Sezonowa wymiana opon

    Sezonowa wymiana opon

    materiał partnera

    Głos Wielkopolski

    Aktualizacja:

    Głos Wielkopolski

    Sezonowa wymiana opon
    Sezonowa wymiana opon
    Klimat w jakim żyjemy zmusza nas do wielu zmian przed każdym zbliżającym się sezonem. Nie inaczej jest, jeśli chodzi o posiadaczy samochodów, którzy koniecznie muszą zadbać o szereg kwestii związanych z przygotowaniem auta na okres letni czy zimowy. Z racji tego, że powoli zbliża się zima większość kierowców stara się wywiązać z danych konieczności zanim zaskoczą nas minusowe temperatury, oraz śnieg. Przede wszystkim warto po lecie zadbać o czystość wnętrza auta, jak również jego karoserii. Następnie wymienić płyn w chłodnicy, sprawdzić stan oleju i zająć się wymianą opon. Co prawda nie każdy posiada komplet, który nadaje się do użytku. Wiele osób musi zainwestować w nowe ogumienie, dlatego też bardzo ważne jest to, aby wybrać profesjonalnego sprzedawcę. Możemy poradzić się znajomych, aczkolwiek od czego jest internet. Wystarczy wejść na fora motoryzacyjne, aby zauważyć, że bardzo dużo osób poleca Tirendo, jako doświadczoną i sprawdzoną firmę na rynku. Pozytywnych pinii jest na tyle dużo, iż nie ma powodu, aby mieć jakiekolwiek obawy w kwestii nabycia opon. Generalnie możemy kupić każdy ich rodzaj, aczkolwiek jeśli owa o zimie skupimy się na ogumieniu zimowym. Mnóstwo właścicieli aut preferuje opony sezonowe w związku z czym ten artykuł jest właśnie dla nich.

    Dlaczego zimowe, a nie całoroczne?


    Podważanie wyboru właściciela auta w zasadzie nie ma sensu. Jeśli ktoś wychodzi z założenia, że woli opony zimowe, to ma prawo do własnej decyzji. Oczywiście mają one swoje zalety, o jakich warto wspomnieć. Niemniej w żadnym wypadku nie wolno użytkować zima opon letnich, ponieważ zagraża to bezpieczeństwu kierowcy, jego pasażerów, jak również innych uczestników ruchu drogowego. Skupiając się na ogumieniu zimowym szybko zauważamy, że różnice widać gołym okiem. Przede wszystkim jest to zupełnie inny rodzaj bieżnika, który przypomina klocki. To zastosowanie nie jest przypadkowe podczas produkcji opon. Zwiększa ono przyczepność podczas jazdy po mokrej lub śliskiej powierzchni. Dodatkowo dość głębokie rowki obwodowe świetnie odprowadzają wodę, która podczas jazdy do nich się dostaje. Możemy zauważyć także poprzeczne nacięcia, jakie fachowo nazywa się lamelkami. Te nacięcia spełniają ważną funkcję jeśli chodzi o jazdę po śniegu czy śliskiej nawierzchni. Otóż, otwierają się i wrzynają w podłoże, a tym samym ulepszają przyczepność w czasie ruszania z miejsca, oraz stanowią siłę oporu w momencie hamowania samochodu na śniegu i lodzie. Faktem jest, że w zależności od producenta ilość lamelek może być zupełnie inna. Może osiągać aż 2000. To czego nie widzimy gołym okiem, to rodzaj gumy. Zimowe opony są wykonane z zupełnie innej mieszanki gumy, niżeli letnie czy całoroczne. W związku z tym mieszanka gumy ma wpływ na bezpieczeństwo użytkowania opon z niej wykonanych podczas niskich temperatur.

    Główna zaleta wymiany sezonowej


    Osoby, które posiadają dwa komplety opon na lato i zimę mogą użytkować je dłużej. Mogą, a nie muszą, ponieważ wszystko zależy od tego czy dokonują wymiany w odpowiednim czasie. Przestrzeganie terminów, to bardzo ważna sprawa, gdyż z opinii ekspertów wynika,że czas użytkowania może się wtedy wydłużyć się nawet dwukrotnie. Kierowcy użytkujący opony całoroczne muszą dokonywać ich zakupu częściej. Nie trzeba tutaj się domyślać dlaczego. Sam fakt, iż cały rok pokonujemy krótsze i dłuższe trasy o rożnych powierzchniach i w rożnych porach roku na tych samych oponach jest dowodem na to, że opony znacznie szybciej się zużywają, niżeli te, które użytkujemy wyłącznie sezonowo. Ważna jest również technika jazdy danego kierowcy. Jedni jeżdżą dość rozsądnie inni z kolei uwielbiają tzw. ruszanie z miejsca czy hamowanie z piskiem opon. Pomijając to w państwach, gdzie zimowe ogumienie aut jest obowiązkowe kierowcy doceniają zalety tzw. zimówek. Gdyby nie owe pony użytkowanie samochodu byłoby znacznie trudniejsze, ponieważ okoliczności pogodowe bywają naprawdę zaskakujące. Co prawda czasami w Polsce mamy dość ciepłe zimy, ale nie możemy zapominać, iż zimowe opony powinno się zakładać, kiedy temperatura spada poniżej 7 C.



    Czytaj treści premium w Głosie Wielkopolskim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (1)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Opona zimowa

    Marko (gość)

    Zgłoś naruszenie treści

    A pomyśleć, że dawniej się nie wymieniało wg opon i ludzie jeździli. Przyznam, że nie wyobrażam sobie teraz nie założyć na zimę zimowych opon. Ja odczuwam kolosalną różnicę w prowadzeniu auta nie m...rozwiń całość

    A pomyśleć, że dawniej się nie wymieniało wg opon i ludzie jeździli. Przyznam, że nie wyobrażam sobie teraz nie założyć na zimę zimowych opon. Ja odczuwam kolosalną różnicę w prowadzeniu auta nie m nawet co porównywać. W tym roku zamówiłem sobie nowe Yokohamy Winter V905, wulkanizatora mam już za sobą więc jestem w pełni przygotowany do zimy. Pozdrawiam wszystkich kierowców zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo