Co drugi Polak deklaruje, że prezenty świąteczne zakupi w ostatnim tygodniu listopada oraz na początku grudnia – wynika z badania przygotowanego przez Ipsos dla Kapitalni.org. To właśnie w tym okresie rozpoczyna się wiele akcji rabatowych w ramach Black Friday i Cyber Monday.

28 proc. ankietowanych uważa, że prezenty świąteczne najlepiej kupić pod koniec listopada . W tym okresie rozpoczyna się wiele akcji promocyjnych – w tym legendarny już w Stanach Zjednoczonych Black Friday. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Kapitalni.org, ponad połowa Polaków zdecyduje się na zakup gwiazdkowych i mikołajkowych prezentów w ostatnim tygodniu listopada oraz na początku grudnia, podczas specjalnych akcji rabatowych.

Przeczytaj koniecznie, wystarczy KLIKNĄĆ!

Teraz największe wyprzedaże są w sklepach internetowych. Można szybciej, taniej - i bez kolejek!

– Coraz częstszą praktyką sklepów jest podnoszenie cen w przedświątecznym okresie, dlatego warto zaplanować wydatki kilka tygodni wcześniej, np. pod koniec listopada. Black Friday, Cyber Monday i Dzień Darmowej Dostawy to idealne okazje, aby trochę zaoszczędzić – radzi Tomasz Jaroszek, ekspert portalu Kapitalni.org. Kiedy warto wybrać się na zakupy i na co uważać, podczas akcji wyprzedażowych?

Z roku na rok w Polsce zwiększa się znaczenie marketingowe Czarnego Piątku. Co prawda, Black Friday nie jest jeszcze u nas tak popularny jak w USA. Według statystyk Retail Federation w ubiegłym roku w tym dniu zakupy zrobiło ponad 101 mln amerykanów. Tylko wartość zakupów online wyniosła wtedy 3,05 mld dolarów. W Europie popularność Black Friday także stale rośnie. Jest to widoczne szczególnie w krajach skandynawskich. Jak wynika z raportu Adobe Digital Insights, od 2013 r. sprzedaż w tym dniu wzrosła tam aż o 187 proc. W innych częściach Europy wzrost ten wyniósł 66 proc. Dodatkowo, Czarny Piątek stał się największym dniem zakupowym w Wielkiej Brytanii. Podczas tej akcji promocyjnej konsumenci kupują aż 3,2 razy więcej produktów niż w zwykłe dni.

Kolejną okazją do zakupowego szaleństwa, tym razem w Internecie, jest poniedziałek po Czarnym Piątku tzw. Cyber Monday. To odpowiedź sprzedawców internetowych na falę zakupów, która obserwowana jest podczas Black Friday w placówkach stacjonarnych.