W liście do redakcji studenci sugerują, że częstotliwość obu linii mogłaby być większa, chociażby w skróconej relacji do Różanego Potoku, jednak największym problemem jest według nich wypadanie kursów.
- Jak można dopuścić, by na tak rzadko kursującej linii jak 167 kursy pozostawały bez realizacji? - pytają. - O ile tragedii, gdy kurs wyleci w środku tygodnia lub na początku (choć to też bardzo złe) nie ma, ale w piątek? To dzień powrotu studentów prosto z uczelni do domów w różnych zakątkach Polski, a więc konieczność wcześniejszej rezerwacji biletów na zapchane pociągi. Student chce na ten pociąg jednak dojechać, bo jak się spóźni, to na każdy kolejny pociąg istnieje niemal pewne ryzyko, że nie będzie już miejsc.
Studenci wymieniają konkretne kursy, które wypadły z rozkładu, a następne były już tak obłożone, że wielu czekających pasażerów nie mogło dostać się do pojazdu. Wskazują też, że przystanek przy ul. Maków Polnych obsługujący studentów UAM nie należy do najbezpieczniejszych - wsiadają oni z wąskiego, błotnego „peronu", gdyż nie ma żadnego chodnika, ani kostki. Na przystanku tym zwykle gromadzą się tłumy studentów, często wychodząc na zatokę czy jezdnię…
- Tak było tuż przed świętami, MPK postanowiło nie obsłużyć kursu linii 167 (odjazd 14:48 z Maków Polnych w kierunku Ronda Środka). Na przystanku oczekiwał tłum studentów, którzy w dużej mierze udawali się na swoje pociągi. Następne 911 (wóz #1861) był przepełniony, zagrażając bezpieczeństwu pasażerów i przekraczając niemal na pewno homologacyjną pojemność pojazdu. 4 stycznia kolejna brygada wyleciała na 167 (np. kurs 19:23 z Maków Polnych), a MPK postanowiło sobie wysłać na 911 autobus solowy, który pozostawił tłumy pasażerów (przekraczając normy pojemności pojazdu - wymieniają studenci.
- W chwili obecnej nie są planowane zmiany w rozkładach jazdy na liniach numer 167 i 911, tym bardziej, że branża komunikacji zbiorowej nadal zmaga się z dotkliwym brakiem dostępności kierowców – odpowiada Bartosz Trzebiatowski z Zarządu Transportu Miejskiego w Poznaniu.
- Warto jednak podkreślić, że linie nr 167 i 911 w dni robocze w całości obsługuje tabor przegubowy, 18-metrowy. ZTM podejmuje starania mające dopasować rozkład jazdy do możliwości jego realizacji. Tak było w ubiegłym roku, kiedy zmieniono częstotliwość kursowania na liniach autobusowych dziennych i nocnych oraz na początku bieżącego roku, kiedy zmieniono rozkład na linii numer T12 – także m.in. w celu poprawy obsługi na innych liniach autobusowych w rejonie remontowanej trasy PST. Planujemy kolejne zmiany, także w układzie linii – które mamy nadzieję poprawią sytuację m.in. z dojazdem do Kampusu UAM - dodaje Trzebiatowski.
Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?