W nocy z soboty na niedzielę rozpoczął się największy tegoroczny remont drogowy w Poznaniu. W związku z wyłączeniem z ruchu ulicy Święty Marcin na odcinku między ulicami Ratajczaka a Gwarną, kierowcy, którzy w niedzielę rano chcieli dostać się do centrum, musieli poruszać się objazdami. Te - jak sprawdziliśmy - są dobrze zorganizowane i przejrzyste. Dzięki temu dziś kierowcy uniknęli w tamtym rejonie zarówno kolizji, jak i korków. Kłopoty pojawiły się jednak na ulicy Ratajczaka (od strony ulicy 3 Maja), gdzie poznaniacy wjeżdżają „na pamięć”. Podczas zawracania korkuje się niemal cała ulica.
W poniedziałek - wraz z rozpoczęciem roku szkolnego - przez wzmożony ruch utrudnień może być jednak więcej. Dlatego przypominamy, że jadąc od strony Kaponiery do ulicy Św. Marcin, objazd jest prowadzony ulicami: Kościuszki, Powstańców Wielkopolskich, Ogrodową i Piekary. Tam kierowcy wyjeżdżają na ulicę Św. Marcin na wysokości galerii handlowej MM.
Oprócz wyłączenia ulicy z ruchu samochodowego, tamtejsi kierowcy od niedzieli muszą szukać alternatywnych miejsc parkingowych. Te na obszarze placu budowy mają już oznakowanie „zakaz zatrzymywania się” (dotyczy to także „kopert”). Choć w związku ze zmianami mieszkańcy mieli przeparkować swoje samochody do soboty, jeszcze w niedzielę na zamkniętym terenie stało kilka pojazdów. Auta tych, którzy przegapili termin rozpoczęcia remontu, zostaną teraz odholowane przez straż miejską.
Zobacz też: Ostatnie chwile tramwajów na Świętym Marcinie
Zmiany czekają także pasażerów komunikacji miejskiej (patrz niżej). Trasy zmieniło bowiem wiele tramwajów oraz niektóre autobusy. Wprowadzone zmiany będą obowiązywać do nocy z 17 na 18 września, gdy rozpocznie się remont zwrotnicy u zbiegu ulicy Gwarnej i Święty Marcin. Po remoncie (od 18 września) tramwaje częściowo wrócą na tę trasę.
Przypomnijmy, że modernizacja ulicy Święty Marcin odbywa się w ramach Projektu Centrum mającego na celu rewitalizację śródmieścia i uspokojenie ruchu w tym obszarze miasta. Ulica po remoncie nabierze nowego charakteru. Torowisko zostanie przesunięte w kierunku południowym, dzięki czemu chodnik po stronie Alf zostanie poszerzony. To oznacza, że zmieszczą się tam m.in. kawiarniane ogródki. Przed skrzyżowaniem z ul. Ratajczaka powstanie natomiast przystanek wiedeński. Prace zakończą się w marcu 2019 roku.
TRAMWAJE
Na liniach numer: 1, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 14, 17 i 18 tramwaje kursować będą stałymi trasami, z następującymi korektami: tramwaje linii 6 dojeżdżać będą do Junikowa także w dni robocze w godzinach szczytu, a tramwaje linii 15 wszystkie kursy będą kończyć na pętli Budziszyńska. Na liniach 15 i 16 w godzinach szczytu tramwaje kursować będą częściej, a linie 19 i 20 będą zlikwidowane.
Zmiany tras obejmą następujące linie tramwajowe:
- Linia nr 2: OGRODY - Dąbrowskiego - … - Św. Marcin - Towarowa - Matyi - Wierzbięcice - 28 Czerwca 1956r. - DĘBIEC
- Linia nr 3: WILCZAK - Przełajowa - … - rondo Śródka - Podwale - ZAWADY
- Linia nr 5: GÓRCZYN - Głogowska - most Dworcowy - Królowej Jadwigi - rondo Rataje - Kórnicka - Trasa Kórnicka - … - rondo Starołęka - STOMIL.
- Linia nr 9: PIĄTKOWSKA - Wołyń-ska - … - Fredry - Mielżyńskiego - plac C. Ratajskiego - 23 Lutego - PLAC WIELKOPOLSKI
- Linia nr 13: JUNIKOWO - Grunwaldzka - rondo Kaponiera - most Teatralny - Fredry - Mielżyńskiego - plac C. Ratajskiego - 23 Lutego - PLAC WIELKOPOLSKI
- Linia nr 16: OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Most Teatralny - Fredry - Mielżyńskiego - plac C. Ratajskiego - 23 Lutego - plac Wielkopolski - Wolnica - Małe Garbary - Estkowskiego - Wyszyńskiego - rondo Śródka - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - Piaśnicka - Szwedzka - FRANOWO
- Linia nr 201: OS. SOBIESKIEGO - Trasa PST - Most Teatralny - Fredry - Mielżyńskiego - plac C. Ratajskiego - 23 Lutego - plac Wielkopolski - Wolnica - Małe Garbary - Estko-wskiego - Wyszyńskiego - rondo Śródka - Jana Pawła II - Trasa Kórnicka - … - Jana Pawła II - rondo Śródka - Wyszyńskiego - Estko-wskiego - Małe Garbary - Wolnica - plac Wielkopolski - 23 Lutego - plac Ratajskiego - Mielżyńskie-go - Fredry - Most Teatralny - Trasa PST -OS. SOBIESKIEGO
Dodatkowe linie tramwajowe:
- Linia nr 23: STAROŁĘKA - rondo Starołęka - Zamenhofa - rondo Rataje - Jana Pawła II - Kórnicka - most św. Rocha - Podgórna - MARCINKOWSKIEGO
- Linia nr 29: DĘBIEC - 28 Czerwca 1956 r. - Górna Wilda - Królowej Jadwigi - Strzelecka - PLAC WIOSNY LUDÓW
AUTOBUSY
- Linia nr 231. Trasa w kierunku ronda Rataje: RONDO KAPONIERA - Roosevelta - most Teatralny - Fredry - Niepodległości - Solna - Małe Garbary - Estkowskiego - Wyszyńskiego - rondo Śródka - Jana Pawła II - RONDO RATAJE
- Trasa w kierunku ronda Kaponiera: RONDO RATAJE - … - pl. Wolności - Gwarna - Św. Marcin - RONDO KAPONIERA
UWAGA! Na rondzie Kaponiera obowiązuje zmiana miejsca odjazdu - autobusy odjeżdżają z przystanku na ul. Święty Marcin.
- Linia nr 237. Autobusy jadące w kierunku Starołęki, po przystanku „Baraniaka”, pojadą ulicą Jana Pawła II do ronda Rataje - będą pomijać przystanek „Politechnika”
- Linia nr 248. Objazd w kierunku Radojewa - obowiązuje przez cały okres prowadzenia prac na ul. Św. Marcin: RONDO KAPONIERA - Roosevelta - Most Teatralny - Fredry - Niepodległości - Solna - … - RADOJEWO
Objazd w kierunku ronda Kaponiera - obowiązuje do nocy z 17 na 18 września: RADOJEWO - … - Małe Garbary - Solna - Niepodległości - Św. Marcin - RONDO KAPONIERA
Objazd w kierunku ronda Kaponiera - obowiązujący od nocy z 18 na 19 września: RADOJEWO - … - Al. Marcinkowskiego - plac Wolności - Gwarna - Święty Marcin - RONDO KAPONIERA
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?