie dociera że mają wyznaczone drogi a swoją drogą powinni znać przepisy o ruchu drogowym przecież też są kierowcamizwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia

    krscp (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Na Kościuszki nie ma "ścieżki rowerowej". Jest na odcinku od Św. Marcina do Solnej kontrapas, który służy do jazdy właśnie w tym kierunku. W kierunku do Św. Marcina ruch rowerzystów odbywa się...rozwiń całość

    Na Kościuszki nie ma "ścieżki rowerowej". Jest na odcinku od Św. Marcina do Solnej kontrapas, który służy do jazdy właśnie w tym kierunku. W kierunku do Św. Marcina ruch rowerzystów odbywa się jezdnią.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rob

    to (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    to znaczy ze nie ma jest potocznie się moowi scieszka rowerowa i to jest rozmowa z pewnie rowerzysta o przepraszam cyklista

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zmienia się zmienia

    Mario Draghi

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 3

    Mamy teraz odcinek Wartostrady przeznaczony dla podwodnych rowerów.Trzeba być debi....m Panie Śledziejowski , żeby budować ścieżkę w strefie zalewowej

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    u

    u (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 2

    miasto musi maksymalnie wykorzystać pule pieniędzy UE z perspektywy do 2021 na transport zbiorowy, a zeby dostac dofinansowowanie UE musi miec wkład własny,
    dlatego zapewne w przyszłym roku...rozwiń całość

    miasto musi maksymalnie wykorzystać pule pieniędzy UE z perspektywy do 2021 na transport zbiorowy, a zeby dostac dofinansowowanie UE musi miec wkład własny,
    dlatego zapewne w przyszłym roku projekty rowerowe po prostu nie są priorytetemzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brak ścieżek to duży problem

    Kierowca/rowerzysta (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 5

    Brak ścieżek rowerowych powoduje, że sporo cyklistów zmuszonych jest do jeżdżenia po chodnikach. Na przykład - nie sposób bezpiecznie przejechać rowerem ciągu ulic Głogowska-Roosevelta. Policja...rozwiń całość

    Brak ścieżek rowerowych powoduje, że sporo cyklistów zmuszonych jest do jeżdżenia po chodnikach. Na przykład - nie sposób bezpiecznie przejechać rowerem ciągu ulic Głogowska-Roosevelta. Policja łapie poruszających się chodnikami, a na przecież podróż dwujezdniowymi ulicami to prawie śmierć lub kalectwo.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    yyy

    yyy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3

    dla głogowskiej jest duzo tras alternatywnych,
    ja jeźdze tylko w ładna pogode. pozdr

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo