Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Tramwaj Siemens Combino woził pasażerów w Poznaniu przez 14 lat. Teraz przeszedł gruntowny remont

Alicja Durka
Alicja Durka
Prace przy kolejnych tramwajach Siemens Combino będą prowadzone sukcesywnie. Na jednym z pojazdów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne - pozyskana dzięki nim energia wspomagać będzie zasilanie systemów pokładowych. Wszystkie tramwaje Siemens Combino z poznańskiej floty mają przejść naprawy do końca 2024 roku.
Prace przy kolejnych tramwajach Siemens Combino będą prowadzone sukcesywnie. Na jednym z pojazdów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne - pozyskana dzięki nim energia wspomagać będzie zasilanie systemów pokładowych. Wszystkie tramwaje Siemens Combino z poznańskiej floty mają przejść naprawy do końca 2024 roku. UM Poznań
Na tory w Poznaniu wraca tramwaj Siemens Combino - pierwszy z taboru, który przeszedł gruntowny remont po 14 latach wożenia poznaniaków. Wszystkie tramwaje tego typu zostaną wyremontowane do 2024 roku. Na jednym z pojazdów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne.

Remonty tramwajów w Poznaniu

MPK Poznań ma 14 tramwajów Siemens Combino, które od 2003 roku przewożą pasażerów. Po latach użytkowania pojazdy wymagają kompleksowej naprawy, czyli przeglądu elementów konstrukcji oraz wszystkich zamontowanych urządzeń, podzespołów, instalacji i wyposażenia oraz - w razie konieczności - ich naprawy, modernizacji bądź wymiany. Prace przeprowadza firma Saatz.

Pierwszy z tramwajów Combino, o numerze bocznym 503 przeszedł już konieczne naprawy i rozszerzone badanie techniczne. Wymieniono bądź odnowiono poszczególne elementy, w tym układy elektryczne, sterowania i napędowe. Dodano też oświetlenie LED i nową powłokę lakierniczą. System informacji pasażerskiej został wzbogacony o dodatkowe wyświetlacze z numerem linii po bokach pojazdu oraz monitory informacyjne. Wewnątrz m.in. wymieniono wykładzinę, odnowiono fotele, panele ścienne i poręcze, wszystkie przyciski, zamontowano uchwyt i pasy do mocowania przewożonych rowerów.

Odnowiona została też kabina motorniczego - wymieniony został jego fotel, a pulpit został zregenerowany i wyposażony w nową aparaturę sterującą. Dodane zostały nowe ekrany komputera pokładowego oraz wymieniono sterownik systemu informacji pasażerskiej (SIP), PEKA i ITS (inteligentnego sterowania ruchem). Dotychczasowy rejestrator zdarzeń (czarna skrzynka) zastąpiło urządzenie nowszej generacji.

Prace przy kolejnych tramwajach Siemens Combino będą prowadzone sukcesywnie. Na jednym z pojazdów zamontowane zostaną panele fotowoltaiczne - pozyskana dzięki nim energia wspomagać będzie zasilanie systemów pokładowych. Wszystkie tramwaje Siemens Combino z poznańskiej floty mają przejść naprawy do końca 2024 roku.

Obserwuj nas także na Google News

Wypadki tramwajów zdarzają się dużo rzadziej niż te z udziałem samochodów osobowych. Konsekwencje takich zdarzeń są jednak często znacznie poważniejsze, bo bierze w nich udział więcej osób. Przyjrzeliśmy się najpoważniejszym wypadkom tramwajowym, jakie miały miejsce w Poznaniu. O niektórych przez długi czas mówiło się w całym mieście. Najtragiczniejsze zapadały w pamięć. Zobacz w galerii najpoważniejsze wypadki tramwajowe, które na przestrzeni lat zdarzyły się w stolicy Wielkopolski --->

Największe wypadki tramwajowe w Poznaniu. Te najtragiczniejs...

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski