Spójrzmy zatem, co dzieje się w hali przystankowej, jaka stanęła nieopodal budynku Dworca Zachodniego.
ZOBACZ: W PIĄTEK WIECHA NA POZNAŃ CITY CENTER
Torowisko, jakie tam powstaje ma służyć przez najbliższych kilkadziesiąt lat. Dlatego szyny posadowione są nie tylko na solidnej betonowej podbudowie. Pod warstwą betonu jest warstwa tworzywa sztucznego, które ma amortyzować wstrząsy i drgania oraz wygłuszać hałas. Same szyny również po bokach obłożone są tworzywem. Torowisko powinno być gotowe w ciągu miesiąca.
Nieco czasu wykonawcy potrzebują na wykończenie nowej części tunelu łączącego przystanek z tunelem wiodącym z Dworca Zachodniego do Dworca Głównego. Posadzka jest tam już wyłożona kamieniem, ale trzeba na przykład wyłożyć ściany takimi płytami kamiennymi, jakimi wyłożono ściany w tunelu przy peronach 1-3. Ponadto montowane będą jeszcze ruchome schody, którymi będzie można zjechać z przystanku tramwajowego do nowej części tunelu.
Na uruchomienie schodów ruchomych, które od kilku już tygodni są montowane nadal czekamy. Jak wyjaśnia Maciej Bulski inżynier odpowiedzialny za rozbudowę linii PST z ramienia spółki Infrastruktura Poznań Euro 2012 sama konstrukcja musi być jeszcze nieco przesunięta, obudowana, ale przede wszystkim Urząd Miasta musi podpisać umowę z energetykami na dostawę prądu. Przed oddaniem do użytku wydłużonej linii PST trzeba jeszcze przebudować ulicę Zachodnią.
NAJNOWSZE INFORMACJE Z POZNANIA I WIELKOPOLSKI: GLOSWIELKOPOLSKI.PL
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?