Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Dworzec PKP w Poznaniu: Wydłużą tunel. Wiata nad peronami jeszcze w 2018 roku?

Karolina Koziolek
Perony na dworcu PKP w Poznaniu jeszcze w 2018 r. przykryje nowa wiata, a podziemny tunel będzie wydłużony – zapewniają działacze PiS skupieni w zespole ds. dworca w Poznaniu
Perony na dworcu PKP w Poznaniu jeszcze w 2018 r. przykryje nowa wiata, a podziemny tunel będzie wydłużony – zapewniają działacze PiS skupieni w zespole ds. dworca w Poznaniu Polskie Linie Kolejowe
Perony na dworcu PKP w Poznaniu jeszcze w 2018 r. przykryje nowa wiata, a podziemny tunel będzie wydłużony – zapewniają działacze PiS skupieni w zespole ds. dworca w Poznaniu.

To efekt ich kilkumiesięcznej pracy i uzgodnień z PKP oraz Polskimi Liniami Kolejowymi.

– Poprzednie władze Poznania wiedziały, jak będą wyglądały inwestycje na dworcu i miały świadomość, że nie będą one służyć funkcjonalności obiektu oraz wygodzie pasażerów – rozpoczął poniedziałkową konferencję prasową poseł Tadeusz Dziuba.

Następnie przeszedł do wyjaśnień, co było przedmiotem negocjacji z kolejarzami.

– Udało nam się uzgodnić z PLK wydłużenie tunelu podziemnego aż do ściany galerii handlowej. Pasażerowie będą mogli przejść przez specjalnie wydzieloną przestrzeń galerii i dostać się do przystanków autobusowych przed budynkiem – mówił.

Ze względów prawnych tunelu nie da się poprowadzić pod galerią handlową.

Rozmowy dotyczyły także wspólnej wiaty nad peronami 4, 5 i 6. – Mamy już koncepcję, jak miałaby wyglądać. PLK wydała zgodę na jej budowę i szuka pieniędzy. Mamy informację, że inwestycję uda się zrealizować w 2018 r. – mówił poseł.
Wiata w przedstawionej przez PiS wersji nie uwzględnia kładki, która od kilku lat jest planowana jako sposób na połączenie nowego i starego dworca z ul. Głogowską. – W tej chwili władze PKP skłaniają się do rezygnacji z budowy kładki – przekonywał Tadeusz Dziuba.

Radny Adam Pawlik przypomniał, że dworzec w Poznaniu jest drugi w kraju pod względem ilości pasażerów. – Mimo to, jest w Polsce najgorzej traktowanym dworcem – dodał. – Czas przesiadki trwa tu kilkanaście minut. To za długo.

CZYTAJ TEŻ: Stary dworzec PKP w Poznaniu odżyje!

Jego zdaniem sytuację polepszy – oprócz zmiany wspomnianych przez Tadeusza Dziubę – także wydłużenie peronu 4 i 5. – Wydłużenie peronów pozwoli na odprawianie dwóch pociągów, co pozwoli na intensywniejsze kursy w ramach aglomeracji – tłumaczył Pawlik.

Radny wspomniał także o decyzji budowy nowego peronu między peronem 3 a budynkiem galerii handlowej.

– Aby usprawnić działanie węzła kolejowego należy w przyszłości zaadoptować obwodnicę towarową na potrzeby pasażerskie. Dzięki temu łatwiej do centrum dostaliby się mieszkańcy Szczepankowa czy Naramowic – podsumował.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski