Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Ważna inwestycja w centrum Poznania powstanie etapami. “Unikniemy ponownego zamykania ul. Św. Marcin”

Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Tramwaj wzdłuż Ratajczaka będzie realizowany etapami.
Tramwaj wzdłuż Ratajczaka będzie realizowany etapami. Robert Woźniak/zdjęcie ilustracyjne
Przetarg na budowę trasy tramwajowej na ulicy Ratajczaka w Poznaniu został unieważniony. Miasto chce etapować inwestycję tak, aby jej realizacja nie wymuszała zamknięcia linii tramwajowych na ul. Święty Marcin. Cała inwestycja zostanie zrealizowana w nowej perspektywie unijnej.

Powodem unieważnienia przetargu było przekroczenie budżetu o 30 mln złotych. Nie udało się pozyskać dodatkowych pieniędzy.

- Sytuacji nie ułatwiło również otrzymanie decyzji środowiskowej po około 3 latach od złożenia przez miasto wniosku. Spowodowało to przesunięcie w uruchomieniu procedury przetargowej na wybór wykonawcy robót dla II etapu Programu Centrum – informuje Urząd Miasta Poznania.

Zobacz także:

Rozstrzygnięcie przetargu nie dawało gwarancji ukończenia prac do końca 2023 roku, co mogłoby spowodować utratę 60 mln złotych unijnego dofinansowania.

Tramwaj na Ratajczaka w nowej perspektywie unijnej

Miasto chce inwestycję doprowadzić do końca i zrealizować ją w nowej perspektywie unijnej.

- Intencją miasta jest, by budowa trasy tramwajowej była fazowana. Głównym założeniem tego działania jest wykonanie w pierwszej kolejności skrzyżowania ul. Św. Marcin z ul. Ratajczaka oraz ul. św. Marcin z ul. Gwarną, wraz z pełną infrastrukturą tramwajową w czasie, kiedy trwają prace przy al. Niepodległości i wstrzymany jest ruch tramwajowy. Unikniemy ponownego zamykania trasy tramwajowej w ciągu ul. Św. Marcin – informuje magistrat.

Oprócz linii tramwajowej w ramach inwestycji mają powstać szersze chodniki, zieleń i miejsca na ogródki gastronomiczne.

Po poznańskich torowiskach kursuje 228 tramwajów trzynastu typów, do tego 3 składy szkolne i 9 składów historycznych, uświetniających święta w mieście i będących atrakcjami turystycznymi. Najwięcej mamy Moderusów, 123 tramwaje różnych typów, z których najwięcej jest Moderusów Gamma LF02AC - trzydzieści. Choć indywidualnie, w rozbiciu na typ, największą grupę stanowią Solarisy Tramino S105p - 45 składów tramwajowych. Sprawdźcie w naszej galerii, jakimi tramwajami jeżdżą poznaniacy --->

Solarisy, Moderusy i Konstale. Jakimi tramwajami jeżdżą poznaniacy?

od 7 lat
Wideo

Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski