Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Spółka MPGM walczy o przetrwanie. Zginie, jeśli straci wspólnoty

Bogna Kisiel
Przemysław Szczepaniak
Przemysław Szczepaniak archiwum
Jeżeli miejskiej spółce uda się zatrzymać dotychczasowych klientów, zaprezentować przekonujący program zmian, pozostanie na rynku wspólnot mieszkaniowych jako największy gracz. Ale konkurencja nie śpi i "wyszarpuje" kolejnych klientów.

- 15 wspólnot złożyło wypowiedzenia - przyznaje Przemysław Szczepaniak, prezes MPGM. - Ale jeszcze chcą rozmawiać.

Kto podkrada wspólnoty spółce? Mówi się, że była kadra kierownicza MPGM, która założyła własne firmy. Zagrożenie stanowi też ZNN WAM. To firma z udziałem kapitału litewskiego, która pokonała w przetargu na zarządzanie majątkiem komunalnym MPGM. Prawie 100 osób, które miały umowy na czas określony (do października 2013 r., na okres trwania umowy z ZKZL) przeszły ze spółki do ZNN WAM.

MPGM nadal zarządza 630 wspólnotami, nieruchomościami o nieuregulowanym stanie prawnym, prowadzi pogotowie techniczne.
- 24-godzinne pogotowie obsługuje nie tylko nasze wspólnoty, ale także świadczy usługi na rzecz innych zarządców oraz spółdzielni mieszkaniowych - wyjaśnia prezes MPGM. I dodaje, że w pogotowiu nastąpiły zmiany personalne, jest nowy kierownik i częściowo wymieniono ekipę techniczną.

Spółka wprowadza rozwiązania ograniczające koszty, przeprowadziła restrukturyzację. Z sześciu Biur Obsługi Mieszkańców zostały cztery. Spółka zmniejszyła zatrudnienie z 268 pracowników do 150. Szykuje się też do kolejnych zmian.

- Zależy nam na poprawie kontaktu z klientami - zaznacza P. Szczepaniak. - Wszyscy administratorzy zostaną wyposażeni w telefony komórkowe.

Mieszkańcy otrzymają informację z numerem telefonu do swojego administratora. Prezes tłumaczy, że klienci najczęściej skarżyli się właśnie na problemy ze skontaktowaniem się z pracownikami MPGM.

- Kolejnym pomysłem mającym poprawić tę sytuację jest uruchomienie maila klient @mpgm.poznan.pl - mówi P. Szczepaniak. - Pod ten adres można nadsyłać wszelkiego rodzaju interwencje, sprawy, pytania. Pilnujemy, by mieszkaniec otrzymał odpowiedź w ciągu 24 godzin.
Członkowie wspólnot, zarządzanych przez spółkę, mogą także liczyć na niższe rachunki za prąd.

- Prowadzimy negocjacje z Eneą - twierdzi P. Szczepaniak. - Firma wstępnie zgodziła się na inne taryfy dla naszych klientów. Podobne rozmowy prowadziliśmy z firmami ubezpieczeniowymi. Udało nam się uzyskać niższe stawki.

Kolejnym pomysłem na poprawienie sytuacji miejskiej spółki jest zaangażowanie specjalisty od marketingu oraz audytu. Decyzji o zatrudnieniu jeszcze nie podjęto, ale zgłosiło się wielu chętnych. A audytor i skrupulatna kontrola BOM-ów spółce się przyda, biorąc pod uwagę to co odkryła wspólnota Działowa 14. "Głos" opisywał sprawę "kredytowania" prywatnej kamienicy i przelewania pieniędzy z konta na konto bez wiedzy wspólnot.

- Były błędy po naszej stronie - przyznaje P. Szczepaniak. - Pieniądze krążyły między wspólnotami. I choć nie zginęła ani złotówka, to nigdy nie powinno się to zdarzyć. "Czyścimy" tę sytuację. Dzisiaj wyjaśnimy sprawę podczas spotkania ze wspólnotami. Zmienić należy też umowę z właścicielem prywatnej kamienicy, podpisaną przez osobę nie mającą pełnomocnictw.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Zwolnienia grupowe w Polsce. Ekspert uspokaja

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski