Prace na tym szlaku trwają od kilku lat. Największe opóźnienie ma obecnie odcinek na poznańskim Dębcu, gdzie pod torami kolejowymi powstaje tunel. Ma on ułatwić przejazd ul. Czechosłowacką. 845 mln zł, które kolejarze otrzymali między innymi z Unii Europejskiej przeznaczone zostaną na modernizację odcinka Rawicz–Leszno. Po zakończeniu prac podróż najszybszym pociągiem między Wrocławiem a Poznaniem zajmie 1 godzinę i 20 minut.
PLK zmodernizuje 35 km torów, sieć trakcyjną i wymieni urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowane będą stacje Rawicz i Bojanowo. Powstaną dwa nowe przystanki: Kaczkowo i Rydzyna. Na oświetlonych peronach mają stanąć wiaty i ławki. Oznakowanie dostosowane ma być do obsługi osób niepełnosprawnych. Zyskają i kierowcy, bo PLK wybuduje i odnowi 5 wiaduktów drogowych.
- Efektem trwającej już przebudowy linii Wrocław – Poznań to kilkunastominutowe skrócenie podróży na dolnośląskim odcinku trasy.
Między Wrocławiem a Rawiczem prace zakończą się w grudniu. - Zmodernizowano 58 km linii dwutorowej wraz z siecią trakcyjną, 12 stacji i przystanków osobowych, 23 przejazdy kolejowe, 100 obiektów inżynieryjnych, w tym 7 mostów oraz 10 wiaduktów we Wrocławiu – mówi Mirosław Siemieniec rzecznik PKP PLK SA.
Spółka do końca roku ogłosi przetargi na 11 mld zł, a do 2023 r. wyda 67 mld zł na polskie tory.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?