Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami

    Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami

    Zdjęcie autora materiału

    Joanna Labuda

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami

    Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami ©Adrian Wykrota

    Rozmowa z radnym Łukaszem Mikułą o zmianach na Jeżycach.
    Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami

    Łukasz Mikuła: Jeżyce nie będą Naramowicami ©Adrian Wykrota

    Miasto wspiera inwestycję nowego osiedla Goplany, ale to nie jedyne osiedle mieszkalne, które docelowo ma powstać na Jeżycach.
    Projekt planu szczegółowego dla tego terenu faktycznie zakłada zabudowę mieszkanio-wo-usługową o charakterze śródmiejskim, czyli nawiązującym do pozostałej części Jeżyc. W sprawie Goplany – jeśli takie porozumienie zostanie zawarte, będzie to z korzyścią dla miasta.

    Rada Miasta poprze inwestycję. W tej kwestii jest już wypracowana zgoda. Wiele klubów od dawna mówi, że przedłużenie odcinka ulicy św. Wawrzyńca, które wiąże się z budową osiedla, jest niezbędne, by odciążyć centrum dzielnicy.

    Ale jednocześnie miasto próbuje ograniczyć i spowolnić ruch na Jeżycach. Czy próba pozbycia się samochodów , a zgoda na kolejne, które pojawia się z nowymi mieszkańcami, się nie wyklucza?
    Projekty organizacji ruchu nie dotyczą zduszenia ruchu generowanego przez same Jeżyce. Problemem jest tranzyt międzydzielnicowy i nowe koncepcje organizacji ruchu próbują go ograniczyć. Nie mówimy, że mieszkańcy Jeżyc są problemem, tylko ruch, który często jest np. spoza Poznania, który kieruje się do centrum i przejeżdża przez dzielnicę, nawet się w niej nie zatrzymując. W momencie, kiedy powstania ulica św. Wawrzyńca, nie będziemy mieli żadnych skrupułów, żeby ten ruch także tam kierować. Chcemy, żeby dojazd do domów mieszkańców Jeżyc nie był zakłócony. Dlatego, teraz bym się o to nie martwił. Z punktu widzenia całego miasta umiejscowienie takiej zabudowa np. na Jeżycach zmniejsza presję samochodową , a nie ją zwiększa.

    Zobacz też: Retro Motor Show w Poznaniu


    Część mieszkańców uważa jednak, że zablokowanie tranzytu spowoduje dodatkowe problemy, m.in. to, że dojazd do domów i pracy będzie dłuższy.
    Faktycznie tak się zdarza, że jeśli jest gdzieś system ulic jednokierunkowych, to czasem ta droga może się wydłużyć. Coś za coś. Trzeba się zastanowić, jaki procent ruchu generuje ruch mieszkańców i klientów usługowych, a na ile tworzy go ruch tranzytowy. Należy wypracować takie rozwiązanie, które najmniej utrudni życie mieszkańców.

    Nie ma obawy, że Jeżyce staną się nowymi Naramowicami?
    To jest wykluczone, choćby dlatego, że linia tramwajowa na Jeżycach powstała jeszcze w XIX wieku. Nie czekamy na nią. To dzielnica Poznania z dobrze działającą komunikacją publiczną.





    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo