Restauracje McDonald’s zlokalizowane są w ponad 150 miastach na terenie całego kraju. Blisko 80proc. z nich to obiekty franczyzowe prowadzone przez niezależnych polskich przedsiębiorców. Liczba placówek McDonald’s w niedługim czasie przekroczy 400. Otwarcie każdego kolejnego lokalu sieci to inwestycja rzędu 6-7 mln złotych.

- Przez 25 lat zdołaliśmy otworzyć 388 restauracji i to nie jest nasze ostatnie słowo. Mamy ambicje na dużo, dużo więcej. Myślę, ze w najbliższych latach będziemy kontynuowali dotychczasowy rozwój, czyli około 20 restauracji rocznie. Chcemy być restauracjami nowoczesnymi, otwartymi na zmiany, oferującymi najlepsze burgery z dobrym serwisem. Tu trzeba bardzo mocno wspomnieć dlaczego udało nam się osiągnąć sukces? Dlatego, ze nasza wizja jest prosta, a jednocześnie dlatego, że była konsekwentnie realizowana przez moich poprzedników- tłumaczy w rozmowie z AIP Adam Pieńkowski, Dyrektor Generalny McDonald's Polska.

Firma zatrudnia w Polsce obecnie ponad 20 tys. osób. Blisko 4 tys. z nich to kadra menadżerska. Osoba, która dołączy do sieci przechodzi trwające około roku szkolenie. Inwestując własne środki finansowe i zaangażowanie, franczyzobiorcy marki mają możliwość łączenia własnego doświadczenia z know-how i zasobami systemu.

- Polacy nie od razu zaakceptowali McDonald's. Trzeba było trochę odczekać. Szukaliśmy przedsiębiorców odpowiedniej wielkości i skali. Firma obserwowała również zmiany na rynku. Cały czas mówimy o 1992 roku, o bardzo dynamicznie zmieniającym się środowisku ekonomicznym. W związku z czym, znalezienie odpowiedniego partnera w tamtych czasach nie było dość trudne. Na dzisiaj jest to 62 przedsiębiorców, którzy z nami współpracują. Szukamy następnych, w związku z czym mamy kolejną wizję do poszerzenia tego grona. Blisko 80 proc. restauracji w tym momencie jest obsługiwanych przez franczyzobiorców- mówi Pieńkowski.