Poznański Rower Miejski: Ten sezon był rekordowy. Rowerem...

    Poznański Rower Miejski: Ten sezon był rekordowy. Rowerem pojeździmy dłużej

    Anna Jarmuż

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Poznański Rower Miejski: Ten sezon był rekordowy. Rowerem pojeździmy dłużej
    1/7
    przejdź do galerii

    Poznański Rower Miejski: Ten sezon był rekordowy. Rowerem pojeździmy dłużej ©Lukasz Gdak

    Ostatni sezon funkcjonowania Poznańskiego Roweru Miejskiego należał do rekordowych. Liczba wypożyczeń przekroczyła milion, a grono użytkowników wzrosło do prawie 100 tys. W związku z ogromnym zainteresowaniem PRM na rowerzystów czeka niespodzianka. Rower miejski można będzie wypożyczyć aż do 17 grudnia. Rower miejski dostępny dłużej. Do kiedy?
    - Do tej decyzji przekonali nas sami użytkownicy Poznańskiego Roweru Miejskiego, chętnie rejestrując się w systemie i stale przekraczając ubiegłoroczne rekordy wypożyczeń - mówi Maciej Wudarski, zastępca prezydenta Poznania. - To trend, który pokazuje, jak ważnym uzupełnieniem transportu publicznego jest rower miejski i jak istotne jest, abyśmy wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców - rozwijali te infrastrukturę.


    Jak zauważa wiceprezydent, dane mówią same za siebie. W 2016 roku liczba użytkowników PRM wynosiła 58 tys., a wypożyczeń - 388 tys. W 2017 r. liczba nowych użytkowników wzrosła o ponad 40 tys., a liczba wypożyczeń przekroczyła milion. To prawie trzykrotny wzrost.

    W tym roku każdy rower został wypożyczony średnio 1061 razy (w zeszłym 690), a rekordzista nawet 1791 razy. Dużą popularnością cieszyły się również niestandardowe rowery. Te z fotelikami dziecięcymi wypożyczono ponad 10 tys. razy, a dziecięce - 1,4 tys. razy. Średni czas wypożyczenia roweru miejskiego w Poznaniu to 16 minut i 30 sekund, a najpopularniejsze stacje to: Półwiejska, Rondo Rataje, Most Teatralny, Małe Garbary i Plac Wiosny Ludów.

    To, że ten rok był rekordowy, podkreślają też pracownicy firmy Nextbike, która jest operatorem Poznańskiego Roweru Miejskiego. Jak zauważają, spośród ponad 30 miast, gdzie wprowadzono to rozwiązanie, Poznań znajduje się w pierwszej trójce.

    - Konkuruje z Warszawą i Łodzią, po których jeździ znacznie większa liczba rowerów. Poznań to jedno z trzech polskich miast, któremu udało się przekroczyć ponad milion wypożyczeń - mówi Tomasz Wojtkiewicz, prezes firmy Nextbike Polska. - Warto wspomnieć też, że Poznań dał przykład innym wielkopolskim miastom. W ślad za nim poszedł m.in. Kalisz, Ostrów Wielkopolski czy Szamotuł - zauważa.

    Zdaniem władz Poznania, na tak dobre statystki wpływ miała m.in. rozbudowa systemu. Liczba stacji zwiększyła się w tym roku z 61 do 89. Do dyspozycji mieszkańców jest też więcej rowerów. W zeszłym roku było to 700 sztuk, w tym - 970. A to nie koniec.

    - W 2018 roku do użytku oddane zostanie 20 kolejnych stacji i 200 rowerów - zapowiada Daniel Wawrzyniak, zastępca dyrektora Zarządu Transportu Miejskiego.

    Zobacz też: Retro rowery w Poznaniu

    (Źródło: TVN24)

    - Nowe stacje powstaną na pewno na Naramowicach i Świerczewie - zaznacza Maciej Wudarski. - Podczas European Cycling Challenge te osiedla wykręciły najwięcej kilometrów i wygrały stacje. Na Świerczewie stacja PRM powstanie przy skrzyżowaniu ulic Buczka i Kołataja, na Naramowicach będzie to Naramowicka/Karpia.
    1 »

    Komentarze (15)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    na zdrowie!

    Kamil (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Dla mnie to news dnia. Myślałem, że 30 listopada ostatni raz wsiądę na PRM-a. A tu taka niespodzianka! A może przez całą zimę trochę rowerów udostępnić? Jak nie będzie siarczystego mrozu, to na...rozwiń całość

    Dla mnie to news dnia. Myślałem, że 30 listopada ostatni raz wsiądę na PRM-a. A tu taka niespodzianka! A może przez całą zimę trochę rowerów udostępnić? Jak nie będzie siarczystego mrozu, to na pewno skorzystam z przejażdżki.

    P.S. Regularnie korzystam z rowerów miejskich. Nawet numery niektórych stacji mam wykute na pamięć :-)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rower to zdrówko

    BMX (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Rowerzyści są zdrowsi, mniej leniwi, mają lepszą kondycję. Myślą.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    uwaga ...

    antek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 6

    wynik 1067 to z 5 wypożyczeń dziennie i minimalne wpływy. Pieniądze wydane zamiast na rower miejski na parę innych niedrogich usprawnień komunikacyjnych (choćby na rozsądny program sterowania...rozwiń całość

    wynik 1067 to z 5 wypożyczeń dziennie i minimalne wpływy. Pieniądze wydane zamiast na rower miejski na parę innych niedrogich usprawnień komunikacyjnych (choćby na rozsądny program sterowania ruchem na Kaponierze) byłaby spożytkowane o wiele sensowniej. Jedyny cel który uzasadnia wydatki to propagowanie komunikacji rowerowej. Być może część mieszkańców spróbuje korzystania z roweru w mieście i po jakimś czasie przesiądzie się na własny rower. (Oby tylko rowerzyści częściej jeździli jezdnią niż chodnikami).zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tytuł

    Podpis (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

    Żaden"rozsądny" program sterowania nie pomoże, ponieważ w mieście jest zbyt dużo samochodów. Można Jaśkowiaka krytykować za wiele rzeczy, ale akurat walka ze śmierdzącymi gruchotami ma sens. Tak...rozwiń całość

    Żaden"rozsądny" program sterowania nie pomoże, ponieważ w mieście jest zbyt dużo samochodów. Można Jaśkowiaka krytykować za wiele rzeczy, ale akurat walka ze śmierdzącymi gruchotami ma sens. Tak jest - gruchotami - bo 75% poznańskich samochodów to ponad 10-letnie rupiecie. Jak ktoś kocha smog, to proszę spakować się i zamieszkać w... Pekinue. Smród i pylica gwarantowane.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rowery, tylko rowery

    Mariusz (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1 / 1

    W Pekinie jeżdża dziesiątki tysiąci pojazdów elektrycznych. Za parę lat będą mieli czystsze powietrze. A u nas Janusze chciałyby wszędzie wcisnąć się swoim TEDEikiem z wyciętym filtrem.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    i kolejny raz prezes nextbike przyzna sobie premie ;-)

    tom (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

    pewnie nextbike skasowała za te 2 tyg tyle samo co za pełny miesiąc,
    jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o ....


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    hehe

    uuuuuuuuuu (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 6

    i do tego roboty prawie nie mają hehe

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    rowery the best

    Biker82 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 9 / 3

    Dobrze, że jest progres. Im więcej stacji, tym lepiej.


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    strata kasy na stacje

    strata kasy na stacje (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4 / 4

    lepszy by był system z odstawaniem gdzie sie chce - jak w warszawie


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tak źle i tak niedobrze :-)

    Olek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 4

    Zgadzam się. Choć z drugiej strony byłoby trudniej wypożyczyć rowery dla dwóch osób w tym samym momencie. No i często szło by się po rower, który ktoś byłby "sprzątną" sprzed nosa... Każdy system...rozwiń całość

    Zgadzam się. Choć z drugiej strony byłoby trudniej wypożyczyć rowery dla dwóch osób w tym samym momencie. No i często szło by się po rower, który ktoś byłby "sprzątną" sprzed nosa... Każdy system ma zady i walety ;-)zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    yyy

    yyy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 7

    DUŻA strata kasy z Tymi Stacjami - W warszawie już jest system roweru z odstawianiem gdzie sie chce!!!
    najwyraźniej wudar z jasko lubią marnować kase

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    nowe rowery

    Rafał Rz. (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 4

    Warto, aby nowe rowery były wyposażane głównie w wygięte, typowo rekreacyjne kierownice (nie proste). Rowerami z wygiętymi kierownicami jeździ się dużo wygodniej.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dobra decyzja.

    Rowerzysta miejski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5 / 3

    Suuuper wiadomość! Ja z tych rowerów korzystam regularnie. Jestem zdania, że rowery Nextbike powinny być dostępne przez cały rok. Wystarczyłoby zostawić, powiedzmy, 1/5 z ogólnej puli rowerów a na...rozwiń całość

    Suuuper wiadomość! Ja z tych rowerów korzystam regularnie. Jestem zdania, że rowery Nextbike powinny być dostępne przez cały rok. Wystarczyłoby zostawić, powiedzmy, 1/5 z ogólnej puli rowerów a na pewno znalazłoby się sporo chętnych do jeżdżenia przez całą zimę.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    u

    u (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 2 / 8

    lepiej nie bo większość pedalistów nie umie hamowac przodem i tyłem jednoczesnie
    i hamuje tylko tylnym a to bardzo niebezpieczne


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ekspert się znalazł

    Lutek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 3 / 1

    Odezwał się. "U" ekspert... Nic mądrzejszego nie przyszło ci do głowy?

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo