W czerwcu 1992 roku w centrum Warszawy, w legendarnym Sezamie przy skrzyżowaniu Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej, rozpoczęła działalność pierwsza restauracja McDonald’s w Polsce. Obecnie z oferty 386 polskich lokali tej marki korzysta codziennie ponad pół miliona gości.

Restauracje McDonald’s zlokalizowane są w ponad 150 miastach na terenie całego kraju. Blisko 75 proc. z nich to obiekty franczyzowe prowadzone przez niezależnych polskich przedsiębiorców. Liczba placówek McDonald’s w niedługim czasie przekroczy 400. Otwarcie każdego kolejnego lokalu sieci to inwestycja rzędu 6-7 mln złotych.

– Polska należy do najintensywniej rozwijających się rynków McDonald’s na świecie. Efekt 25 lat obecności Złotych Łuków nad Wisłą jest imponujący. Znaczące inwestycje, regularnie wprowadzane innowacje i nowości. Marka nowoczesna i liczący się pracodawca. Lider branży. Dzisiaj, oprócz najwyższej jakości produktów oraz obsługi zorientowanej na gości, stawiamy na personalizację oferty i stosowanie najnowszych technologii w codziennej działalności. Jednak filary naszej sieci są niezmienne. Oferta doskonałych burgerów i wzorowe współdziałanie wszystkich elementów systemu. Pracownicy, dostawcy i franczyzobiorcy – bez ich zaangażowania tak dynamiczny rozwój nie byłby możliwy – mówi Krzysztof Kłapa, McDonald’s Polska.

Polski McDonald’s zatrudnia obecnie ponad 20 tys. osób. Blisko 4 tys. z nich to kadra menadżerska. McDonald’s to nie tylko popularny pracodawca wśród ludzi młodych. Firma umożliwia ponowną aktywizację osobom w wieku 50+ oraz osobom niepełnosprawnym.

Ogromną rolę w rozwoju firmy odgrywa ponad 60 franczyzobiorców, polskich przedsiębiorców, prowadzących obecnie 285 restauracji licencyjnych. Osoba, która zdecyduje się na dołączenie do sieci i zostanie przez nią zakwalifikowana (wymogi obejmują m.in. własny wkład finansowy, doświadczenie w biznesie), przechodzi trwające około roku szkolenie, poznając dogłębnie mechanizmy działania restauracji, zasady zarządzania ludźmi, współpracy z dostawcami, działań marketingowych i promocji. Inwestując własne środki finansowe i zaangażowanie, franczyzobiorcy marki umiejętnie łączą własne doświadczenie z know-how i zasobami systemu.

McDonald’s w Polsce nie tylko otwiera kolejne restauracje – w ostatnich latach firma zrealizowała kompleksowy program zmiany ich wystroju, wprowadziła szereg nowości w zakresie technologii i zasad funkcjonowania. Wychodząc naprzeciw trendom oraz zmieniającym się oczekiwaniom gości, McDonald’s zmienił wystrój lokali, ich kolorystykę, postawił na naturalne materiały wykończeniowe. Zmiany wprowadzono w odniesieniu do organizacji serwisu i zasad przygotowywania posiłków. We wszystkich restauracjach pojawiły się nowoczesne kioski zamówieniowe.

Szczególną kategorię restauracji marki stanowią lokale typu McDrive, które poza klasyczną salą jadalną, oferują zmotoryzowanym gościom możliwość zakupu bezpośrednio z samochodów. Stanowią one obecnie ponad 70 proc. wszystkich lokali sieci.

OBEJRZYJ WIDEO:
Co drugi Polak planuje w tym roku wyjechać na wakacje