Przy ul. Grunwaldzkiej realizowany jest trzeci etap prac – ten odcinek już po wakacjach połączy ulicę Jugosłowiańską z rondem Skubiszewskiego, a tym samym pozwoli na bezpieczny dojazd z Junikowa do centrum miasta. Odcinek uzupełni zbudowane w dwóch ostatnich latach drogi rowerowe między ul. Jugosłowiańską a terenami w okolicach Międzynarodowych Targów Poznańskich; od południowego zachodu dojdzie do drogi biegnącej od ronda Skubiszewskiego do ul. Malwowej.
W efekcie zaplanowanych prac po północnej stronie ul. Grunwaldzkiej, od ronda Skubiszewskiego, do którego dochodzi droga rowerowa od ul. Malwowej, do ul. Rumuńskiej, rowerzyści pojadą dwukierunkową drogą rowerowa o nawierzchni bitumicznej. Ostatnie prowadzone prace prowadzone są na odcinku od ronda Skubiszewskiego do ul. Jugosłowiańskiej, przewidziano też m.in. przebudowę nawierzchni i sygnalizacji świetlnej skrzyżowania z ul. Węgorka.
Stan prac - droga rowerowa na Grunwaldzkiej
- Wykonawca przejął plac budowy pod koniec kwietnia – mówi Maja Chłopocka – Nowak z Poznańskich Inwestycji Miejskich. - Trwają aktualnie zasadnicze prace, m.in. związane z siecią elektryczną, drogowe, rozbiórkowe. Przygotowywana jest również podbudowa pod nawierzchnię oraz układane są krawężniki i obrzeża, dzięki czemu coraz lepiej widoczny jest zarys powstających dróg rowerowych i chodników. Najbardziej zaawansowane prace toczą się od strony ronda Skubiszewskiego. Prace postępują sprawnie, zgodnie z przyjętymi założeniami. Przewidywany termin ich zakończenia to jesień obecnego roku.
Zobacz też: Czy Poznań rozbuduje układ torów kolejowych? Poseł Wróblewski sięga po prawie miliard złotych na ten cel
Droga rowerowa przy ul. Złotowskiej
Oprócz ulicy Grunwaldzkiej droga rowerowa budowana jest też wzdłuż ulicy Złotowskiej, między ul. Rezedową a Owczą, czyli na odcinku 1,7 kilometra. Prace prowadzone są poza pasem drogowym.
- Na skrzyżowaniu z ul. Rezedową droga rowerowa połączy się z istniejącym fragmentem wyprowadzonym z pobliskiego ronda – informują Poznańskie Inwestycje Miejskie. - Na odcinku od ul. Rezedowej do ul. Perzyckiej chodnik i droga rowerowa będą rozdzielone. Planowana szerokość drogi rowerowej na tym fragmencie to 2 metry, natomiast chodnika – 1,5-2 metry (w zależności od uwarunkowań terenu). Na odcinku od ul. Perzyckiej do ul. Miastkowskiej powstanie ciąg pieszo-rowerowy o szerokości 3 metrów. Dalej trasa połączy się z istniejącą infrastrukturą prowadzącą w stronę ul. Bukowskiej i centrum miasta. Na całym odcinku objętym inwestycją wykonane zostanie odpowiednie oznakowanie.
Do tego na odcinku wzdłuż ogródków działkowych, pomiędzy przystankami autobusowymi Złotowska-Działki a Owcza, staną stojaki rowerowe.
Droga rowerowa na Szymanowskiego
Drogę rowerową – dwukierunkową zaplanowano także na północnej stronie ul. Szymanowskiego, na odcinku od ul. Stróżyńskiego do ul. Szeligowskiego. To projekt wybrany w ramach Poznańskiego Budżetu Obywatelskiego. Droga ta zapewni bezpieczny dojazd do tramwajów na trasie PST lub w połączeniu z już istniejącą trasą rowerową, do centrum. Tu trwa jeszcze przetarg, zainteresowane podmioty mogą składać oferty do 13 lipca.
Przejścia dla rowerów na ul. Hetmańskiej
Na mapie rowerowych połączeń pojawią się też jeszcze w tym roku dwa przejazdy rowerowe w rejonie skrzyżowania ul. Hetmańskiej i Dmowskiego (wlot północny) i przez Hetmańska (zachodni). Miały one powstać już w pierwszym etapie przebudowy skrzyżowania. Oferty na ich budowę zgłosiły trzy firmy, zwycięzca przetargu będzie miał sto dni na wybudowanie, od momentu podpisania umowy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?