Poznaniacy lubią samochody i kto im tego może zabronić?

    Poznaniacy lubią samochody i kto im tego może zabronić?

    Karolina Koziolek

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Kierowcy od nowego parkingu przy Poznańskiej wolą dziki, po drugiej stronie wiaduktu - tam nie muszą płacić
    1/9
    przejdź do galerii

    Kierowcy od nowego parkingu przy Poznańskiej wolą dziki, po drugiej stronie wiaduktu - tam nie muszą płacić ©Waldemar Wylegalski

    Ograniczenie ruchu samochodowego jest w Poznaniu nieuniknione. W tej chwili samochodów jest za dużo, więcej niż mają mieszkańcy Amsterdamu czy Berlina. Miasto wprowadza zmiany, ale czy robi to „z głową”? Są osoby, które uważają, że nie. Brakuje np. parkingów wielopoziomowych, a komunikacja miejska kuleje
    Kwestie parkingowe rodzą w ostatnim czasie w Poznaniu wiele konfliktów społecznych. Ich lokalne eksplozje obserwujemy kolejno na Starym Mieście, na Jeżycach, na Łazarzu czy Sołaczu. Władze miasta tłumaczą mieszkańcom, że do Poznania dotarła Europa w postaci idei zrównoważonego transportu, ale poznaniacy nie są do niej przekonani i wybrzydzają.

    Maciej Wudarski przekonywał ostatnio, że powinniśmy zmienić styl życia, czyli przesiąść się z samochodów na rowery, do tramwajów i autobusów.
    Poznaniacy, z którymi rozmawiam, na takie odgórne sterowanie ich stylem życia przewracają oczami. Radni z kolei wytrwale punktują władze za to jak - skądinąd szczytne idee - wprowadzają w tkankę miasta.

    - Przez niektóre działania pana Wudarskiego w Poznaniu skompromitowana zostanie idea uspokajania ruchu w mieście - uważa Marek Sternalski, radny z PO. - Jak to się dzieje, że jeżdżąc po Berlinie, nawet nie odczuwamy, że jesteśmy w strefie Tempo 30, nie wpływa to na komfort jazdy - zastanawia się radny.

    Władza tłumaczy
    Prezydent Maciej Wudarski powtarza jednak wytrwale.
    - Warto korzystać z komunikacji publicznej, jeździć na rowerze, chodzić po mieście pieszo - mówi. - Żyjemy wszyscy w ograniczonej przestrzeni, zwłaszcza dotyczy to obszarów historycznych dzielnic. Parkujące samochody często zajmują miejsca na chodnikach, po których nie mogą się swobodnie i bezpiecznie poruszać piesi. Musimy także pamiętać o tym, że większość mieszkańców śródmieścia nie posiada samochodów, to oni korzystają z transportu publicznego, który jest dla nas priorytetem. Każda zmiana sposobu parkowania poprzedzona jest głęboką analizą, przeważnie udaje się znaleźć kompromisowe rozwiązania - takim przykładem są miejsca postojowe na Św. Marcinie, gdzie po stronie Alfy samochody obecnie parkują równolegle, z dala od chodnika, a dodatkowe miejsca udało się wygospodarować po drugiej stronie ulicy.

    To nie cały artykuł - całość znajdziesz w naszym serwisie PLUS





    Komentarze (35)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Dwójka z historii !!!

    Goa (gość)

    Zgłoś

    Pułaskiego.Kazimierza zresztą Pani redaktor

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    marek

    spokojnie (gość)

    Zgłoś / 1 / 1

    spokojnie, paliwo drożeje przez czynniki ogólnoświatowe, oc podrożeje, akcyza za starsze samochody idzie ostro w góry to PIS tymi decyzjami wymiecie połowę samochodów z miast, będzie czystsze...rozwiń całość

    spokojnie, paliwo drożeje przez czynniki ogólnoświatowe, oc podrożeje, akcyza za starsze samochody idzie ostro w góry to PIS tymi decyzjami wymiecie połowę samochodów z miast, będzie czystsze powietrze i więcej miejsca.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Z komunikacji publicznej nie da się korzystać gdyż za bardzo zawodzi.

    Władek (gość)

    Zgłoś / 4

    Polecam władzy pojeździć np. linią 51 w godzinach szczytu.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    brawo

    dobry trend (gość)

    Zgłoś / 2 / 1

    Cóż, w Kopenhadze czy Amsterdamie, gdzie znacznie częściej pada i mniej słońca niż w Poznaniu jest więcej rowerów niż samochodów, a pieniądze wydawane na drogi są o połowę mniejsze niż w miastach...rozwiń całość

    Cóż, w Kopenhadze czy Amsterdamie, gdzie znacznie częściej pada i mniej słońca niż w Poznaniu jest więcej rowerów niż samochodów, a pieniądze wydawane na drogi są o połowę mniejsze niż w miastach promujących politykę samochodową. W Chinach również wraca się do preferowania rowerów. U nas też jest to potrzebne, może przydałby się jakiś program promujący rowerowy transport wśród młodzieży szkolnej.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    popatrz w google na te trzy miasta

    k (gość)

    Zgłoś

    trudno byłoby w Amsterdamie czy Kopenhadze jeździć samochodami po kanałach i cieśninach. A w Poznaniu już w latach 50. projektowano bezkolizyjne skrzyżowania na obrzeżach centrum - do dziś nie...rozwiń całość

    trudno byłoby w Amsterdamie czy Kopenhadze jeździć samochodami po kanałach i cieśninach. A w Poznaniu już w latach 50. projektowano bezkolizyjne skrzyżowania na obrzeżach centrum - do dziś nie zbudowano żadnego (a ile takich jest w Kopenhadze?). Poza tym kierowcy płacą od lat za siebie i za innych, bo do pozostałych rodzajów transportu miejskiego się dopłacazwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A jak będzież emerytem to pojeździsz rykszą

    współczesny głupek (gość)

    Zgłoś / 1

    Tylko wypożyczalni albo chińskich ryksiarzy jeszcze oficerek Jaśkowiaka nie wprowadził.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Warto przeanalizować cały układ komunikacyjny tych miast i porównać do Poznania

    Autor (gość)

    Zgłoś / 2

    Oni mają już drogi samochodowe, drogi rowerowe, niezawodną komunikację miejską i podmiejską. A i przejazdów kolejowych w tamtych miastach jakoś nie widziałem. U nas, po tzw. komunie nie pobudowano...rozwiń całość

    Oni mają już drogi samochodowe, drogi rowerowe, niezawodną komunikację miejską i podmiejską. A i przejazdów kolejowych w tamtych miastach jakoś nie widziałem. U nas, po tzw. komunie nie pobudowano praktycznie nic.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    mam nadzieje

    cynk z barów mlecznych (gość)

    Zgłoś / 4 / 1

    że jeszcze kilka takich "genialnych" pomysłów dżejdżeja, Wudarskiego i Włodka N. i mamy jak w banku, że ta ekipa przegra wybory i uwolnimy się od pasożytów bo wiara nich nie zagłosuje....rozwiń całość

    że jeszcze kilka takich "genialnych" pomysłów dżejdżeja, Wudarskiego i Włodka N. i mamy jak w banku, że ta ekipa przegra wybory i uwolnimy się od pasożytów bo wiara nich nie zagłosuje. Paradoksalnie powinniśmy więc cieszyć się z ich działań bo zwiększa to szansę na odsunięcie ich od władzy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kierowcy od nowego parkingu przy Poznańskiej wolą dziki

    ehh (gość)

    Zgłoś / 8 / 3

    z tego samego powodu "wolą" jeździć 10 letnimi samochodami ... nie każdy śpi na kasie jak szanowny redaktorek i odrealniona klika rządząca tym miastem, która z nadmiaru pieniędzy nie wie już co ma...rozwiń całość

    z tego samego powodu "wolą" jeździć 10 letnimi samochodami ... nie każdy śpi na kasie jak szanowny redaktorek i odrealniona klika rządząca tym miastem, która z nadmiaru pieniędzy nie wie już co ma sama wymyślać i jak nam osłodzić życie.. patrząc na wasze pomysły powiem jedno.. to się leczy.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Nie zgadzamy się na lekceważenie

    poznaniak z Piątkowa (gość)

    Zgłoś / 11 / 6

    Chcemy jeździć autami, nikt nam tego nie zabroni. A Prezydent kończy kadencję i niech wyprowadza się tam, gdzie można jeździć rowerami, tylko rowerami !

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Zabronić im tego

    może lewactwo (gość)

    Zgłoś / 8 / 4

    Zabronić im tego może lewactwo, które wszystkich chce wpakować albo do komunikacji publicznej, albo na rowery.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Za dużo ścieżek rowerowych kosztem pasów samochodowych

    KK (gość)

    Zgłoś / 11 / 5

    Zamiast zabierać pasy jezdni dla ścieżek rowerowych, lepiej wykorzystać do tego chodniki szczególnie na wąskich ulicach, gdzie ruch rowerowy jest niewielki, pewnie taki pomysł obiął by większą...rozwiń całość

    Zamiast zabierać pasy jezdni dla ścieżek rowerowych, lepiej wykorzystać do tego chodniki szczególnie na wąskich ulicach, gdzie ruch rowerowy jest niewielki, pewnie taki pomysł obiął by większą część miasta. Tylko, że teraz, aby to zrobić trzeba przyznać się do błędnych decyzji, a na to nie ma odważnych "winnych"
    Pozdrawiam ludzi, którzy trzy razy pomyślą zanim raz zrobią.zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    ??

    myśliciel (gość)

    Zgłoś / 8 / 13

    pomyśl, że gdyby z korka w którym stoisz 50 osób przesiadło się na rower, drugie 50 na tramwaj, a w samochodach zostali tylko ci co muszą to... nie stałbyś w korku. infrastrukturę rowerową i...rozwiń całość

    pomyśl, że gdyby z korka w którym stoisz 50 osób przesiadło się na rower, drugie 50 na tramwaj, a w samochodach zostali tylko ci co muszą to... nie stałbyś w korku. infrastrukturę rowerową i komunikacji zbiorowej robi się dla kierowców - taki paradoks, nad którym trzeba się zastanowić może więcej niż 3 razyzwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    jeżol

    jeżol (gość)

    Zgłoś / 9 / 4

    Już widzę ten sznur rowerów w temperaturach minusowych. Przez pół roku ścieżki rowerowe świecą pustkami, ale to im nadają w tym mieście priorytet. Kpina!


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A jak tu jeździć zimą rowerem jak ścieżek rowerowych nie odśnieżają?

    ulala (gość)

    Zgłoś

    Na dwóch kółkach na śliskiej drodze łatwo się wywalić.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    za mało ścieżek rowerowych kosztem pasów samochodowych

    LL (gość)

    Zgłoś / 2 / 8

    Ty pomyślałeś 3 razy i wymyśliłeś, że jeden samochód zajmuje mniej miejsca niż 1 rower. Brawo Talesie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    tj. Demokracja wg. Jaśkowiaka i jego kumpli od ulepszania nam życia :(

    wszedzie czerwone krechy strady rowerowe wszedzie wszedzie wszedzie mają byc (gość)

    Zgłoś / 13 / 1

    najpierw buduje się sieć obwodnic z dojazdami i eliminuje kolizyjne przejazdy kolejowe,
    np Bałtycka - przejazdy kolejowe
    aby ludzie omijali śródmieście

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Gorący temat

    Wideo