WAŻNE
    ZOBACZ

    Mundial 2018

    Rozwiń
    WAŻNE
    Zwiń

    Mundial 2018

    Oczy wszystkich kibiców w kraju skupione są na reprezentacji Polski! Niestety, w pierwszym meczu na mundialu Polska przegrała z Senegalem

    Remont trasy kolejowej do Piły: Wojewoda wydał pozwolenie na...

    Remont trasy kolejowej do Piły: Wojewoda wydał pozwolenie na modernizację kolejnego odcinka

    Zdjęcie autora materiału

    Norbert Kowalski

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku

    Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku ©Adrian Wykrota

    Wojewoda wielkopolski wydał pozwolenie na modernizację kolejnego odcinka trasy kolejowej Poznań – Piła, która ma się rozpocząć w marcu tego roku. Remont całej trasy powinien zakończyć się w 2019 roku.
    Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku

    Remont trasy kolejowej do Piły ma się zakończyć w 2019 roku ©Adrian Wykrota

    – Zakres inwestycji jest bardzo szeroki i z pewnością przyczyni się do poprawy nie tylko bezpieczeństwa, ale jakości i szybkości przejazdu na jednej z głównych linii kolejowych w naszym województwie. Przebudowie ulegnie, zarówno układ torowy, jak i towarzysząca mu infrastruktura kolejowa – tłumaczy wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann.

    Wyremontowane będą również obiekty inżynieryjne, a część z nich zostanie dostosowana do przejść dla zwierząt. Ponadto przebudowane i wyremontowane zostaną przejazdy i przejścia w poziomie szyn, a część przejazdów zostanie zlikwidowana.

    Modernizacja linii kolejowej obejmuje także przebudowę i budowę peronów oraz dojść do peronów na przystankach osobowych: Oborniki Wlkp. Miasto, Rożnowo, Parkowo, Tarnowo Rogozińskie, Sokołowo Budzyńskie, Ostrówki, Milicz, Piła Kalina oraz na stacjach: Oborniki, Rogoźno Wlkp., Budzyń, Chodzież, Dziembówko, Piła Główna.

    Przypomnijmy, że pierwszy etap remontu linii kolejowej z Poznania do Piły rozpoczął się jesienią ubiegłego roku. Wtedy to modernizacji została poddana jedna nitka torów na odcinku z Poznania do Obornik.

    Z kolei w marcu ma się rozpocząć drugi etap, który obejmie remont drugiego toru między Poznaniem a Obornikami oraz jednotorowego odcinka między Obornikami a Piłą. Wtedy też pomiędzy Obornikami a Piłą wprowadzona będzie zastępcza komunikacja autobusowa.

    Między grudniem 2017 r. a marcem 2018 r. będą wykonywane prace związane z układaniem kabli telekomunikacyjnych do nowego Lokalnego Centrum Sterowania oraz prace przy sieci trakcyjnej. Remont ma się zakończyć w 2019 roku. Po modernizacji pociągi będą mogły jeździć z prędkością 120 km na godzinę a czas przejazdu między Poznaniem a Piłą skróci się nawet o 40 minut.

    Dwa nowe pociągi w łódzkim taborze kolejowym. Pojazdy wyprodukowane przez fabrykę Cegielski Poznań

    Źródło: dzienniklodzki.pl





    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo