MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Światowy Dzień Świadomości Znęcania się nad Osobami Starszymi. Rocznie dotyka ona kilkadziesiąt tysięcy osób

OPRAC.:
Paweł Antuchowski
Paweł Antuchowski
Przemoc wobec osób starszych w krajach rozwiniętych dotyka 15,7 proc. seniorów.
Przemoc wobec osób starszych w krajach rozwiniętych dotyka 15,7 proc. seniorów. Fundacja dla Seniora
15 czerwca obchodzimy Światowy Dzień Świadomości Znęcania się nad Osobami Starszymi. Co roku przemoc dosięga ponad 15 procent seniorów mieszkających w krajach rozwiniętych. Poznańska Fundacja Dla Seniora rozpoczęła kampanię hasłem „BEZpieczeństwo”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na skalę problemu w Polsce oraz edukacja. Fundacja oferuje pomoc i wsparcie seniorom oraz wzywa do tego, aby dostrzegać sygnały wskazujące na przemoc i odpowiednio na nie reagować.

Przemoc wobec osób starszych coraz bardziej powszechna

Według Światowej Organizacji Zdrowia przemoc wobec osób starszych w krajach rozwiniętych dotyka 15,7 proc. seniorów. Może przybierać różne oblicza: od fizycznej, psychicznej, ekonomicznej, seksualnej, aż po intencjonalne lub nieintencjonalne zaniedbanie.

Wiele przestępstw nigdy nie wychodzi na światło dzienne, a ofiary nie otrzymują należnej im pomocy. Ofiary mogą być przekonane o bezskuteczności organów ścigania, obawiać się odwetu ze strony agresorów lub czuć wstyd. Nie bez znaczenia jest częste pokrewieństwo ofiary ze sprawcą. Polska policja odnotowała 46 tys. zgłoszeń przypadków przemocy wobec seniorów 65+ w 2021 roku.

- Na co dzień spotykamy się ze strachem naszych podopiecznych, bezradnością, osamotnieniem, dyskryminacją ze względu na wiek, poczuciem odrzucenia. 15 czerwca, czyli Światowy Dzień Świadomości Znęcania się nad Osobami Starszymi, to doskonała okazja aby edukować i zachęcać do współdziałania. Poczucie bezpieczeństwa to jedna z najwyższych wartości danych człowiekowi - jest podstawą dla spokojnego, szczęśliwego i godnego życia

– powiedział Jarosław Cichoracki, prezes Fundacji Dla Seniora.

Kampania „BEZpieczeństwo – STOP przemocy wobec osób starszych”

Fundacja prowadzi lokalne działania angażując się w życie codzienne seniorów z Poznania i okolic. Stworzyła kampanię społeczną, „BEZpieczeństwo – STOP przemocy wobec osób starszych”, której symbolem jest kwiat bzu. Fundacja Dla Seniora prowadzić będzie działania edukacyjne obejmujące m.in. media relations, social media, opracowywanie i dystrybucję materiałów tj. broszury i infografiki.

Elementem kampanii jest także spot zrealizowany przez dom produkcyjny Zero Studio w Warszawie. Celem Fundacji Dla Seniora na najbliższe lata jest uruchomienie całodobowego ośrodka opieki na terenie Poznania – działającego w modelu współfinansowania ze środków Fundacji - który świadczyłby opiekę medyczną, psychologiczną oraz pomoc prawną. Aby takie miejsce mogło powstać, Fundacja uruchomiła właśnie zbiórkę na siepomaga.pl.

Dziadkowie Biznesu to kampania prowadzona w mediach społecznościowych, która promuje przedsiębiorstwa prowadzone przez seniorów z całej Polski. Dzięki ,,Dziadkom Biznesu" mamy szansę poznać miejsca, w których warto zrobić zakupy i skorzystać z usług. W ten sposób możemy pomóc starszym przedsiębiorcom w trudnym czasie, jakim jest pandemia. Także w Wielkopolsce są przedsiębiorcy, którym przyda się rozgłos. Poznajcie Dziadków Biznesu z województwa wielkopolskiego -->

Dziadkowie biznesu w Wielkopolsce. Poznaj przedsiębiorców, d...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski