Modernizacja trasy kolejowej z Poznania do Wrocławia to jedna z najistotniejszych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych w Wielkopolsce. Jednak mimo tego że prace trwają od kilku lat, wciąż nie udało się ich zakończyć. Nadal trwają bowiem prace między Czempiniem a granicą województwa wielkopolskiego. O ile jednak na odcinku Czempiń - Leszno remont przebiega bez problemu, o tyle o wiele gorzej sytuacja przedstawia się na odcinku Leszno - granica województwa.
Przyczyną takiego stanu rzeczy było m.in. zejście z placu budowy w 2018 roku przez włoską firmę Astaldi, która pierwotnie zajmowała się prowadzeniem prac. Następnie odpowiedzialność za modernizację przejął Zakład Robót Kolejowych, czyli spółka zależna od PKP Polskich Linii Kolejowych, zaś w maju PKP podpisały umowę z firmą, która ma dokończyć remont.
Remont torów Poznań - Wrocław: Zakończono kolejny etap
Z kolei od piątku, 8 listopada, uruchomiono ruch pociągów na odcinku Żmigród - Rawicz po obu torach. To o tyle istotna informacja dla wszystkich podróżnych, że to właśnie na tym fragmencie trasy najczęściej dochodziło do opóźnień pociągów z powodu dotychczasowego ruchu pociągów po jednym torze.
- Dwa zmodernizowane tory z Rawicza do Żmigrodu zapewniają płynną jazdę pociągów. Na przebudowanym odcinku jest nowa sieć trakcyjna, nowoczesny system sterowania. Rozjazdy zostały wyposażone w system elektrycznego ogrzewania i umożliwią sprawny przejazd pociągów w trudnych warunkach zimowych. Dwutorowa jazda ograniczy ryzyko przerwy w ruchu kolejowym. W przypadku niespodziewanych zdarzeń na jednym torze, możliwa jest dwukierunkowa jazda po drugim - mówi Radosław Śledziński, rzecznik wielkopolskiego oddziału PKP Polskich Linii Kolejowych.
Sprawdź też: Z dworca Poznań Główny na lotnisko dojedziemy pociągiem? Wojciech Jankowiak: "To bezcelowe"
Remont trasy kolejowej Poznań-Wrocław: Będą nowe perony
W połowie grudnia skończą się prace torowe między Bojanowem a Lesznem. - Ponadto na modernizowanym odcinku z Czempinia do granicy Dolnego Śląska przewidziano siedem nowych wiaduktów kolejowych i drogowych, m.in. w Kościanie i Nacławiu oraz modernizację 24 przejazdów kolejowo-drogowych, m.in. w Lesznie - mówi Radosław Śledziński.
I dodaje: - Pasażerowie zyskują nowoczesne perony m.in. w Kościanie, Lesznie, Bojanowie i Rawiczu. Wyższe platformy z antypoślizgową nawierzchnią ułatwiają korzystanie z pociągów. Modernizowane stacje i przystanki są dostosowywane także do potrzeb osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się. Powstają windy lub pochylnie.
Zobacz też: Poznań: Rusza budowa nowego peronu na dworcu. Prace potrwają do 2022 roku
Po zakończeniu remontu całej trasy do 90 minut skróci się czas przejazdu najszybszych pociągów między Poznaniem a Wrocławiem, wzrośnie poziom bezpieczeństwa na trasie, zaś pociągi będą mogły poruszać się z prędkością 160 km na godzinę.
Czytaj też o innych remontach torów w Wielkopolsce:- PKP: Otwarte nowe perony na stacjach Poznań Wola i Kiekrz. Trwa remont trasy kolejowej Poznań - Szczecin
- PKP: Powstanie drugi tor i most kolejowy na trasie Poznań - Oborniki. Kiedy zakończy się remont trasy kolejowej Poznań - Piła?
- Poznań: Remont trasy kolejowej do Wrocławia ma pół roku opóźnienia. Prace zakończą się na koniec 2020 roku
Sprawdź też:
- Zaginęli w Wielkopolsce. Widziałeś kogoś z nich?
- 15 najczęściej kradzionych aut w Poznaniu. Masz taki model?
- Kluby i dyskoteki w Poznaniu - sprawdź, gdzie iść na imprezę
- Usuń te aplikacje z telefonu, bo inaczej stracisz pieniądze!
- Są kolorowi, odważni i nie uznają modowych granic. Tak ubierają się tylko w Poznaniu!
Polskie skarby UNESCO: Odkryj 5 wyjątkowych miejsc
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?