Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trwają konsultacje w sprawie linii kolejowej Konin-Turek. Kolej przedstawiła poprawiony wariant, mieszkańcy wciąż są przeciwni

Marcin Maliński
Marcin Maliński
Mieszkańcy, zwłaszcza z Konina i wsi powiatu konińskiego, protestują wobec budowy kontrowersyjnej linii kolejowej
Mieszkańcy, zwłaszcza z Konina i wsi powiatu konińskiego, protestują wobec budowy kontrowersyjnej linii kolejowej Marcin Maliński
Planowana budowa linii kolejowej łączącej Konin i Turek nie schodzi z ust mieszkańców miejscowości leżących na trasie inwestycji. Kolej przedstawiła poprawki do projektu, którego nie chcą mieszkańcy. Zaplanowano kolejne konsultacje społeczne, tym razem odbędą się one w Tuliszkowie.

Linia kolejowa Konin-Turek - kolejne konsultacje społeczne

Opracowanie dokumentacji projektowej oraz pełnienie nadzoru autorskiego w ramach projektu "Budowa linii kolejowej Konin-Turek" będzie tematem kolejnych konsultacji społecznych. Spotkanie odbędzie się 12 marca w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Tuliszkowie, w godzinach 17.00 – 20.30. Organizatorem jest warszawska firma Multiconsult Polska sp. z o.o.

Ostatnie rozmowy z mieszkańcami w tej sprawie odbyły się podczas wyjazdowej sesji Sejmiku Wojewódzkiego w Koninie 22 stycznia.

Nowy projekt wariantu W9

Szacowany koszt linii kolejowej Konin – Turek wynosi około 1 131 000 000 zł, co stanowi około 30 proc. więcej niż wariantu W1, na który zgodziliby się mieszkańcy. Aby zyskać ich przychylność, PKP poprawiło przebieg niechcianego wariantu W9, który przedstawiono podczas sesji Sejmiku Wojewódzkiego.

Przeprojektowano torowiska, aby nie kolidowały z zabudowaniami, a także przystanki tak, by ich lokalizacja była bardziej atrakcyjna dla podróżujących. To jednak nadal wiązałoby się z wyburzeniami niektórych domów oraz znaczną ingerencją w środowisko naturalne.

Protesty mieszkańców wobec nowego projektu

Mieszkańcy, zwłaszcza z Konina i wsi powiatu konińskiego, protestują wobec budowy kontrowersyjnej linii kolejowej. Nie zgadzają się m.in. z ingerencją w środowisko naturalne, hałasem czy kolizją z zabudowaniami, jakie miałyby towarzyszyć budowie tej linii. Często podnoszonym argumentem jest także koszt całego przedsięwzięcia połączony ze zbyt małym obłożeniem pasażerami.

- Dla nas nie do zaakceptowania, jest absolutnie wariant W9, który został wybrany. Dla nas najlepszym wariantem, jest W1. Nie mogę zgodzić się ze sformułowaniem, które padło z ust jednego z radnych, że Konin jest samolubny, bo ma autostradę. Nie jesteśmy w stanie przenieść nigdzie tej autostrady, ale wiem, że za te pieniądze taką autostradę między Koninem a Turkiem jesteśmy w stanie wybudować, kupić autobusy wodorowe i jeszcze finansować przejazdy tym osobom, które będą jeździły między Koninem a Turkiem

- mówił podczas sesji sejmiku Piotr Korytkowski, prezydent Konina.

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

Zniszczona zabudowa ul. Wielkiej na Starym Mieście w Poznaniu

Wyzwolenie Poznania: 79 lat temu zakończyła się niemiecka okupacja

Obserwuj nas także na Google News

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski