Nowoczesna apeluje do władz Poznania: Trzeba przebudować...

    Nowoczesna apeluje do władz Poznania: Trzeba przebudować węzeł Lechicka/Naramowicka

    BOK

    Głos Wielkopolski

    Głos Wielkopolski

    Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym r

    Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem ©Sławomir Seidler

    Nowoczesna apeluje do poznańskich władz, by - mimo braku unijnego dofinansowania - nie rezygnowały z przebudowy węzła Lechicka/Naramowicka. Zdaniem członków tej partii, tę inwestycję można i należy zrealizować przy okazji budowy trasy tramwajowej na Naramowice.
    Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym r

    Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem ©Sławomir Seidler

    Koszty budowy bezkolizyjnego węzła przy Lechickiej i Naramowickiej, przebudowy Bałtyckiej i remontu północnej nitki mostu Lecha oszacowano na 244 mln zł.

    Miasto złożyło wniosek o dofinansowanie tej inwestycji. Liczyło na pozyskanie 121 mln zł. Jednak unijnej dotacji nie dostało. Informację na ten temat podało na początku stycznia Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Poznański projekt znalazł się dopiero na 18. miejscu.

    Koło Poznań Nowoczesnej wydało w tej sprawie oświadczenie. Członkowie ugrupowania Ryszarda Petru namawiają poznańskie władze, by nie rezygnowały z tego przedsięwzięcia i zrealizowały je w trakcie budowy trasy tramwajowej na Naramowice.

    CZYTAJ TAKŻE: Miliony dofinansowania przejdą Poznaniowi koło nosa?

    – Według corocznych raportów Delloite’a, dotyczących najbardziej zakorkowanych miast, ulica Naramowicka jest zawsze w czołówce ulic z najwolniejszym ruchem. Z kolei wzdłuż ul. Lechickiej mamy do czynienia z bardzo dużym ruchem tranzytowym – przypomina Marek Ruciński, poseł Nowoczesnej. – Przepustowość tego skrzyżowania jest zdecydowanie za mała. Dlatego bezkolizyjne rozwiązanie na tym węźle jest po prostu koniecznością.

    Zdaniem Nowoczesnej, problem wymaga szybkiego rozwiązania. Dlatego popiera ona również pomysł budowy ronda w tym miejscu.

    ZOBACZ TAKŻE:
    21 zdjęć
    Przejdź do galerii

    Galeria dostępna tylko dla abonentów Głosu Wielkopolskiego

    Trwa przebudowa ul. Krzywoustego w Poznaniu. W ramach inwestycji powstają: nowa estakada katowicka oraz wiadukt nad ulicami Chartowo-Żegrze. Roboty drogowe

    Poznań: Przebudowa ul. Krzywoustego. Jak postępują prace? [ZDJĘCIA]

    Link do głównego zdjęcia

    ©Poznańskie Inwestycje Miejskie





    Czytaj także

      Komentarze (7)

      Dodajesz komentarz jako: Gość

      Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

      Liczba znaków do wpisania:

      zaloguj się

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      żenada

      Poznaniak (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      jak można było nie dostać dofinansowania na udrożnienie najwolniejszej ulicy w kraju??? o czym było wiadomo od 2 lat. Gratuluję panie prezydencie

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Sposób na rozwiązanie korków w Poznaniu

      Robert (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 3

      Do władz miasta - prosto i skutecznie:

      1. Bezkolizyjne skrzyżowanie Naramowickiej i Lechickiej
      2. Od Naramowickiej zrobić Lechicką jako dwupasmową (jest miejsce i wiadukty też są pod 4 pasma...rozwiń całość

      Do władz miasta - prosto i skutecznie:

      1. Bezkolizyjne skrzyżowanie Naramowickiej i Lechickiej
      2. Od Naramowickiej zrobić Lechicką jako dwupasmową (jest miejsce i wiadukty też są pod 4 pasma porobione za kumuchów)
      3. Bezkolizyjne rondo Obornickie
      4. 1 przejazd kolejowy za Obornickim ( W stronę Pniew) - zrobić wiadukt (pociąg jedzie w dołku)
      5. 2 przejazd kolejowy (na Woli ) - zrobić tunel pod linią kolejową
      6. Śródka - zrobić bezkolizyjne
      7. Rataje - zrobić bezkolizyjne
      8.Szeligowskiego i Mieszka 1 zrobić dwupasmowe (miejsce zostało zrobione za komuchów)

      To wystarczy. I problem korków zostanie w ten prosty sposób rozwiązany. Nie chcę pieniędzy za tę analizę i bezpłatnie służę włodarzom radą.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      "nowocześnie" będzie wtedy, gdy wymaluje się trochę czerwonych rowerowych ścieżek

      a rowerzystom zafunduje się przeciwsmogowe zatyczki doodbytnicze (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      :)

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Wymiana w UM

      Poznanaik (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 5 / 1

      Tam powinno być bezkolizyjne skrzyżowanie! na rondzie rataje także. Jednak jeśli się patrze na Poznań z poziomu roweru to wyobraźnia szwankuje. Więcej utopijnych planów jak tramwaj na Kopernika...rozwiń całość

      Tam powinno być bezkolizyjne skrzyżowanie! na rondzie rataje także. Jednak jeśli się patrze na Poznań z poziomu roweru to wyobraźnia szwankuje. Więcej utopijnych planów jak tramwaj na Kopernika rowerowa ram tramwaj na Naramowice. W przypadku Naramowic bez kolizja rozwiązuje problem.zwiń

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Trzeba, trzeba.

      Amon (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 4 / 1

      Czekamy też na wsparcie wojewody.

      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Nowoczesna kopiuje to co jest w miejskich projektach i ogłasza jako swój pomysł.

      miasto (gość)

      Zgłoś naruszenie treści / 8 / 6

      Pan Ruciński poczytał wniosek unijny i zrozumiał z niego tylko, że ma być rondo. I poleciał do mikrofonów. Tymczasem to tylko jeden z wariantów. Wszystko oczywiście w związku z budową tramwaju i...rozwiń całość

      Pan Ruciński poczytał wniosek unijny i zrozumiał z niego tylko, że ma być rondo. I poleciał do mikrofonów. Tymczasem to tylko jeden z wariantów. Wszystko oczywiście w związku z budową tramwaju i drogi na Naramowice. Ale nie tylko, o czym poseł już nie doczytał. W grę wchodzi także budowa nowej przeprawy mostu Lecha. Stara ma ograniczone czasowo dopuszczenie do użytkowania. Wiedzą , że dzwonią tylko kościoły im się pomyliły.Takie popisywanie się cudzą wiedzą , to domena tej partyjki. A kwity pewno niejaki LG od swoich byłych kumpli z UM dostał . Żenujący są ci ludzie. Powiedzą byle co żeby tylko zaistnieć.zwiń


      Autor komentarza nie dodał zdjęcia
      Rondo

      Zgłoś naruszenie treści / 7 / 2

      No już raczej przebudowa mosta Lecha nie wchodzi w grę bo dofinansowanie upadło. Ale jest szansa na przebudowę samego skrzyżownaia. Dzisiaj temat ronda jest chyba najbardziej prawdoposobny. Poza...rozwiń całość

      No już raczej przebudowa mosta Lecha nie wchodzi w grę bo dofinansowanie upadło. Ale jest szansa na przebudowę samego skrzyżownaia. Dzisiaj temat ronda jest chyba najbardziej prawdoposobny. Poza tym albo bezkolizyjny albo rondo. Bo wszystko inne się nie sprawdzi. zwiń

      Najnowsze wiadomości

      Zobacz więcej

      Najczęściej czytane

      Polecamy

      Wideo