Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rowerowa trasa do Lubonia jednak nie powstanie. Dlaczego Miasto Poznań nie rozbuduje Wartostrady?

OPRAC.:
Karol Pomeranek
Karol Pomeranek
Miasto planowało trasę rowerową poprowadzić przez poznańską Dębinę
Miasto planowało trasę rowerową poprowadzić przez poznańską Dębinę Szymon Starnawski
Powstała po obu stronach rzeki popularna wśród poznaniaków Wartostrada nie będzie przedłużona w kierunku południowym. Jak ustaliła „Gazeta Wyborcza”, Miasto po dwóch latach przygotowań rezygnuje z planów ze względów środowiskowych.

O tym, że trasa ta wkrótce powstanie wszyscy byli przekonani już dwa lata temu. Wtedy to bowiem w poznańskim magistracie ruszyły prace projektowe, wybór trasy opiniowały właściwe komisje, jak również wykonano pierwsze ruchu w kierunku dofinansowania tej potrzebnej mieszkańcom inwestycji z puli unijnej. Pierwotnie jej realizacja ruszyć miała w listopadzie 2022 roku. Ale nie ruszyła. Jak ustaliła „Wyborcza”, na razie temat jest nieaktualny.

– Miasto planowało trasę rowerową poprowadzić przez poznańską Dębinę. To teren w dużej mierze leśny, gdzie znajduje się siedziba Zakładu Lasów Poznańskich, ale - co ważniejsze - znajdują się dwa użytki ekologiczne: Dębina I i Dębina II

– czytamy w „Wyborczej”.

Wspomniane użytki zostały ustanowione w 2013 roku, w celu ochrony starego drzewostanu dębowego. Tymczasem zaś – jak podaje „Wyborcza” – projektowany odcinek Wartostrady miał biec przez Dębinę od mostu Przemysła ulicą Piastowską, następnie środkiem użytku ekologicznego Dębina I do użytku ekologicznego Dębina II, gdzie miało powstać rozwidlenie.

Czytaj także: Tulipany w Polsce: kiedy kwitną i gdzie je oglądać? 3 najpiękniejsze pola tulipanów w kraju to wymarzone miejsca na wiosenny weekend

Gdy o planowanej trasie przebiegu zrobiło się głośno, zaprotestowali przyrodnicy wskazując, że inwestycja zniszczy siedliska. Wskazali też alternatywę dla planowanej trasy przebiegu – z wykorzystaniem biegnącej tam od lat ścieżki pieszo-rowerowej.

– Po zasięgnięciu opinii Zakładu Lasów Poznańskich i Wydziału Klimatu i Środowiska miasto poinformowało, że na terenie użytków ekologicznych, przez które miała prowadzić trasa, nie zostanie położona masa bitumiczna ani zamontowane oświetlenie

– podaje „Wyborcza”, o co apelowało stowarzyszenie Rowerowy Poznań.

Koniec końców zaczęto zmieniać pierwotny projekt. Aż w końcu odstąpiono od inwestycji. Jak przekazał „Wyborczej” Krzysztof Wawron, zastępca dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta UMP, Miasto Poznań "wsłuchując się w głos społeczny, podjęło decyzję o wstrzymaniu prac".

Jesteś świadkiem ciekawego wydarzenia? Skontaktuj się z nami! Wyślij informację, zdjęcia lub film na adres: [email protected]

W naszym regionie dostępne są liczne lokalne szlaki rowerowe i szlaki dalekobieżne. Sprawdź, gdzie warto wybrać się w trasę. Opisy szlaków pochodzą ze strony wielkopolska.travel. Przejdź dalej -->

Oto najciekawsze szlaki rowerowe w Poznaniu i Wielkopolsce. ...

Miejskie Historie - Trzcianka:

od 16 lat

Obserwuj nas także na Google News

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gloswielkopolski.pl Głos Wielkopolski