Odpowiednia dieta oparta na lekkich posiłkach to podstawa w utrzymaniu zgrabnej sylwetki

Tuż przed okresem wakacyjnym marzymy o idealnej sylwetce i z wielkim zapałem zaczynamy ćwiczyć oraz wprowadzać do swojego życia zdrowe nawyki żywieniowe. Większości z nas się to udaje i z dumą prezentujemy się w strojach plażowych. Niestety, tak szybko jak żegna nas słońce, tak prędko mija nam chęć do systematycznej aktywności fizycznej i zamiar utrzymania wymarzonej wagi. Nie dotyczy to oczywiście wszystkich, ale - przyznajmy się - gdzie podział się teraz nasz przedwakacyjny zapał?

Co zatem zrobić, by jak najdłużej zachować efekty ciężkiej pracy i nie stracić formy?

Nie rozstawajmy się z wodą

Systematyczne nawadnianie organizmu to jeden z podstawowych elementów, mających wpływ na nasz wygląd i dobre samopoczucie. Picie wody jest bardzo istotne nie tylko w okresie letnim, ale i przez cały rok. Nie możemy o tym zapominać, ponieważ woda jest jeszcze ważniejsza niż aktywność fizyczna. Jej brak, a co za tym idzie odwodnienie organizmu, prowadzi do skurczów mięśni i powoduje, że wciąż czujemy się zmęczeni. A to z kolei zdecydowanie nie zachęca do ruchu.

Dodatkowo pamiętajmy, aby nie pić wody tylko ze względu na pragnienie, które towarzyszy nam głównie latem, a skupmy się na tym, aby regularne sięganie po butelkę płynu stało się naszym naturalnym odruchem. Dzięki temu oczyścimy ciało z toksyn i zadbamy o regularną pracę naszych jelit.

Jedzmy tylko lekkie dania

Odpowiednia dieta to podstawa w utrzymaniu zgrabnej sylwetki - zatem zadbajmy o to aby pomimo braku słońca za oknem posiłki nadal były lekkie i systematyczne.

Dzień zacznijmy od pełnowartościowego śniadania, a najlepiej od owsianki z mlekiem, która pozwoli nam zadbać o linię, a nawet zrzucić zbędne kilogramy. Owies w połączeniu z wysokiej jakości mlekiem to bogate źródło białka oraz aminokwasów. Taki posiłek poprawi także naszą koncentrację i doda energii na cały dzień. Dobrze przechowywane mleko zachowuje swoją świeżość aż przez pięć dni po jego otwarciu. Dzięki temu możemy zaplanować poranną owsiankę, w rozmaitych kombinacjach, na prawie cały tydzień.

Natomiast przyrządzając dania sezonowe na jesień i zimę, warto zastąpić wysokokaloryczny majonez np. lekkim jogurtem naturalnym.

Dobre jogurty są bogate w białko, nie zawierają mleka w proszku, a wyłącznie mleko pasteryzowane i żywe kultury bakterii jogurtowych. To zdrowa alternatywa, która przy okazji jest bardzo smaczna. Jogurty naturalne możemy stosować również do sałatek, zup czy kremów, jako zamiennik dla tłustej śmietany.

Motywuj się i nie rezygnuj z ćwiczeń!

Martwisz się, że nie możesz ćwiczyć ani spacerować na świeżym powietrzu, bo nadchodzą chłodniejsze dni? Niepotrzebnie. Zacznij od motywacji, która odgrywa ogromną rolę w każdym postanowieniu. Bez niej trudno utrzymać sylwetkę, na którą tak ciężko pracowaliśmy przez kilka miesięcy.

123RF

Równie istotne jest uświadomienie sobie, jak wielką satysfakcję dała nam osobista przemiana. Wywołane pozytywne emocje i poczucie spełnienia napędzą do dalszej samorealizacji i pracy nad doskonaleniem siebie.

Zatem do dzieła! Gdy aura za oknem nie sprzyja wychodzeniu z domu czy na siłownię, ćwiczmy w swoich czterech kątach.

- Istnieje mnóstwo aktywności fizycznych, które możemy bez problemu wykonać, organizując niewielką przestrzeń w swoim pokoju - na przykład przy użyciu krzesełka, ciężarków czy rozłożonej maty. Jednym z najbardziej efektownych ćwiczeń jest plank, czyli tzw. deska. Podpór przodem na przedramionach angażuje wszystkie mięśnie brzucha, zaś modyfikacje tego ćwiczenia modelują nawet całą sylwetkę. Nie zapominajmy także o mięśniach nóg, które możemy wyrzeźbić za pomocą zwykłych przysiadów czy prostego ćwiczenia - wchodząc na przemian z ciężarkami w dłoniach na domowe krzesło i prostując się - doradza Wojciech Wojtyszyn, Instruktor Biegów Ekstremalnych i Rekreacji Ruchowej.

Oczywiście ćwiczenia muszą być dozowane z rozmysłem, by nie spalić się na samym początku.

Źródło: OSM Piątnica