Przedstawiciele największych światowych korporacji wyłonili zwycięzcę drugiej edycji ABSL Start-Up Challenge. To ChallengeRocket, innowacyjna platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Według jury to właśnie ten projekt ma największą szansę na szeroko zakrojoną współpracę z międzynarodowymi firmami.

Wielki finał konkursu ABSL Start-Up Challenge odbył się w Łodzi, podczas dorocznej konferencji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL). Wydarzenie organizowane jest dla przedstawicieli najważniejszych korporacji działających w Polsce. Jak tłumaczy Małgorzata Rokita, Dyrektor Marketingu Procter & Gamble w Europie Centralnej, konkurs ABSL Start-Up Challenge jest dowodem na to, jak kreatywni są polscy młodzi przedsiębiorcy:

- W P&G przykładamy dużą wagę do współpracy ze start-upami. Jesteśmy przekonani, że innowacyjne rozwiązania mogą powstać właśnie na drodze takiej współpracy. Dzielimy się naszym doświadczeniem biznesowym i wspólnie poszukujemy przełomowych rozwiązań. Każdy z partnerów wnosi wyjątkowe umiejętności i doświadczenia, umożliwiając rozwój tak innym, jak i sobie. Partnerstwa te łączą w sobie kreatywność, nieszablonowe myślenie, znajomość nowych technologii, zrozumienie potrzeb i zachowań klientów, trendów rynkowych, jak również procesów biznesowych.

Projektowanie gier jako pomysł na rekrutacje pracowników IT

Zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu jest start-up ChallengeRocket, platforma, która promuje rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Użytkownicy muszą np. zaprogramować prostą grę. Z jednej strony to dla nich rozrywka, z drugiej – możliwość zaprezentowania swoich umiejętności.

Droga do zwycięstwa nie była łatwa – pokonać trzeba było ponad 100 start-upów. Do finału, po surowej selekcji, dotarło siedem najciekawszych projektów. Jak podkreśla Tomasz Florczak z ChallengeRocket, warto było walczyć: – Konkurs udowodnił, że nasz produkt się podoba, że sektor biznesowy daje nam zielone światło do dalszego rozwoju. Ta nagroda to potwierdzenie, że idziemy w dobrym kierunku. To ważne, bo jesteśmy niewielkim, 11-osobym zespołem i działamy dopiero od ośmiu miesięcy. Jak tłumaczy Barbara Piasek z jury, wyłonienie najlepszego projektu nie było łatwe. Wszystkie start-upy prezentowały wysoki poziom, a co ważne – proponowały rozwiązania
w różnych dziedzinach. ChallengeRocket wyróżnił się przede wszystkim innowacyjnym podejściem do powszechnego problemu sektora biznesowego: – Start-up daje szansę zoptymalizowania czasu poświęconego na szukanie nowych pracowników. Kandydaci sami rozwiązują zadania on-line, więc platforma pozwala zmniejszyć koszty rekrutacji. Po trzecie zaś, ChallengeRocket przemawia do deweloperów oprogramowania ich własnym językiem. Rozwiązywanie zadań to dla osób z branży IT wyzwanie i jednocześnie zabawa.

Zwycięzca jedzie do Londynu

Dzięki wygranej w konkursie start-up ChallengeRocket ma szansę na szeroko zakrojoną współpracę z największymi firmami. Co więcej, jego przedstawiciele i zwycięzcy Public Choice Award – start-up Scanye – zaprezentowali się podczas Polish Tech Day. Impreza uznawana jest za jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie
za granicą. Jej głównym celem jest wzmocnienie stosunków między polskim i brytyjskim sektorem technologicznym. Polish Tech Day odbył się 16 czerwca w londyńskiej siedzibie Google. Jak podkreśla Jarosław Bator, Dyrektor Rozwoju Biznesu w Skanska, już sam udział w konkursie to duże wyróżnienie: –To unikalna szansa, aby zaprezentować swój pomysł przed doświadczonymi praktykami biznesu, podyskutować w kuluarach o wyzwaniach, jakie stoją przed startującymi przedsiębiorcami, zainspirować się i poprosić o radę. To na pewno zaprocentuje w przyszłości. To typowa sytuacja win-win, bo my mamy możliwość zobaczyć, jak myślą osoby niezależne, jak kreują swoje pomysły, jakie mają plany na ich realizację –
i przy okazji – jakiego wsparcia potrzebują.

Nowe spojrzenie na biznes

Konkurs ABSL Start-Up Challenge jest platformą łączącą młodych przedsiębiorców i liderów biznesu z korporacji. Pierwszym pozwala publicznie zaprezentować swoje pomysły i spotkać nowych partnerów biznesowych, drugim pomaga znaleźć innowacyjne projekty do swoich firm. Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes Zarządu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej podkreśla, że takie konkursy jak ABSL Start-Up Challenge pozwalają stawiać pierwsze kroki w świecie biznesu.
– Według raportu firmy badawczej CB Insights, wśród dwudziestu najczęstszych powodów fiaska start-upów jest to, że swoją działalnością nie rozwiązują realnych problemów, wybierają złą technologię, mają słaby HR i inwestorów, wytwarzają produkty z niskim potencjałem rynkowym oraz funkcjonują w środowisku za silnej konkurencji. Początkujący przedsiębiorcy z Łodzi to potwierdzają. W badaniach przeprowadzonych przez ŁSSE, siedemdziesiąt procent łódzkich start-upów wskazało, że potrzebują przede wszystkim wsparcia specjalistów we wdrażaniu i rozwijaniu swoich projektów. Inicjatywy takie jak ABSL Start-Up Challenge oferują to, czego start-upom brakuje najbardziej, czyli dostęp do korporacji i doświadczonych osób. Kontakty oraz dojście do zaplecza dużej firmy to największa wartość dodana dla młodego biznesu.

OBEJRZYJ WIDEO:
Co drugi Polak planuje w tym roku wyjechać na wakacje