Inwestor czyli spółka utworzona przez Trigranit oraz PKP musiała uzupełnić dokumenty przedstawione w Urzędzie Wojewódzkim, dlatego termin wydania dokumentu nieco się odwleka. Wraz z pozwoleniem na budowę, dokument będzie zezwalał na rozbiórkę wiat stojących na peronach po zachodniej stronie stacji kolejowej.
- Przed wydaniem pozwolenie Urząd musi poinformować o inwestycji strony postępowania. Wysłaliśmy już informacje do zainteresowanych - mówi Tomasz Stube z Urzędu Wojewódzkiego.
Kładka ułatwi dojście do budynku dworca od strony ulicy Głogowskiej. Będzie z niej można zejść na poszczególne perony. Ma być tak usytuowana, by nie kolidowała z przyszłą elewacją budynku, jaki stanie miejscu starego Dworca Głównego.
Pieniądze na modernizację peronów 4, 4a, 5 i 6 zapisane zostały w rządowych dokumentach na lata 2015 i 2016. Kolejarze ogłosili przetarg na uaktualnienie dokumentacji, jaką sporządzono w roku 2008. Firma, która wygra przetarg będzie musiała przygotować kilka wariantów modernizacji peronów.
- Prace najpewniej rozpoczną się w roku 2015 - informuje Zbigniew Wolny z Zespołu Prasowego PKP PLK SA.
WIDZIAŁEŚ COŚ CIEKAWEGO? ZNASZ INTERESUJĄCĄ HISTORIĘ? MASZ ORYGINALNE ZDJĘCIA?
NAPISZ DO NAS NA ADRES [email protected]!
Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?