Ogłoszono przetarg na przygotowanie projektu naprawy torowisk na górnym tarasie Rataj. Prace remontowe mają ruszyć w przyszłym, a zakończyć się w 2018 roku. Na części trasy już wprowadzono ograniczenia prędkości.
– Oczywiście, by zacząć roboty muszą być wcześniej zagwarantowane na to pieniądze – mówi Kazimierz Skałecki, wiceprezes Poznańskich Inwestycji Miejskich.
Samo przygotowanie projektów ma kosztować do 8,5 miliona złotych. Natomiast wszystkie prace na trasie od skrzyżowania ul. Jana Pawła II z Kórnicką, poprzez ul. Żegrze do Hetmańskiej zostały wyliczone na 90 milionów złotych.
Zobacz też: Zapadło się torowisko na ul. Hetmańskiej
Poprzednie władze Poznania twierdziły, że 85 procent z tej sumy uda się uzyskać z unijnego dofinansowania. Za tę kwotę mają zostać wymienione nie tylko szyny, podkłady i sieć trakcyjna. Możliwa jest przebudowa przystanków, a nawet dojść do nich.
Tak ma być w rejonie od Lecha, gdzie piesi, by dostać się do tramwaju muszą zejść stromymi schodami ze skarpy. To duże utrudnienie dla niepełnosprawnych i matek z dziećmi. Już od kilku lat o konieczności modernizacji torowisk na górnym tarasie Rataj mówili przedstawiciele Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.
Tym bardziej, że wiedzie nimi droga do największej w Poznaniu zajezdni tramwajowej na Franowie. To w niej mają się zmieścić wszystkie pojazdy wożące pasażerów po Poznaniu.
Z tego powodu remont na górnym tarasie Rataj ma odbywać się etapami, tak by zapewnić dojazd albo od strony Kórnickiej lub Hetmańskiej do tunelu prowadzącego na Franowo.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?